AKAI GX-635D Problemer

Spaghetti sektionen

AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » tors 12. mar 2015 07:00

ja så stod jeg så i går aftes med en ponteciel Køber af denne dejlige Maskine ;)
Manden var kørt helt fra Amager.
"jeg sælger jo denne maskine for en ældre herre. :thumbsup:
inden køber kommer tester jeg så denne "Ny serviceret Maskine" det var det jeg fik at vide da jeg hentede den :QQS:
Det var den så ikke Lyden der kommer ud lyder som at trække en kat i halen i mens den bliver kørt over.
Lyden kommer og går nogle gange meget lav og andre gange totalt overstyret Skiftevis en den ene kanal og i den anden :( :(
prøvede at lave en optagelse men da jeg kørte playback kom det som var på båndet og ikke det som jeg lige havde optaget. OK OK tænkte jeg en Fejl 40
hentede brugermanual på nettet og prøvede igen men det samme det der var på båndet var der og ikke det som jeg havde optaget. :GFF: :GFF: :GFF:
Nå men manden kom og havde taget et bånd med.

"det skal lige siges at jeg havde ringet til ham for at fortælle ham at den ikke virkede som den skulle men ham ville komme og kigge på den"

vi satte hans bånd på og det var det samme.
heldivis havd jeg også en REVOX B-77 testede båndet på den og det spiller Super

Så kommer mit Spørgsmål:
Er der en herinde på sjælland der kan kigge på den og kan justere tonehoveder og optagerhovede
fordi der er jeg stået af godt nok er jeg elektronikmekaniker men En Spolebåndopager er en Verden for sig selv

Jeg hader at sætte ting til salg som ikke virker det er nok den værste forenmmelse man kan have mår man så finder ud af at P.... IKKE VIRKER SOM DET SKAL

Så lige nu står der et DRIVANKER/DØRSTOPPER i min Spisestue

HJÆLP HJÆLP

Med Venlig Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf Tophøj » tors 12. mar 2015 08:41

Hej Niels-Ole.

Jeg tror ikke det har noget justering af tonehoveder at gøre, så ville lyden være konstant, men dårlig/ulden/mørk. Det lyder mere som om båndet måske ikke kører lige forbi hovederne (skævt ved trykrullen). Eller også er der en elektrisk fejl.
Kan du beskrive fejlen lidt bedre? Har lige prøvet at trække katten i halen, den kradsede bare :lol: kører den ujævnt? wow/flutter?)

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » tors 12. mar 2015 08:58

Tophøj skrev:Hej Niels-Ole.

Hej Tophøj
Jeg tror ikke det har noget justering af tonehoveder at gøre, så ville lyden være konstant, men dårlig/ulden/mørk. Det lyder mere som om båndet måske ikke kører lige forbi hovederne (skævt ved trykrullen). Eller også er der en elektrisk fejl.
Kan du beskrive fejlen lidt bedre? Har lige prøvet at trække katten i halen, den kradsede bare :lol: kører den ujævnt? wow/flutter?)

Mvh Per


:lol: :lol: Dont do that whit the CAT :lol:

Nix
Ikke Ujærvn WOW Eller Flutter
Når jeg kigger på båndet kører det på rullerne som det skal.

Jeg ved bare at jeg ikke skal justere på noget som jeg ikke har forstand på
Så I Følge min forstand skal jeg putte mine hænder dybt i mine Lommen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Men Tak for info Per

Hilsen Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf his067 » tors 12. mar 2015 09:37

niels-ole skrev:
Tophøj skrev:Hej Niels-Ole.

Hej Tophøj
Jeg tror ikke det har noget justering af tonehoveder at gøre, så ville lyden være konstant, men dårlig/ulden/mørk. Det lyder mere som om båndet måske ikke kører lige forbi hovederne (skævt ved trykrullen). Eller også er der en elektrisk fejl.
Kan du beskrive fejlen lidt bedre? Har lige prøvet at trække katten i halen, den kradsede bare :lol: kører den ujævnt? wow/flutter?)

Mvh Per


:lol: :lol: Dont do that whit the CAT :lol:

Nix
Ikke Ujærvn WOW Eller Flutter
Når jeg kigger på båndet kører det på rullerne som det skal.

Jeg ved bare at jeg ikke skal justere på noget som jeg ikke har forstand på
Så I Følge min forstand skal jeg putte mine hænder dybt i mine Lommen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Men Tak for info Per

Hilsen Niels-Ole


Har du prøvet at rense tonehovederne? For mig lyder din beskrivelser præcis som hvad der sker med min fars Revox hvis han ikke havde spolet båndet igennem før afspilning.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » tors 12. mar 2015 11:35

[/quote]

Har du prøvet at rense tonehovederne? For mig lyder din beskrivelser præcis som hvad der sker med min fars Revox hvis han ikke havde spolet båndet igennem før afspilning.[/quote]

Er det sådan man renser tonehovedet ??

/Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf Fredmarantz » tors 12. mar 2015 11:51

Sticky shed syndrome (SSS)- googling anbefales.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » fre 13. mar 2015 19:08

Det var ikke meget Hjælp jeg fik Øv Øv.
Troede at der i dette Dejlige Forum Var en En spolebånd Guru.
Nå men en løsning skal jeg finde.

Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf Tophøj » fre 13. mar 2015 19:25

niels-ole skrev:Det var ikke meget Hjælp jeg fik Øv Øv.
Troede at der i dette Dejlige Forum Var en En spolebånd Guru.
Nå men en løsning skal jeg finde.

Hilsen
Niels-Ole


Du er nok nødt til at diske op med lidt mere. Okay, den lyder som en kat der trækkes i halen, så kører den nok ujævnt. Trykrulle? Capstanmotor? En af spolemotorene? Havde du forventet en af os kunne reparere den via telepati :lol:
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf jan_stevns » fre 13. mar 2015 19:35

Tophøj skrev: ... Havde du forventet en af os kunne reparere den via telepati :lol:


**** host **** Telepati, Tålmodighed der rækker ud over 1½ dag og måske et par besværgelser samt en flok nye 2sc458 erstatninger kan måske gøre tricket :)

<<< stirrer_ondskabsfuldt_på_en_600DB_dørstopper.avi >>
jan_stevns
 

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » fre 13. mar 2015 21:59

Tophøj skrev:
niels-ole skrev:Det var ikke meget Hjælp jeg fik Øv Øv.
Troede at der i dette Dejlige Forum Var en En spolebånd Guru.
Nå men en løsning skal jeg finde.

Hilsen
Niels-Ole


Du er nok nødt til at diske op med lidt mere. Okay, den lyder som en kat der trækkes i halen, så kører den nok ujævnt. Trykrulle? Capstanmotor? En af spolemotorene? Havde du forventet en af os kunne reparere den via telepati :lol:


Ja Det kunne være cool hvis man kunne det Tophøj
:lol: :lol: :lol: :lol:
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » fre 13. mar 2015 22:05

jan_stevns skrev:
Tophøj skrev: ... Havde du forventet en af os kunne reparere den via telepati :lol:


**** host **** Telepati, Tålmodighed der rækker ud over 1½ dag og måske et par besværgelser samt en flok nye 2sc458 erstatninger kan måske gøre tricket :)

<<< stirrer_ondskabsfuldt_på_en_600DB_dørstopper.avi >>


Jan Stevns
Undskyld Det føles bare som det var i sidste uge jeg skrev Dette Opslag :oops: :oops: :oops:

Jeg tør simpelthen ikke pille ved Dette Klenodie. Ikke at jeg ikke kan men er bande for at jeg laver mere skade end gavn.
Så hvis det er en venlig sjæl som vil kigge på den sammen med mig Så ville jeg være Super glad
Jeg kan ikke finde fejlen.

Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf ejensen1981 » lør 4. apr 2015 15:17

Hejsa

hvis du stadig bor i Haslev kan jeg da godt køre forbi og kigge på den. :-)

Du skal ikke lade dig narre af min alder. Jeg er 33, men har rodet med "tungt grej" i en del år nu. Så jeg kan da hjælpe dig med en lidt mere præcis diagnose.

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » lør 4. apr 2015 18:35

ejensen1981 skrev:Hejsa

hvis du stadig bor i Haslev kan jeg da godt køre forbi og kigge på den. :-)

Du skal ikke lade dig narre af min alder. Jeg er 33, men har rodet med "tungt grej" i en del år nu. Så jeg kan da hjælpe dig med en lidt mere præcis diagnose.

MVH

Emil


Hej Emil
Det må meget gerne det ville være dejligt Bare ikke her i påsken.

Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf ejensen1981 » søn 5. apr 2015 12:59

Hej Niels Ole

Det er helt fint. Du kan bare skrive en privat besked til mig, så aftaler vi nærmere. :-)

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: AKAI GX-635D Problemer

Indlægaf niels-ole » søn 5. apr 2015 13:52

ejensen1981 skrev:Hej Niels Ole

Det er helt fint. Du kan bare skrive en privat besked til mig, så aftaler vi nærmere. :-)

MVH

Emil


hej Emil
det gør jeg inden for de nærmeste dage

Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Næste

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster