Pioneer RT707 i galop

Spaghetti sektionen

Pioneer RT707 i galop

Indlægaf his067 » ons 1. apr 2015 17:49

PÅ træf for nyligt købte jeg så en Pioneer RT707. Det er sgu en dejlig maskine til hverdagsbrug. Ikke helt en Revox, men mere kompakt og praktisk.

MEN, efter at den fungerede fint i et par dage, er den nu gået helt grassat. Kapstan-motoren løber med en utroligt høj hastighed, næsten den samme som spolemotorerne. Trykrullen holder fint imod, men kapstanen racer rundt. Hastighedsomskifteren virker heller ikke, så jeg har en fornemmelse af, at det er styre-servoen, der er gået en tur. Er der nogen der har forslag til hvad der kan være galt?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf MaxJ » ons 1. apr 2015 19:48

Jeg har en service manual på pdf hvis det har interesse.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf his067 » ons 1. apr 2015 20:54

MaxJ skrev:Jeg har en service manual på pdf hvis det har interesse.


Hej Max,

mange tak, men jeg har en i god kvalitet fra HiFi engine så det er ikke der er problemer. Det er mere at jeg er frygtelig dårlig til det der med transistorer og med elektronisk kontrol af hastighed.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf MaxJ » ons 1. apr 2015 21:57

his067 skrev:
MaxJ skrev:Jeg har en service manual på pdf hvis det har interesse.


Hej Max,

mange tak, men jeg har en i god kvalitet fra HiFi engine så det er ikke der er problemer. Det er mere at jeg er frygtelig dårlig til det der med transistorer og med elektronisk kontrol af hastighed.



Det er heller ikke lige min kop the. Rør det ved man hvad er. :-)
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf ejensen1981 » man 6. apr 2015 14:47

Hejsa

Det du skal tjekke er:

Rens omskifteren til farten med kontaktrens.
Der skulle meget gerne sidde en konnector der forbinder kapstan motor ledningerne med selve servo printet. De kontakter skal være pinlig rene. Så prøv at rive dem fra hinanden og sæt dem sammen igen, evt lige spraye dem med lidt kontakt rens.

Ellers ligger fejlen på servo servokortet i maskinen,

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf his067 » man 6. apr 2015 20:21

ejensen1981 skrev:Hejsa

Det du skal tjekke er:

Rens omskifteren til farten med kontaktrens.
Der skulle meget gerne sidde en konnector der forbinder kapstan motor ledningerne med selve servo printet. De kontakter skal være pinlig rene. Så prøv at rive dem fra hinanden og sæt dem sammen igen, evt lige spraye dem med lidt kontakt rens.

Ellers ligger fejlen på servo servokortet i maskinen,

MVH

Emil

:thumbsup:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer RT707 i galop

Indlægaf his067 » lør 20. jun 2015 23:22

Nu fik jeg så tid til at gøre noget ved den. Det var lidt af en skuffelse: her havde jeg forberedt mig med service manual, kondensatorer og en hurtig læretime hos Bill, min reparatør-ven. Og så viste det sig at Emil havde ret: kant-konnektoren var korroderet. så efter en hurtig fransk massage er den som ny igen...Men så tog jeg revanche ved at sætte et nyt vu-meter i så skalaen på det højre meter nu er samme farve som det venstre (det oprindelige højre vu-meter var falmet i sollyset)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster