Sony TC 366 - en kanal forvrænger

Spaghetti sektionen

Sony TC 366 - en kanal forvrænger

Indlægaf Tyros1 » tirs 27. dec 2016 11:59

Hejsa
Har lige opdaget dette spændende forum og håber en kan give et tip.

Efter at have stået på loft i mange år fik jeg i sommers min tc 366 igang og den spillede fint i starten, som jeg blev glædelig overrasket over.

Nu vil jeg så igang med overspille alle min gamle bånd til mp3.

Desværre spiller den ene kanal nu pludselig for højt og forvænger. Dvs også vu meter går i det røde felt for den kanal.
Så vil jeg spørge om nogen kan komme med en ide om der kan være galt og hvad der evt. Skal udskiftes eller repareres. Jeg ikke selv teknik nørd men kender måske en der kan hjælpe. Men evt. Reservedele kan jo nok også være et problem?
Tyros1
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 dec 2016
Lokalitet: Holstebro

Re: Sony TC 366 - en kanal forvrænger

Indlægaf tctla » tirs 27. dec 2016 12:28

Hej og velkommen til Forumet !

Der er vel et par muligheder, her.
Hvis du er heldig, og du egentlig kun skal bruge båndoptageren i kort tid til, at overspille bånd til PC, vil jeg foreslå, at du "Motionerer" Record/Play-Back omskifterne et antal gange.
Uden strøm på trækker du omskifterne mod dig og slipper igen en halv snese gange.
Måske, hvis de er virkelig korroderede, skal du åbne båndoptageren, og rense dem med rensevæske.
Nogle anbefaler WD40, men det er temmelig meget en tros-sag.
I gamle dage brugte jeg Kontakt 60, men det kan også bringe "kendere" op i det røde felt.
Min mening i dag er, at du bør bruge DeoxIT, men det koster en formue, og er svært at finde i DK.

Hvis det mod forventning ikke bringer orden i sagerne, har du højst sandsynligt defekte elektrolytkondensatorer i maskinen.
Det er HELT normalt i betragtning af, hvor gammel maskinen er.
Egentlig ikke et større problem, at skifte dem, hvis man har lidt erfaring med, hvilken ende af loddekolben, man holder med, og hvilken, man lodder med :thumbsup:

Mere er det nok svært, at hjælpe dig med on-line. Det vil derimod ikke vare mange minutter, at finde fejlen, med apparatet foran, adskilt på "operations-bordet".

Godt Nytår, i øvrigt.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster