Technics 2 track 1500

Spaghetti sektionen

Technics 2 track 1500

Indlægaf PVH » søn 18. jun 2017 20:57

Fik lige 25 kg nyt legetøj i dag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af PVH søn 18. jun 2017 22:34, rettet i alt 1 gang.
PVH
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 03 nov 2011
Lokalitet: Østfyn

Re: Nyt legetøj

Indlægaf ole n 84 » søn 18. jun 2017 21:16

Tillykke, er slet ikke misundelig :p
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Nyt legetøj

Indlægaf dfms » søn 18. jun 2017 21:30

Nice :thumbsup: Den båndmaskine er SÅ fee. :Thumpsup:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Nyt legetøj

Indlægaf Fredmarantz » søn 18. jun 2017 21:49

Tillykke med den !!! - den er nemlig rigtig fed. Jeg har to styk men det er begge 1506'ere - endda med noget af det frække tilbehør. (det er så nok også derfor, at jeg synes, at de fede - sådan er det vel :-)

Check bremser - elektrolytkondensatorer og håb på det bedste med hovederne.

Federe maskiner skal man efter min mening lede længe efter. Det eneste lidt "cheasy" ved den er plastichåndgrebene på switchene. resten er flot og godt. Den capstan er jo en helt historie for sig - medvirker også til en meget fin gangkonstans. Det har indtil nu været umuligt for mig at høre forskel på før og efter bånd, hvis det er indspillet ordentligt.

Hvordan er standen - rent mekanisk og elektrisk og i særdeleshed...hovederne?

fortæl - fortæl!!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nyt legetøj

Indlægaf PVH » søn 18. jun 2017 22:30

Har kun lige testet den med hovedtelefoner og der var kun lyd i den ene kanal. Den spoler fint begge veje og bremser er ok. Har ikke haft tid til den store test endnu da der er en gut som bliver student i morgen og det skal jo også passes.
Fandt den på et privat lille loppemarkedet til en meget rimelig pris (1500. kr.) Der er 9 bånd plus en løs spole med i købet så jeg tænkte at det kan sgu da ikke gå helt galt. Den er meget velholdt så mon ikke der har været passet godt på den. Skulle det vise sig den ikke er ok vil jeg have den lavet, da det er en rigtig fed maskine.
PVH
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 03 nov 2011
Lokalitet: Østfyn

Re: Technics 2 track 1500

Indlægaf Fredmarantz » søn 18. jun 2017 23:40

Hmmm- det med den ene kanal, som er tavs....der skal der nok startes med en gedigen og kyndig rensning af alle kontakter. Samtidig skal du også lige sikre dig, at du har placeret switchen på tonehovedbroen i den rigtige position. Spiller på med 2- spors-optagne bånd, ja så skal den stå på ta....da.... "2 track". Kablerne skal selvfølgelig også være intakte.

Der findes en masse steder på nettet med vedligholdelses - og servicetips til denne maskine- men det er ikke en maskine for nybegyndere

tilføjelse: Det burde vel være overflødigt at fortælle, at hele båndføringen/båndstyrene/gummiruller skal være pinligt rene og ikke mindst tonehovederne. Jeg ved jo ikke, om du er en rigtig båndenthusiast og derfor selvfølgelig ved dette, men.......nu er det i hvert tilfælde nævnt :-)

Der findes heldigvis en del personer her, som ved en hel del om spolebåndoptagere

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster