Foto & fortællinger fra træffet 2016

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf X-ray » tirs 8. mar 2016 00:40

Mange fine billeder - men vi mangler da' lige Showets-Dronning... ;)

DSC_1483_2.jpg

DSC_1484_2.jpg

Hilsen X-ray.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf Fredmarantz » tirs 8. mar 2016 01:08

Jo - X-ray. Den er vildt flot og sikkert herretung. Det var dén, som du hentede i Norge - med Tanten - ikke?

Er den helt færdigrestaureret? - så alt virker som tilsigtet? Originalitetsniveau?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf High Sky » tirs 8. mar 2016 11:23

Tak for en hyggelig dag. Det var som altid en spændende dag.
Dog et lille opråb....
Der blev ret konsekvent spillet alt for højt ved demoer. Der var direkte forvrængning flere gange.
Det er efter min mening vigtigere at det lyder homogent og realistisk, end at det er en kvalitet at det blot er højt.
Denne tendens viste sig også at få de Quad els til at blafre i stykker.

En stor soundstage og dybde er vigtige, end at få lyst til at beskytte sine øre.
Jesper´s Yamaha lød knald godt, men først da de blev skruet en anelse ned. Blot min mening, men det kan være jeg står alene med den.

Tak for en god lørdag.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf Ehapa » tirs 8. mar 2016 16:51

Ja ..Tak for godt arrangement.

Fedt at Hører Mono tingene..sikke et nærvær i musikken.

God mad og Øl :cool1:
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf Storken » ons 9. mar 2016 00:10

Jeg vil også her på .. er det fjerde-dagen? Tilslutte mig koret og takke for en skøn eftermiddag og aften (og morgen med morgenmad hos Nils/Ferr31 og hustru sammen med Louis!)

Jeg var naturligvis ekstra begejstret for X-rays Huldra skab. Sikke et flot og vellydende møbel!
Men selvfølgelig var mange af de andre anlæg rundt omkring også i særdeleshed interessante.
Også tak til Hackenberg for et yderst lærerigt foredrag om udskiftning af kantophæng - jeg føler mig nu langt mere rustet til opgaven, når den en gang jo uundgåeligt presser sig på!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Foto & fortællinger fra træffet 2016

Indlægaf bjerager » ons 9. mar 2016 08:42

High Sky skrev:Tak for en hyggelig dag. Det var som altid en spændende dag.
Dog et lille opråb....
Der blev ret konsekvent spillet alt for højt ved demoer. Der var direkte forvrængning flere gange.
Det er efter min mening vigtigere at det lyder homogent og realistisk, end at det er en kvalitet at det blot er højt.
Denne tendens viste sig også at få de Quad els til at blafre i stykker.

En stor soundstage og dybde er vigtige, end at få lyst til at beskytte sine øre.
Jesper´s Yamaha lød knald godt, men først da de blev skruet en anelse ned. Blot min mening, men det kan være jeg står alene med den.

Tak for en god lørdag.


Jeg kan godt følge dig - man skal ikke spille højt for enhver pris. Jeg tror bare folk blev ivrige efter at vise hvad de kunne, så derfor fik de en spand kul.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2016



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst