Ny gammel nisse

Spaghetti sektionen

Ny gammel nisse

Indlægaf møffe » ons 10. dec 2014 00:38

Halløjsa... Ny på Vintagehifi, men gammel i hi-fi og radio-tv verdenen. Radiomekaniker af "den gamle skole". Har altid rodet med analog lyd på hjemmefronten... Mest rør-teknik.

Lige et billede af et gammelt klenodie, en specialbygget MOVIC. Er i drift sammen med det øvrige lydudstyr... Dog mest for hyggens skyld. Jeg havde fornøjelsen for rigtig mange år siden, at arbejde på Augustenborg's værksted i Rødovre, som var et sandt paradis for folk med hang til ældre proff.udstyr båndoptagere rørgrej m.v..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
møffe
 

Re: Ny gammel nisse

Indlægaf MaxJ » ons 10. dec 2014 00:59

Uha det er guld.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Ny gammel nisse

Indlægaf Fredmarantz » ons 10. dec 2014 01:24

Velkommen til Møffe!!

Dén båndoptager på billedet der, har jeg set før - og nu, som første gang, må jeg lige ud bagved og komme mig.....den er altså bare for lækker - alt for lækker :RR: . Det træ - den farve(kombination) - og det, at den i særklasse stinker af kvalitet uden kompromiser - ikke hvad jeg kan få øje på.

Kan du fortælle noget mere om den? - evt. nogle detaljebilleder - det må altså foreviges.

Den gamle køkkenblå farve - findes det flottere??????

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ny gammel nisse

Indlægaf hificlassic » ons 10. dec 2014 08:16

Uha den er flot. Velkommen til. Mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Ny gammel nisse

Indlægaf Louis » ons 10. dec 2014 09:30

Fredmarantz skrev:Velkommen til Møffe!!

Dén båndoptager på billedet der, har jeg set før - og nu, som første gang, må jeg lige ud bagved og komme mig.....den er altså bare for lækker - alt for lækker :RR: . Det træ - den farve(kombination) - og det, at den i særklasse stinker af kvalitet uden kompromiser - ikke hvad jeg kan få øje på.

Kan du fortælle noget mere om den? - evt. nogle detaljebilleder - det må altså foreviges.

Den gamle køkkenblå farve - findes det flottere??????

Vh
Freddy


Og den stand den ser ud til at være i? Velkommen til, og så glæder jeg mig til at se mere af samlingen:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Ny gammel nisse

Indlægaf møffe » ons 10. dec 2014 18:13

Fredmarantz skrev:Velkommen til Møffe!!

Dén båndoptager på billedet der, har jeg set før - og nu, som første gang, må jeg lige ud bagved og komme mig.....den er altså bare for lækker - alt for lækker


Hej fredmarantz, jeg tror at du har set den på H4A. Der har jeg luftet et enkelt billede, men den hører bedere til her, og det gør jeg nok også. Jeg har fulgt VINTAGEHIFI-forum over en tid, og fornemmer at her er højere til loftet end på H4... hmmm.. Eller er det bare mig...?

Jeg glæder mig til at se hvad der rør sig med at vedligeholde og restaurere ældre brugs-grej. Ligeledes har jeg også gang i nogle projekter med HI-FI, som er nået at blive til vintage inden at jeg er nået at blive færdig.

Det hører til i en anden tråd...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
møffe
 


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster