Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf pqrannes » tors 9. jan 2014 22:57

På vintagehifi-træffet, som holdes ved Viborg lørdag den 1. marts 2014, er der kun en ting, der er vigtigere end at møde andre vintagehifi-freaks; hvilket vintagehifi-grej er der med.

Som de tidligere år deler grejprogrammet sig groft i to dele:
  • de særlig vintagehifi-anlæg, som begrejstrede vintagehifi-entusiater efter nærmere aftale med arrangør-gruppen (aka firebanden), medbringer og præsenterer i den store sal
  • de særlige vintagehifi-anlæg, som medbringes af begrejstrede vintagehifi-entusiater og under overskriften "fri leg" præsenteres i den anden sal.
I den store sal er der plads til 3-4 fire vintagehifi-setups og her tilstræber firebanden at sammensætte et spændende program ud fra:
  • vores egne enøjede idiosynkrasier
  • det spændende grej, der bliver budt ind med
  • det, som vintagehifi-brugere og -træfdeltagere efterlyser
  • hvad, der er blevet præsenteret på de tidligere træf
De 3-4 setuppræsentationer programsættes præcis, så alle ved, hvornår man skal holde sig til for ikke at gå glip af at høre noget, somman det meste af sit liv, har ønsket at høre.

I den anden sal er der som nævnt "fri leg", men det vil da være interessant om de, der planlægger at tage noget med her, lufter det her, så vi ved, hvad vi skal glæde os til. Der er vel plads til en 6-8 (mindre) vintagehifisetups, som dog ikke alle bør spille på én gang.

For også at give eftermiddagens fri leg lidt struktur har vi (firebanden) tænkt, at de der planlægger at medbringe et helt setup til fri leg, ved opstarten af træffet kan give sig til kende og få et præsentationstidspunkt i den anden sal. Og selvfølgelig bliver der masser af tid og plads til at der godt kan foregå andet (snak, handel, bytte, reparation) i den anden sal samtidig.

Mon ikke det er godt sådan?

Altså:
Kom på banen med, hvad du kunne tænke dig at høre på vintagetræffet, men også hvad du kunne tænke dig at medbringe. For udstyr til den store sal, gælder det at det skal være klar til at spille kl. 13, når programmet går i gang der; vi vil helst ikke bruge på kostbar træftid på at vente på at der bliver rodet med anlæg i den store sal. Ønsker du mere beskedent foreslå dit eget særlige vintagehifi-grej til den store sal, kan du skrive en pb til X-Ray (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=71).

Men tøv ikke med at skrive, hvad du kunne tænke dig at medbringe til både den store og den anden sal. I værste fald synes den sikkert enøjede firebanden ikke, at det er tid at høre det, du foreslår, i den store sal, men så er der jo altid plads i den anden sal.

Er du i tvivl om, hvad man kan medbringe, kan du evt. kigge tilbage på programmerne fra de tidligere 3 år som findes i Træf/events-underforummet her: viewforum.php?f=617.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf pqrannes » søn 12. jan 2014 22:08

Det vil være forkert at sige, at det er væltet ind med forslag til, hvad vi skal høre til vintagetræffet (se her: viewtopic.php?f=633&t=4547) her i mit nabolag den 1. marts 2014.

Når jeg tænker på, hvad jeg er sluppet af sted med at slæbe over vejen og har forsøgt at imponere andre vintagehifi.dk'er med, er det lidt underligt at I ikke bare kommer ud af busken og giver los.

Selvfølgelig lagde jeg jer alle ned for et par år siden med et par Tandberg Studie Monitor trukket af et urestaureret Luxman pre og main set fra 1972. Eller rettere, alle var søde at sige at det lød godt (og højt) indtil en eller anden (jeg kan godt huske hvem) var godhjertet nok til at sige "han har jo ikke noget tøj på" - dvs. det spiller sgu ikke i fase. Det gjorde det så ikke. Men det lød også godt i fase, heldigvis:

Billede

Og hvad med mine guddommelige baffler som også var på det år men også året før:

Billede

Lød det egentlig godt eller bare meget bedre end de mest kyndige havde forudsagt?

Og som jeg faktisk selv har prøvet at fortrænge, så var min nyerhvervede Fisher X-100 med et par Scandyna A25 ikke mindre end en skandale, sådan lydmæssigt altså. Men jeg prøvede da.

Det korte af det lange: det er ikke nødvendigvis verdens bedste setup, vi har brug for at høre i den store sal ifm. vintagehifi-træffet den 1. marts. Det er måske bare noget andet end vi er vant til at høre.

Skriv her, hvad du brænder for at høre eller for at spille for os andre.

Eller skriv en pb til X-ray.

Alle bud bliver seriøst overvejet.

Vi har altså brug for at høre noget nyt, dvs. noget gammelt nyt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf Edge » søn 12. jan 2014 22:31

Hvis jeg havde noget at slæbe mit Denon Poa/Pra 1003 sæt i, kunne jeg fint tage det med måske til at trække mine Pioneer s-910 som er klasser bedre end HPM-100 IMHO.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf pqrannes » søn 12. jan 2014 22:37

Edge skrev:Hvis jeg havde noget at slæbe mit Denon Poa/Pra 1003 sæt i, kunne jeg fint tage det med måske til at trække mine Pioneer s-910 som er klasser bedre end HPM-100 IMHO.


Hej Flemming,

Tak for et godt bud. Transport må ikke være et problem, så det kan altid løses.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf Nillerviborg » søn 12. jan 2014 22:47

Pioneer SX890 og JBL L110 ???

- Eller har jeg andet på lager der skal ses / høres ???

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf hificlassic » man 13. jan 2014 13:32

Jeg tager JBL bio-hornhøjttalere med på 1x1x2m. DFMS og jeg sørger i fællesskab for at tage Bofa grej med til at trække dem med (og måske Bofa horn), så vi kan lytte på rør og horn til vi segner. Jeg tager også et par pro-vintagecdafspillere med, og hvis nogen har en pro pladespiller kunne det være rigtig sjovt at prøve lidt vinyl også. Det kunne være TD124, Garrard 301, EMT, Denon DP3000 eller Technics SP10 etc.
mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf Hackenberg » man 13. jan 2014 14:28

Hej 4-bande og alle andre.

Er der nogen der gider høre mine B&W DM2 mk2, B&O's DR-monitor eller Beovox M100-2 begge med SEAS 13"?
Jeg tager NAD 3120 110V, Luxman C02 og Audiolab 8000P til at drive dem. Evt. Musical Fidelity Dr Thomas.
Technics gramo med Stanton eller sådan noget.
Jeg har også et sæt F3-lyd Satellit og de vil jo gerne have nogle Rodgers LS 3/5A at æde!
Og så er der vel også shoot-out igen?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf hificlassic » man 13. jan 2014 14:53

Hackenberg skrev:Hej 4-bande og alle andre.

Er der nogen der gider høre mine B&W DM2 mk2, B&O's DR-monitor eller Beovox M100-2 begge med SEAS 13"?
Jeg tager NAD 3120 110V, Luxman C02 og Audiolab 8000P til at drive dem. Evt. Musical Fidelity Dr Thomas.
Technics gramo med Stanton eller sådan noget.
Jeg har også et sæt F3-lyd Satellit og de vil jo gerne have nogle Rodgers LS 3/5A at æde!
Og så er der vel også shoot-out igen?


Har altid gerne villet høre B&O's DR monitors og gammelt musical fidelity er altid sjovt (inden det brænder af)
mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf X-ray » man 13. jan 2014 15:38

hificlassic skrev:
Hackenberg skrev:Hej 4-bande og alle andre.

Er der nogen der gider høre mine B&W DM2 mk2, B&O's DR-monitor eller Beovox M100-2 begge med SEAS 13"?
Jeg tager NAD 3120 110V, Luxman C02 og Audiolab 8000P til at drive dem. Evt. Musical Fidelity Dr Thomas.
Technics gramo med Stanton eller sådan noget.
Jeg har også et sæt F3-lyd Satellit og de vil jo gerne
have nogle Rodgers LS 3/5A at æde!
Og så er der vel også shoot-out igen?


Har altid gerne villet høre
B&O's DR monitors og gammelt musical fidelity er altid sjovt (inden det brænder af)
mvh Verner

Pb - sendt til "Hackenberg"...!

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf dfms » man 13. jan 2014 15:47

hificlassic skrev:Har altid gerne villet høre B&O's DR monitors


Ja for sa.... dem ville jeg også gerne høre.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf bjerager » man 13. jan 2014 15:51

Jeg ved ikke, om jeg kan komme endnu, men hvis nu, hvad så med et par Carlsson OA50.3 - jeg er selv ret pjattede med dem - hvad mon andre tænker om den ortho akustiske lyd tænker jeg tit...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf Captain Phoenix » man 13. jan 2014 18:08

bjerager skrev:... hvad så med et par Carlsson OA50.3 - jeg er selv ret pjattede med dem - hvad mon andre tænker om den ortho akustiske lyd tænker jeg tit...

Jeg tænker at de kunne være spændende at høre - har et par af de små OD-11, som jeg er meget imponeret over.
Og du skal da med - og bare nyde det efter alt det slæb du havde som vært sidste år!!!
:thumbsup:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf bjerager » man 13. jan 2014 18:12

dfms skrev:
hificlassic skrev:Har altid gerne villet høre B&O's DR monitors


Ja for sa.... dem ville jeg også gerne høre.


Jeg tror nok han købte dem af mig på sidste års træf med en smadret basenhed, efter at nogle børn eller deres forældre havde mishandlet dem på skolen - grrrr - ærger mig helt vildt, de lyder fandme godt ellers - bedre end de beovox 5700, de er afledt af.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf Hackenberg » man 13. jan 2014 18:32

Det bliver DR'erne, så.
Og selvfølgelig kassen med de enheder I mangler.
Glæder mig.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad skal/kan vi lyttet til på vintagehifitræffet?

Indlægaf bjerager » man 13. jan 2014 19:20

Hackenberg skrev:Det bliver DR'erne, så.
Og selvfølgelig kassen med de enheder I mangler.
Glæder mig.


Var der ikke noget med, at du havde en stak fuldtoner, du delte ud af, og der var nogen, der talte om en shoot out, der gik ud på at bygge en højtaler med de enheder, hvor det så gjaldt om at lave den bedst lydende?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2014



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster