Søger efter denne type spolebånd maskine

Spaghetti sektionen

Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Nic-1993 » ons 5. apr 2017 17:00

Det en model som jeg skulle kunne flytte hovedts position og kan køre begge veje uden at skal vende båndet,
og skulle gå til flere diverse størlser som man kunne bruge og skal være i stereo og diverse hastigheder a bånd typen, skal have din og RCA stik.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Anders » ons 5. apr 2017 20:13

Når du siger flytte hovedet, er det så fordi, du vil undgå at vende båndet? Jeg har ikke hørt om maskiner, der flytter hovedet, men der er mange, der har auto-reverse, så man netop slipper for at vende båndet. De skifter bare mellem, hvilke spor der afspilles, det er ganske elektrisk.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Nic-1993 » ons 5. apr 2017 20:16

Hmm, jeg mente at kunne skifter spor at flytte hovedt op og ned, men ikke vende, men at køre baglens.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Anders » ons 5. apr 2017 20:25

Ja, altså hvis jeg forstår dig ret, beskriver du en maskine, der har et firespors hoved, men afspiller stereo fra to af sporene ad gangen. Det vil altså sige, hovedet ikke flytter sig fysisk, men simpelthen kun benytter sporene skiftevis i par. Der er en ganske glimrende gennemgang af princippet i denne video. Jeg har linket til den del, hvor han gennemgår fire spor i to kanaler, men resten af videoen er også ganske fin, hvis man har behov for at få genopfrisket det grundlæggende.

Jeg håber, det giver mening.

EDIT: Og videoen beskriver at vende bånd, men auto-reverse giver præcis samme resultat under afspilning.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Nic-1993 » ons 5. apr 2017 20:27

Jep, sådan en type spole maskine kigger jeg efter, hvor jeg kan nemt justere sporet så de ikke går over hinanden.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Søger efter denne type spolebånd maskine

Indlægaf Anders » ons 5. apr 2017 20:30

Nu er det min tur til at blive forvirret: hvad mener du med at sporene ikke går over hinanden? Og hvordan forestiller du dig, du skal justere dem?
En firesporsmaskine skal, hvis den ikke er defekt, nok sørge for at holde alle spor adskilt (vist nok med mindre man indspiller ved VU langt over nul).
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 14 gæster