Det gode juletræ

Spaghetti sektionen

Det gode juletræ

Indlægaf dela » ons 28. dec 2016 00:13

IMG_4276.JPG


Jeg er glad for mine julegaver, men man kan jo godt drømme lidt alligevel...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Det gode juletræ

Indlægaf Fredmarantz » ons 28. dec 2016 01:40

Ha- ja, det er sgu et imponerende skue. Schweizisk Finmekanik fra øverste hylde under træet. VÅGN op - du drømmer!!!!!

Nå - seriously - hvilke apparater under træet er der tale om? - har du "hele serien" af de transportable - eller?

Har du aldrig kastet kærligheden på Stellavox også??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Det gode juletræ

Indlægaf HrAndersen » ons 28. dec 2016 11:51

Fedt billede :thumbsup:

Som jeg husker det har dela hele serien, på nær en eller to obskure modeller der kun er fremstillet i 2-3 eksemplarer :lol:
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Det gode juletræ

Indlægaf dela » ons 28. dec 2016 18:11

Under træet ligger der repræsentanter for Nagra III, Nagra IV-L, Nagra 4.2, Nagra IV-S TC, Nagra IS og Nagra SN. Og desværre ude af syne (bag den venstre 4.2) står en Nagrafax og hopper for at blive set... Der var desværre ikke plads til flere.

Jeg har de fleste hovedtyper (III, IV-L,4.2, IV-S, 4.2, SN, IS, D, T), så der mangler ikke så meget. Den eneste, jeg regulært synes at jeg mangler, er Nagra IV-SJ (instrumenteringsmodellen). Jeg har kigget på flere til rimelige priser, men de er alle fra udlandet og de vil have kontooverførsler på forhånd, og det er jeg ikke med på, især ikke når sælgerne ikke engang skriver deres navn i mails. Så hvis nogen lige kender en, der har en stående, så bare sig til...

Der er selvfølgelig flere modeller, som også kunne være sjove (TRVT, TI-modellerne), men dem er der meget få af og der er sjældent nogen til salg. Men jeg er mest interesseret i film/TV-modellerne, så det går nok...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Det gode juletræ

Indlægaf dela » ons 28. dec 2016 18:18

Jeg glemte lige at skrive, at jeg da også har kigget på Stellavox-maskiner, men de er næsten endnu dyrere end Nagraerne. De er pæne og ser godt ud, men konstruktionsmæssigt er de ikke på højde med Nagra. Jeg har en Stelladat, som er en direkte efterkommer af spolemaskinerne, og den er flot opbygget og ser vældigt godt ud, men de var berygtede for aldrig at virke, og det gælder da også min. På Stellavoxmaskinerne var al elektronik støbt ind i små moduler, som var monteret i connectorer i chassisset. Problemet var at connectorerne ikke var ret stabile, og når modulerne gik i stykker, kunne de ikke repareres. Så hvor imponerende de så end så ud, fik de aldrig den store udbredelse...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster