nad 6100 cass.

Spaghetti sektionen

nad 6100 cass.

Indlægaf cdp » lør 22. feb 2014 23:24

Hej
Jeg har fået en 6100 cass. foræret. Selvom det ikke just er nogen dyr kvalitets model, kunne den være et alternativ til lidt båndlytning ved lejlighed. Men der er et problem med capstans motoren. Den kører ikke :(
Den spoler ok, magneten trækker også til indgreb på play, men så sker der ikke mere, når motor jo står stille..
Der er ingen spænding på motor, så tænker lidt på defekt strømforsyningm da sikringer ser ud til at være ok.

Er det noget jeg skal ofre på??

Takker for al hjælp - vh Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf cdp » tors 27. feb 2014 21:45

UPDATE...
Det viste sig remmen fra capstanmotor, på grund af ælde, var sprunget og viklet rundt om motoraksel.
Trykrullen så heller ikke for rask ud og spejlet på kombihovedet bar tydeligt præg af slitage.
I det hele taget en maskine, som er betegnelsen køb og smid væk, værdig.
- men vi skal jo lære hele livet - og nu er det prøvet :p
En gammel Akai eller pioneer på 10 - 15 kg er nu sjovere at ofre tid på. :lol:

vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf B&O Vintage » tors 27. feb 2014 23:46

cdp skrev:UPDATE...
Det viste sig remmen fra capstanmotor, på grund af ælde, var sprunget og viklet rundt om motoraksel.
Trykrullen så heller ikke for rask ud og spejlet på kombihovedet bar tydeligt præg af slitage.
I det hele taget en maskine, som er betegnelsen køb og smid væk, værdig.
- men vi skal jo lære hele livet - og nu er det prøvet :p
En gammel Akai eller pioneer på 10 - 15 kg er nu sjovere at ofre tid på. :lol:
Har en AKAI Cass player som virker og som vejer deropad de 10 kg hvis det kan være noget....
vh. Carsten
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf cdp » fre 28. feb 2014 08:21

Hejsa
Ideen var jeg ville samle lidt i samme mærke - men jeg gemmer dit tilbud indtil videre.
Var ejer af en gxc 710d for år tilbage.. godt kram.

Tak for tilbud :cool1: - Vh -carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf B&O Vintage » man 10. mar 2014 16:17

cdp skrev:Hejsa
Ideen var jeg ville samle lidt i samme mærke - men jeg gemmer dit tilbud indtil videre.
Var ejer af en gxc 710d for år tilbage.. godt kram.

Tak for tilbud :cool1: - Vh -carsten

ja, så er det tilfældigheder, at jeg gravede videre i mit "radioværksteds dødsbo" lager OG hvad dukker
der op i weekenden? Jo en NAD 6100 cassettedeck.

Er det noget hvor du kan tage stumper fra?
Fejl ved den her er at noget af kassettelågen mangler, eject knappen virker ikke, hovedet går ikke ned på plads og der sker intet når jeg manuelt sætter mig udover disse fejl og trykker på play mere end displayet lyser 1.
Du må få kvit og frit.
IMG_1917.JPG

IMG_1919.JPG

IMG_1920.JPG

IMG_1921.JPG

IMG_1922.JPG

IMG_1923.JPG

IMG_1924.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf acj1980 » man 17. mar 2014 16:20

NAD blev startet i 1972 som en protest mod datidens radio/hifi, man mente ikke det var godt nok,så en række teknikkere og ingeniører satte sig ned med lidt nytænkning for øje, men set med nutidens briller på med henblik på de sidste mange års produktion, syntes jeg sku ikke at NAD har noget specielt at byde på, det skulle da lige være de legetøjs agtige designs de af og til har givet deres apparater.
acj1980
 

Re: nad 6100 cass.

Indlægaf cdp » man 17. mar 2014 17:50

Hej..
Det var en rigtig pæn tanke med den rep. cassette, men må desværre meddele den nu er i Marius Pedersens varetægt. Synes ikke den var værd at ofre mere energi på ;)
Enig med ACJ - visse modeller fra nad har nået lidt kultagtig status - men bestemt ikke alt. Uden en god markedsføring, var mærket sikkert havnet på en anden hylde ;)
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster