Pioneer RT707 Lamper

Spaghetti sektionen

Pioneer RT707 Lamper

Indlægaf his067 » søn 12. jul 2015 20:34

Nu hvor jeg har fået min Pioneer RT707 til at køre igen er mine anale tendenser kommet frem igen: jeg har skiftet det ene VU meter (det var falmet til en fad lyserød) og har sat nye knapper i, der hvor der var brug for det. Jeg har også skiftet retningspiltasterne (dem der viser hvlken vej kapstanen drejer: fremad eller tilbage og har sat nogle originale, ophuggede pærer i.
Det er dem der driller mig: Jeg synes de bliver for varme: de gamle piltaster havde fået nye (og for kraftige) pærer loddet ind og de havde smeltet tasterne. Jeg synes også at de 'nye' bliver for varme, så nu undrer jeg mig om der er nogen af jer der ved hvilke pærer der skal bruges? Jeg har prøvet at kigee på diagrammet men har ikke kunnet finde noget der gav mening. De er den type der kaldes 'Rice Grain' eller 'Wheat Corn' herovre og de har lange (ca. 30 cm) ledninger loddet på.
Det ville sikkert være endnu bedre at bruge to grønne LEDer men jeg ved ikke hvilken spænding de får og kan derfor ikke beregne fald-modstand over dem!
Er der nogen der kan hjælpe?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer RT707 Lamper

Indlægaf mcs_5 » søn 12. jul 2015 22:04

Det med spændingen kan du vel måle? Jeg ville også putte lysdioder i - selvom det vidst er helligbrøde ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster