Kassettebåndoptagertråden

Spaghetti sektionen

Re: kassettebåndoptagertråden

Indlægaf Louis » man 10. sep 2018 14:57

Sorenki skrev:
Hackenberg skrev:Jeg bliver nød til at nævne NAD. Selvom de ikke er kendt for deres Kassettemaskiner er det en NAD der er den mest vellydende jeg har haft.
Mekanikken kan vi diskuterer, den spolede langsomt!, men lyden var der gjort noget ekstra ud af.
Jeg har haft topmodeller fra Nikko, Denon, Alpine og Pioneer som den klart slår på lydkvalitet.


kan du huske et modelnummer?

Jeg har selv ikke haft mange kassette-maskiner, men jeg havde en gang en CTF-1000 fra Pioneer.
Den var stor og fed på mange måder, og jeg kunne egentligt godt lide mekanik, følelse og udseende.
Jeg skiftede remme i den, men jeg gjorde det nok ikke heelt rigtigt, jeg fandt aldrig ud af om den kørte rigtig hastighed bagefter. :roll:
Selvom jeg synes den var fed og lækker, så savner jeg den ikke, og jeg savler heller ikke over den, hvis jeg ser en idag.
Helt generelt så mangler den noget "mojo" - men det er nok mere end helhedsoplevelse af Pioneer. Når man tager svøbet af, så er det sådan lidt "okay, det her er rodet" stemning over det.
Skulle jeg ud og finde en maskine nu ville jeg selv prioriterer nogle enkelte faktorer:

1. Minimal service og vedligehold - den skal bare virke uden at kny og kunne afspille alle typer bånd så nemt som muligt.

2. Den skal være lækkert bygget og passe i stilen med poleret aluminium og træsider som resten af anlægget - det skal se ud og føles som kram. Jeg har en kærlighed for fx Revox og Studer når det kommer til Spolebåndoptagere og lidt samme "Liga" skal en potentiel kassette opfylde.


Ja jeg synes også ofte at man kan finde gode maskiner der har alt det man gerne vil have, men "feel" eller "mojo" om vil mangler. Så det er det der med at finde en maskine med det hele.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Kassettebåndoptagertråden

Indlægaf Louis » ons 12. sep 2018 16:02

Jeg endte med at købe mig en Revox B215. Det er simpelthen en lækker maskine. Der er mange indstillingsmuligheder og mange fede features uden at maskinen er fuld af knapper.
Den er lige landet på matriklen så jeg ikke fået prøvet den andet end en hurtig optagelse. Og den lød fremragende.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster