Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf Gottschalck » fre 13. mar 2015 19:54

Har fået fat i sådan en gammel Marantz PM-25 fra 1981.
Når man kigger ned i sådan en sag på blot 4,8 kilo og ser hvor klein det hele er forstår man godt at det gik så grueligt galt med Marantz og hele den gamle garde af producenter. Godt nok er den fremstillet i Japan og sikkert en konkurrent til Nad 3020, men det virker billigt. Kølepladen er blot et bukket stykke aluminium med 4 micro udgangstransistorer. Strømforsyningen har hæderlige 2 X 6800 uf og her er ingen IC kredse, lutter diskret opbygning. Sidder alligevel med en lidt flad fornemmelse, når man kigger indenbords. Kan opleves på træf 2015
Jesper


Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf jan_stevns » fre 13. mar 2015 19:58

Det er da om noget "et ømt syn" :)
jan_stevns
 

Re: Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf Fredmarantz » fre 13. mar 2015 21:34

Skrækkeligt - jeg istemmer med koret. Helt igennem en ynk i forhold til tidligere. Det er og blive irriterende, at Marantz valgte dette (de er ikke alene). dette støtter blot, at blot det, at der står Marantz på det, ikke hermed er en garanti for kvalitet. Marantz før 80 er fedt, og skal man være rigtig stringent/krakilsk, så er det næsten før 77/78.

vhFreddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf Tonni » fre 13. mar 2015 21:46

Var det Philips eller Superscope der dummede sig da Marantz blev udvandet?
Historien blev ikke mindre pinlig af det faktum at Rank gjorde det samme her i "neuropa"! Bl.a. med Rank Arena, Leak og whafedale...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf Mogens » fre 13. mar 2015 22:42

Det er pudsigt jeg var så sent som for et par dage siden ude for noget af det samme med Sansui. Jeg har min AU-717 forstærker fra midt 70'erne på vel 16-17 kg, med egen PSU til hver kanal og hvad der til hører til hæderligt grej.

Så for nylig kom der en og stolt forærede mig sit "Sansui stereoanlæg" som han sagde...Jamen jamen. :QQS:
En sort sammensmeltet plastickasse med fine forcromede plasticknapper der der visuelt forfra skal se ud som 3 særskilte enheder. Jeg gider ikke engang hverken at sætte strøm til eller tage bagbeklædningen af for at se hvad det indeholder...tror ikke engang at badevægten kan give udslag :Skor:
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Storhed stod for fald - Marantz PM-25

Indlægaf acj1980 » lør 14. mar 2015 14:27

Printet er ren philips , det er tydeligt at se.. lidt meget synd de "pillede" Marantz ned fra toppen,

Men jeg tror det var en investering fra deres side, de havde nogle r forinden forsøgt sig med en hifi serie af gange udmærkede receivere/forstærkere "made in Japan", men jeg tror det var for dyrt for dem
acj1980
 


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 157 gæster