indstille playback niveau på Akai GX 630D

Spaghetti sektionen

indstille playback niveau på Akai GX 630D

Indlægaf jepsen79 » tors 30. mar 2017 09:05

hej...har en akai gx 630D spolebåndoptager som jeg skal have indstillet afspille værdierne på...hvis man optager en 400 Hz tone i 0 DB så passer værdierne ikke når det bliver afspillet, venstre kanal er under 0 og højre kanal er et stykke over 0 hvilket ikke er optimalt da den skal bruges sammen med nakamichi highcom II og der skal det helst passe...det er kun til hastigheden 3 3/4 bruger aldrig den anden så har anskaffet mig kalibrerings/test bånd til selv samme hastighed og har også manualen, kan se det er pc board my-5017 og henholdsvis justering VR-1 til venstre kanal og VR-1b til højre kanal så spørgsmålet går på ... er det muligt at justere uden at pille boardet ud af maskinen ? der er jo nødt til at være strøm på og båndet skal køre ellers bliver det svært at justere noget som helst har taget maskinen ud af trækassen men har svært ved at se hvordan jeg skal kunne komme til , er der et snedigt trick til det ???? på forhånd tak Martin.
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris

Re: indstille playback niveau på Akai GX 630D

Indlægaf svend » fre 31. mar 2017 18:03

er der hovedslid? ganskevidst er det såvidt jeg husker den med glas hoveder, men derfor kan der godt være noget med hovedet alligevel, er lyden klar og med diskant i begge kanaler?
svend
 

Re: indstille playback niveau på Akai GX 630D

Indlægaf jepsen79 » man 3. apr 2017 13:37

hej...nej ingen hovedslid...ja det er gx hoveder og de er blevet tjekket af prof hifi doktor , jeg har klaret det skulle bare lægge maskinen ned og så ind med lille flad skruetrækker i dreje potentiometer på bagsiden af printet nu står indspille / afspille niveuer lige i skabet




svend skrev:er der hovedslid? ganskevidst er det såvidt jeg husker den med glas hoveder, men derfor kan der godt være noget med hovedet alligevel, er lyden klar og med diskant i begge kanaler?
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster