Vintagetræf - fri leg (igen)

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Strandvaskeren » ons 4. mar 2015 20:28

Jeg er klar på at høre Frank Zappa på et Finn Ziegler setup.. :cool1:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Captain Phoenix » tors 5. mar 2015 07:16

Strandvaskeren skrev:Jeg er klar på at høre Frank Zappa på et Finn Ziegler setup.. :cool1:

Vi ku' måske kalde det Freddy's Z-up :Skor:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Fredmarantz » tors 5. mar 2015 09:43

For Zatxx da, hvor er i bare vilde - og den med Frank Z er jeg helt med på.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » søn 8. mar 2015 21:57

pqrannes skrev:...Foruden de JBL'er, som Captain Phønix skal ha, og et par flyttekasser med vinyler (mon nogen er interesseret i at købe vinyler til hhv. 10 og 20 kr, eller skal jeg lade dem blive hjemme?) planlægger jeg at putte en t 23.3 kg. tung urenovere men spillende transistorforstærker fra 1972(-agtig) og et par små (ifht. deres ophav og princip) amerikanske højttalere ind den nye vogn. Mon ikke det setup kan flytte lidt på luften i frileg-lokalet?


Den der 23.3 kg tunger forstærker skal ha' selskab.
Under overskriften "David og Goliat" medbringer jeg både den overnævnt 23.3 kg. tunge forstærker, og en superlet men superfin og super vellydende70er (?) integreret forstærker, som jeg fandt på et loppemarked i går og som iflg. radiomuseum.org vejer 2.9 kg. Altså nærmest en 1:10 dyst. Det bliver sjovt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Captain Phoenix » søn 8. mar 2015 22:43

Der kunne måske være basis for et så-tæt-på-vintage-som-muligt shoot out mellem CD-afspillere.

Det er jo ikke fordi, der blev lavet så mange CD-afspillere før 1985 (vejl. vintage-grænse her på forum), men til gengæld er det vel ved at være et uddøende format - så på det grundlag kunne man godt give CD'erne noget opmærksomhed.

Jeg kan til dysten medbringe en NAD 5000, som til dagligt gør tjeneste her i huset. Den er godtnok 5 år for ung til at være vintage, men måske det går (min Philips CD 100 er ustabil).

Ellers er pakke-forberedelserne godt igang her - kasser og apparater er ved at samle sig i ét af de (fraflyttede) "børne"værelser.

Effekterpåvej.jpg

Den flotte Lenco L75 er PerHej's, som Mogens skal fragte videre til Per.
Og så er der - indtil nu - 3-400 LP'er klar til salg - nogle fra plade-pusher-bekendt: 4 kasser blandet rock/jazz til 50,- stk (3 for 120,-) samt en del rock/ pop og danske til 15,- stk (4 for 50,-) - enkelte lidt bedre/dyrere.
Regner med også at tage en kasse LP'er med i den lidt højere prisklasse (50-100,-), hvis der er interesse?

Jeg har allerede erkendt, at det ikke går med den almindelige stationcar, så jeg har lånt sådan en 7-sæders-sag, hvor man kan tage bagsæderne ud.

Det griber om sig, det her træf :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » søn 8. mar 2015 23:26

Captain Phoenix skrev:Der kunne måske være basis for et så-tæt-på-vintage-som-muligt shoot out mellem CD-afspillere.


Mon ikke vi skulle skynde os at lægge os fast på den der shootout. Jeg har en urestaureret CD-73 Marantz cd-afspiller med, så den kan godt få lov at være med i en shootout; om ikke anden for at høre forskel på forskellige halv-gamle - og evt. vintage - cd-afspillere.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » søn 8. mar 2015 23:33

pqrannes skrev:...Under overskriften "David og Goliat" medbringer jeg både den overnævnt 23.3 kg. tunge forstærker, og en superlet men superfin og super vellydende70er (?) integreret forstærker, som jeg fandt på et loppemarked i går og som iflg. radiomuseum.org vejer 2.9 kg. Altså nærmest en 1:10 dyst. Det bliver sjovt.


David-forstærkeren spiller faktisk - efter nogle timer i brug her i mit hifi-rum - ret godt. Den lillebitte forstærker er kun 32 cm bred, men er godt udstyret; 2 X phono, tuner, aux, tape-monitor, terminaler for 2 sæt højttalere, high og low filter, og ikke mindst både pre-outog main-in og en dertilhørende separate/connected switch bag på. Slet ikke nogen ilde forstærker.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Captain Phoenix » søn 8. mar 2015 23:34

pqrannes skrev:
Captain Phoenix skrev:Der kunne måske være basis for et så-tæt-på-vintage-som-muligt shoot out mellem CD-afspillere.


Mon ikke vi skulle skynde os at lægge os fast på den der shootout. Jeg har en urestaureret CD-73 Marantz cd-afspiller med, så den kan godt få lov at være med i en shootout; om ikke anden for at høre forskel på forskellige halv-gamle - og evt. vintage - cd-afspillere.

PQR

Gerne - hvem kan ellers medbringe ældre CD-afspillere?
Fyr løs her i tråden!

En PlayStation 1 kunne også være Spændende at høre - den skulle efter sigende være rigtig god som CD-afspiller (???)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » søn 8. mar 2015 23:44

Captain Phoenix skrev:...

En PlayStation 1 kunne også være Spændende at høre - den skulle efter sigende være rigtig god som CD-afspiller (???)


Sådan en havde jeg engang, men min ældste søn tog den med sig, da han flyttede hjemmefra som den playstation etter den også var. Jeg nåede aldrig at forholde mig til den. Men vi må da kunne finde en.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf ferr31 » man 9. mar 2015 09:43

Jeg kan tage en Sanyo DAD m15 med
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » man 9. mar 2015 09:52

ferr31 skrev:Jeg kan tage en Sanyo DAD m15 med


Så begynder det at ligne noget.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Gottschalck » man 9. mar 2015 10:55

Jeg har den berømte PS1 og medbringer den gerne. Har også 3 af de gamle Philips maskiner samt marantz cd 73.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf Cinemad » man 9. mar 2015 12:11

Jeg kan medbringe min Sony D-50.

Den er lige akkurat vintage - fra November 1984 iflg. Wikipedia
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf HrAndersen » man 9. mar 2015 15:20

Jeg har en Philips CD380 som er fra 1988. Den stammer fra min kære far som noget af det eneste hifi jeg har fra ham.
Det er ikke just high-end, men den dyrkes af flere på nettet, som om det var. En mener den spiller bedre end hans Sony x55 ES. 8) En anden nævner at : " the CD380 has potential to sound much better if the capacitors were refreshed and replaced with better quality components".
Jeg har ikke så meget at sammenligne med. Den indgår, som eneste aktive cd-afspiller i huset, i et spisestue setup og spiller ganske fortrinligt.
Med mindre at der er nogen veto, tager jeg gerne denne med. _d_
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf snod » man 9. mar 2015 17:07

Jeg har en Technics SL-PJ20 - vistnok fra '86.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 913
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2015



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster