Min tuner "by night"

Tuner/Radio i alle afskygninger

Re: Min tuner "by night"

Indlægaf Fredmarantz » søn 13. aug 2017 23:19

mondial skrev:Så er der et billede af min tuner ved "aftenstide"

Mvh
Jan

IMG_0957.JPG

Den er flot! - den grønne lampe er bare hyggelig og emmer af kvali, synes jeg. Jeg er vild med grønne lamper, selv om jeg er glad for Marantz - har de desværre ikke så mange grønne lamper (kun scoperne :thumbsup: ). Revox-tunerne fra den generation er der noget særligt ved - måske ikke lydmæssigt( det ved jeg faktisk ikke noget om - har desværre aldrig hørt dem) - men i hvert fald turde designerne at give apparaterne en visuel identitet, så man altid har kunnet kende en Revox-tuner på laaaang afstand.

Ved aftenstide - nemlig :thumbsup: , det er også her vi får det bedste af det bedste lys fra disse herlige tingester - jeg har prøvet nogle gange, men man skal godtnok passe på at lyset er helt rigtigt - idet det ellers kun er selve skalaen og kontrollampper mv vi får "på filmen", altså hvis det bliver for mørkt - vi skulle også gerne lige have resten af tuneren i den magt og vælde - så det er vel nærmest tusmørket, der bør fotograferes i .

Edit: Jeg kan så se, at Revox A76-billedet ikke kom med i citatet - og jeg ved ikke hvorfor, så man må temmelig langt op i tråden for at nyde denne Revox A76 "by night".

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Fredmarantz » tirs 16. jan 2018 20:34

Nå - så er det vinter og mørket hersker. Når mørket hersker, kan tunerne stå dér i mørket og se spændende ud.

I disse dage er det min Pioneer TX-9100, der må stå for skud. Det er Pioneer fra en tid (ca. 1973-74), hvor de havde et efter min mening rigtig flot design - og var bygget smukt - også indvendigt.

Det er en serie, hvor også de integrerede SA-XX00 modeller herskede - og de smukke receivere, hvor SX-1010 vel var toppen af disse. Meget flotte ting.

Min allerførste "rigtige" Hifi-forstærker var faktisk en Pioneer SA-8100, som jeg købte i radioforretningen Møller Jensen i Herning. Sikken duft af nyt hifi, der kom på drengeværelset i sin tid (1974)

TX-9100-tuneren var den største model blandt tunerne fra dengang og den er rigtig god. Her kan den ses i aftenmørket og på et af billederne kan man ane en Pioneer SA-8100 integreret - flot sæt. Jeg har også SA-9100, men den skal lige igennem en kontrolleret inspektion før den kan slippes løs. :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » man 7. jan 2019 18:30

i aftenens hyggeskær bringer jeg (endnu) et par billeder af en Marantz-tuner med skop "caught in action". Dette er en Marantz Model 2110 fra ca. 1979.. Meget god lyd og modtagelse - og et besnærende look.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf cdp » tirs 8. jan 2019 10:01

En ældre og mindre kendt Aimor ST 405 FL formidler underholdning fra P4 i mit værksted/hobbyrum. Ikke den store kvalitetsmodel, men dog en fornuftig 'japanerklon' med rigtige TO3 transer. ;)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Foregående

Tilbage til Tuner