Kassettebånd´s værdi i kr.

Spaghetti sektionen

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf kbekke » ons 4. mar 2015 23:51

Kassettebånd er ekstremt moderne.

mixtapes.jpg

De kan også være.. uvurderlige.



Men det kommer an på, HVAD der er på dem. ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf Storken » tors 5. mar 2015 00:07

Kassettebånd bliver stadig brugt, ja, og kan bl.a. bestilles her http://tapeline.info/v2/index.php. De har stort set alt, hvad hjertet begærer!
Især indenfor den alternative undergrund af musik bliver der spyttet en del udgivelser ud på bånd. Infinite Waves (http://infinitewaves.net/) er et "pladeselskab", der kun udgiver bånd. Det er nye udgivelser og ny musik. Selve båndende er så vidt jeg ved ikke eftertragtede Maxell bånd o.lign., men dog stadig af en rimelig kvalitet.
En af mine bedste venner har et punk band, der udgiver musikken på bånd såvel som digitalt: http://smkband.bandcamp.com/releases (Båndende er optaget på min Tandberg TCD300!) :Thumpsup:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf ulik » fre 6. mar 2015 18:36

imYourFather.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ulik
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02 maj 2011

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf ole n 84 » fre 6. mar 2015 18:41

Jeg er sprunget fra og har købt nogen andre på nettet.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf mickr » man 10. aug 2015 00:31

Jeg skulle hilse nede fra den urbane hipsterundergrund, og sige at på den "alternative" musikscene har kassettebåndet været tilbage i ca. 5 år. Jeg går jævnligt til koncerter hvor man kan købe bandets musik på kassettebånd lige som i de gode gamle dage. :thumbsup:

Kassettebånd er altså noget af det sprødigste lige nu. Jeg siger det bare.

En anden ting der er ekstremo-überkewl for tiden, er en såkaldt 7'er split: To bands udgiver i fællesskab en gammeldags single med to numre på hver side...

Yes yes; firserne er tilbage. Den næste store ting? Zines på papirform. JEG tror på det! :Skor:
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf acj1980 » man 10. aug 2015 08:44

Fedt at høre, selvom det ikke er verdens bedste format, men der er nu guld imellem slammet mht båndoptagere og bånd,
acj1980
 

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf Storken » man 10. aug 2015 09:06

Man kan købe en del af disse undergrundsudgivelser her: http://golemdistro.tictail.com/
Posh Isolation er nok et af landets største pladeselskaber, der udgiver på bånd. Deres udgivelser kan bl.a. ses her: http://www.discogs.com/label/154437-Posh-Isolation.
Så helt klart, bånd-scenen er fuldt levende!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf No1 » man 10. aug 2015 10:14

Yes yes; firserne er tilbage. Den næste store ting? Zines på papirform. JEG tror på det! :Skor:

Zines.jpg

:thumbsup: ...bare et lille udpluk ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf B&O Vintage » man 10. aug 2015 13:00

Jeg tror også på kassette båndets revival. Man skal huske på at det er lidt en ny anden generation som brugte dem end lp og hvad der dertil hører. Det er walkman og kassettebånd retro nostalgi. Jeg har selv købt op og solgt afspillere og har på p.t.kun to på salgslagret. Resten er solgt også til bl.a.Tyskland og Norge. Dem der havde kassettebånd mediet søger tilbage efter det. Også som nævnt før er mindte kendte artister og bands igang med at udgive deres materiale på kassetter, da pladeselskaberne ikke har resurser til at sende mindre oplag i vinyl ud. Sidst jeg var på besøg i Korshæren stod en kvinde i ca. 35 års alderen og rodede i kasserne med 1 ,- færdigindspillede kassetter. Selv havde vi for et par uger siden sommer fest hvor jeg havde optaget en mængde bånd i stedet for at løbe fremogtilbage og vende plader. Giga success, med den dejlige AIWA som reddede mig når pause knappen på AKAI:en hængte sig fast mindre end 18 timer inden gæsterne kom. Gæsterne var almindelige hr og fru Hakkebøf ikke hi-fi tosser men de var svært begejstrede. Det kommer stille og roligt at slå igennem . Ti år til og CD generationen vil søge efter ' deres ' media.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf vagten » tors 20. aug 2015 23:35

Hej alle.
Link til billige kassette bånd.
http://www.clasohlson.com/se/Kassettban ... r383203000
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf gasolin » ons 26. aug 2015 15:50

Jeg har lige fået et tilbud om et B&O beomaster 3500 med becord 3500 da jeg har lidt ældre bånd jeg har optaget fra radioen (kim schumacher) men også med noget jeg selv har optaget b.la med min far som ikke er i blandt os,kunne det være sjovt at høre dem igen, den gamle pioneer jeg har ikke er i god stand og bruger den ikke.

Kan helt klart godt se det fede i en pladespiller men har for længst solgt min og de plader jeg havde bruger nu wimp hifi og youtube/dvder

Der er måske stor forskel på lper og kassettebånd, med kasettebånd kan man stort set være sikker på der ikke kommer en gamle plade i remastered udgave på kassetbånd og at dem man har,finder i genbrugsbutikker,kræmmer,
loppemarkeder har den originale lyd
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf mcs_5 » ons 26. aug 2015 17:12

gasolin skrev:Der er måske stor forskel på lper og kassettebånd, med kasettebånd kan man stort set være sikker på der ikke kommer en gamle plade i remastered udgave på kassetbånd og at dem man har,finder i genbrugsbutikker,kræmmer,
loppemarkeder har den originale lyd

Der er "udgivet" masser af piratbånd, og det er meget nemmere at lave piratbånd end piratplader. Har selv nogle stykker fra loppemarkeder og lign. - og lyden er alt andet end original ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf gasolin » ons 26. aug 2015 17:31

mcs_5 skrev:
gasolin skrev:Der er måske stor forskel på lper og kassettebånd, med kasettebånd kan man stort set være sikker på der ikke kommer en gamle plade i remastered udgave på kassetbånd og at dem man har,finder i genbrugsbutikker,kræmmer,
loppemarkeder har den originale lyd

Der er "udgivet" masser af piratbånd, og det er meget nemmere at lave piratbånd end piratplader. Har selv nogle stykker fra loppemarkeder og lign. - og lyden er alt andet end original ;)

Mikkel



har da også et par stykke da jeg var i udlandet med skolen skulle man lige have lidt nyt musik til walkmanen A-ha,Eurythmics (der manglede nogen numre fra deres greatest hits)
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Kassettebånd´s værdi i kr.

Indlægaf B&O Vintage » ons 26. aug 2015 18:19

Ja, jeg fik over 100 euro i sidste uge for kassettedecket Beocord 9000 i Tyskland på ebay og nu har jeg sat denne Beocord 1900 på. Den virker også fortrinligt. Faktisk overrasket over lyd kvaliteten.
Og flot blev den med rengøring. Knapmassage og spole båndet frem og tilbage , så vågner den op og bliver rigtig kvik.
Sat til salg for 50 euro.
1900.JPG
1900 3.JPG
1900 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster