Andet sjov på vintagehifitræffet

Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf pqrannes » man 13. jan 2014 21:58

Langsom kan man i tråden om, hvad vi skal høre på vintagehifitræffet aner nogle svage konturer af hvad programmet kunne komme til at indholde.

Andre ideer som uorganiseret ølsmagning er også blev nævnt der eller i en anden vintagehifitræf-tråd. Der er i denne tråd plads til at uddybe det emne og andre ideer, som man har lyst til at bringe på banen, og - ikke mindst - som man er villig til at bidrage til.

Jeg tror ikke, vi kommer ikke til at kede os:

Billede

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf Strandvaskeren » tirs 14. jan 2014 08:13

Jamen så byder jeg da lige ind med det der ølbord igen.

Jeg forestiller mig, at de der gider lege med hver især medbringer lidt spændende øl, sådan "en håndfuld stykker" efter egen definition. Det kan være noget hjemmebryg du er stolt af og synes andre skal have chancen for at smage, det kan også være der ligger et lokalt bryggeri i nærheden eller måske kører din superbrugs tema med belgiske bajere - det er helt op til dig og din fantasi.

Planen er herefter, at øllerne stilles i blandet bunke på et bord og så er det tilladt at gå og plukke det du nu synes ser fristende ud.

Alt i alt muligheden for at prøve lidt fremmed bryg, så der er noget at skylle gane i mens man lytter og snakker og alt det der.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf hificlassic » tirs 14. jan 2014 11:14

1. en hollandsk auktion (oppe fra og ned) på vintage udstyr man gerne vil af med?
2. Eller helt vildt kunne være en auktion (nede fra og op) hvor beløbet går til et godt formål. Vi har sikkert alle noget grej eller LP'er i kælderen, som vi ikke har brugt alt for længe.
mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf kbekke » tirs 14. jan 2014 20:49

Strandvaskeren skrev:Jamen så byder jeg da lige ind med det der ølbord igen.

Jeg forestiller mig, at de der gider lege med hver især medbringer lidt spændende øl, sådan "en håndfuld stykker" efter egen definition. Det kan være noget hjemmebryg du er stolt af og synes andre skal have chancen for at smage, det kan også være der ligger et lokalt bryggeri i nærheden eller måske kører din superbrugs tema med belgiske bajere - det er helt op til dig og din fantasi.

Planen er herefter, at øllerne stilles i blandet bunke på et bord og så er det tilladt at gå og plukke det du nu synes ser fristende ud.

Alt i alt muligheden for at prøve lidt fremmed bryg, så der er noget at skylle gane i mens man lytter og snakker og alt det der.


Den er jeg med på! Medbringer gerne lidt af den lokale Bøgedalske trylledrik:

http://www.boegedal.com
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf kbekke » tirs 14. jan 2014 20:50

hificlassic skrev:1. en hollandsk auktion (oppe fra og ned) på vintage udstyr man gerne vil af med?
2. Eller helt vildt kunne være en auktion (nede fra og op) hvor beløbet går til et godt formål. Vi har sikkert alle noget grej eller LP'er i kælderen, som vi ikke har brugt alt for længe.
mvh Verner


Rigtigt god ide - især nr. 2 :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf kbekke » tirs 14. jan 2014 21:07

Sidste pip herfra:

1. Forslag: En afdeling viet til Decca Phase 4-udgivelser. Vi er vist mindst to eller tre connoisseurs til dette arbitrære format. Jeg tager gerne et par eksemplarer med (har bla. eet med et swing-orkester i den ene kanal og et ligeså stort latin-orkester i den anden - og de spiller på samme tid!) Tag med, hvad I har og lad os se/høre, hvor skørt det kan blive?

2. Forslag: Et shoot-out mellem "reasonably-priced-recapped-vintage-integrateds". Gottschalck har jo formastet sig til at blære sig med en NAD 3020A'er pimpet op med østtyske Honecker-lytter. Selv har jeg en Sansui AU-4900 stående, der sikkert ikke når at blive klar - men jeg vil godt prøve alligevel. Der må være andre derude i vintage-land?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf smitty » tors 16. jan 2014 16:44

Strandvaskeren skrev:Jamen så byder jeg da lige ind med det der ølbord igen.

Jeg forestiller mig, at de der gider lege med hver især medbringer lidt spændende øl, sådan "en håndfuld stykker" efter egen definition. Det kan være noget hjemmebryg du er stolt af og synes andre skal have chancen for at smage, det kan også være der ligger et lokalt bryggeri i nærheden eller måske kører din superbrugs tema med belgiske bajere - det er helt op til dig og din fantasi.

Planen er herefter, at øllerne stilles i blandet bunke på et bord og så er det tilladt at gå og plukke det du nu synes ser fristende ud.

Alt i alt muligheden for at prøve lidt fremmed bryg, så der er noget at skylle gane i mens man lytter og snakker og alt det der.


Mmmm, øl :p

Den er jeg også med på. Tager også noget med.

Måske jeg burde stoppe ved Refsvindinge på vejen over. Jeg har aldrig handlet der ved dørsalget, men har hørt at det er billigt og der kan købes mange spændende øl, der ikke normalt sælges i butikkerne.

Mvh Tommy
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Andet sjov på vintagehifitræffet

Indlægaf Gottschalck » tors 16. jan 2014 23:03

Fint forslag. Du kan bare komme an. Det vil glæde den tarvelige nad ( og mig naturligvis) at kvase den fine sansui.

Hilsen Jesper.

kbekke skrev:Sidste pip herfra:

1. Forslag: En afdeling viet til Decca Phase 4-udgivelser. Vi er vist mindst to eller tre connoisseurs til dette arbitrære format. Jeg tager gerne et par eksemplarer med (har bla. eet med et swing-orkester i den ene kanal og et ligeså stort latin-orkester i den anden - og de spiller på samme tid!) Tag med, hvad I har og lad os se/høre, hvor skørt det kan blive?

2. Forslag: Et shoot-out mellem "reasonably-priced-recapped-vintage-integrateds". Gottschalck har jo formastet sig til at blære sig med en NAD 3020A'er pimpet op med østtyske Honecker-lytter. Selv har jeg en Sansui AU-4900 stående, der sikkert ikke når at blive klar - men jeg vil godt prøve alligevel. Der må være andre derude i vintage-land?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup


Tilbage til Vintagehifi træf 2014



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster