Tandberg TD20A problemer

Spaghetti sektionen

Re: Tandberg TD20A problemer

Indlægaf zaptor » tirs 6. feb 2024 14:58

his067 skrev:
zaptor skrev:Hej
Du har indtil flere TD20A... Er jeg så heldig, at du har en du skrotter fra.
Manger en netafbryder, et print der sidder i h side med micro knapper til play mm. Det er en af knapperne der er defekt.


Hej Zaptor,
har du stadig brug for kontakten/netafbryderen?


Hej. Ja, har stadig ikke fundet en. Og mangler også en af de små kontakter i h side til play, spol mm.

Mvh Zaptor
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Tandberg TD20A problemer

Indlægaf jenspp00 » fre 26. apr 2024 08:44

@zaptor:
Hvis du kommer til træffet d. 25 maj skulle vi måske stikke hovederne sammen. Jeg har 3 TD20A maskiner som jeg arbejder på at blive til 2 der fungerer 100%. Jeg har samme problemer med de defekte Petrick switches (on/off, spolestørrelse og hastighed) og har nogle ideer til hvordan man måske kan opdatere dem til nye typer der er tilgængelige, men kræver noget mekanisk arbejde.
jenspp00
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31 okt 2018
Lokalitet: Allerød

Re: Tandberg TD20A problemer

Indlægaf zaptor » fre 26. apr 2024 09:11

Jeg kommer til træffet, og er meget interesseret :OLO:
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Tandberg TD20A problemer

Indlægaf his067 » fre 26. apr 2024 10:54

Jeg er der også på træffet, så jeg er med på en 'Tandberg-summit'

PS: Zaptor: desværre sidder min kontakt også fast, derfor har jeg ikke sendt den til dig.

PPS: jeg fik lige en tanke: WD40. Så jeg gik ud i biblioteket og spøjtede et skvæt på afbryderen, lod den hvile i et par minutter. Og nu virker den fint!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster