Akai CS-702 D ll

Spaghetti sektionen

Akai CS-702 D ll

Indlægaf MAJ » tirs 17. okt 2017 20:24

Jeg mangler en kassettebåndoptager og har kig på denne Akai. Nogen der kan sige godt eller skidt?
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Akai CS-702 D ll

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 17. okt 2017 22:10

MAJ skrev:Jeg mangler en kassettebåndoptager og har kig på denne Akai. Nogen der kan sige godt eller skidt?

Denne - og de øvrige Akai kassettebåndoptagere fra perioden (slut 70'erne) - er meget solide og driftsikre maskiner, der normalt ikke er bøvl med. CS-702 er i den lave ende af Akai's program og har ikke Akai's "uopslidelige" GX-tonehoveder (dé hedder noget med GXC-XXX). Tjek derfor om der er slitage hér.

Ellers er maskinen lige-ud-ad-landevejen og må kunne fås så billigt, at det er værd at tage chancen, hvis den blot er i rimelig stand.

Der er både bruger- og servicemanual på Hifiengine.com, så du skulle være godt hjulpet.
Vedhæftede er komprineret (og svært læselig...), da den i ukomprimeret form fylder 3,5 MB - og upload-grænsen på vintagehifi åbenbart er 3MB :roll:

hfe_akai_cs-702d_ii_en_de_fr.pdf
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Akai CS-702 D ll

Indlægaf MAJ » ons 18. okt 2017 00:07

Jeg satsede på, at du kom på banen, når det netop handlede om Akai :thumbsup:
Efter det du skriver, så vil jeg hellere kigge mig om efter en GX- model. Tak for svar.
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster