Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H...

Tuner/Radio i alle afskygninger

Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H...

Indlægaf acj1980 » tors 12. maj 2016 15:13

Jeg mangler lidt hjælp for at kunne pille sådan et hjul af da jeg skal have adgang til tuneren, det er så smart lavet at hjulet blot kan pilles af og sættes over på krogen mens man servicere selve tuneren, men nu har jeg over et par gange med djævlens vold og uden brækjern forsøgt at pille det forbistrede hjul af, jeg er ikke så vild med at pille skalasnoren af da jeg ikke har lyst til at fedte rundt med 1meter skalasnor.

Hjulet er yderst af plastik støbt på en messingring med to skruehuller for spænd på tunerens pal, denne pal er vidst af nikkel.
Billede

Billede

Billede

Der har været brugt lidt wd40 til at forsøge at løse op , men uden held, det er pokkers ærgerligt da jeg kun mangler den Fm enhed, resten er helt iorden, som man også kan se på billedet
mvh
Alex
acj1980
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf peer » tors 12. maj 2016 19:50

Prøv Caramba, bedre end WD40 men noget dyrere. Mvh Peer
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf skjold » tors 12. maj 2016 20:12

Er akslen gennemgående? Hvis ja, så kunne man måske opfinde en lille aftrækker, der trækker på messingbøsningen bagved?
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf cdp » tors 12. maj 2016 21:58

- ellers lidt varme efterfulgt af kølespray et par gange..
Obs nylon/plast tåler ikke høje temperaturer.. ( det ved du sikkert allerede) ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf møffe » tors 12. maj 2016 22:10

Der mangler da åsse farver... Oo



møffe

Iøvrigt en godt gennemtænkt opstilling: En holder for snor-hjul ved service...!
møffe
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf ejensen1981 » tors 12. maj 2016 23:34

Hæld lidt fin mekaniker olie op i en plastikkapsel, samt bland det med lidt zippo lighter væske. Smør det ind i blandingen.. Lad det sidde natten over. Så burde det komme af. :)
ejensen1981
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf acj1980 » fre 13. maj 2016 00:30

Tak for alle svarene.
Jeg opgave til sidst da den simpelthen er godt gammeldags rustet fast på selve tunerens pal, hvad gør man så? tjahh piller hele tuneren ud og vikler snor trækket af, jeg måtte have tuneren af hele to gange, for da jeg havde serviceret skidtet og med møg og besvær sat skalasnoren på og tændt for skidtet så røg det som bare faen fra tuneren..

en modstand var åbenbart blevet træt af livet, men som følge af at røret havde fået en kortslutning internt.. ak ja, men hva, så fik jeg da trænet det med snoretrækket lidt igen, ellers en hyggelig kampsport hvor det gælder og at være trategisk.. ellers vinder snoren over dig :lol: :lol: :lol: :lol:
acj1980
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf MaxJ » fre 13. maj 2016 06:39

ejensen1981 skrev:Hæld lidt fin mekaniker olie op i en plastikkapsel, samt bland det med lidt zippo lighter væske. Smør det ind i blandingen.. Lad det sidde natten over. Så burde det komme af. :)



Hvad er mekaniker olie.?

Jeg har været mekaniker i 40 år og kender det ikke. :oops:
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf cdp » fre 13. maj 2016 08:31

MaxJ skrev:
ejensen1981 skrev:Hæld lidt fin mekaniker olie op i en plastikkapsel, samt bland det med lidt zippo lighter væske. Smør det ind i blandingen.. Lad det sidde natten over. Så burde det komme af. :)



Hvad er mekaniker olie.?

Jeg har været mekaniker i 40 år og kender det ikke. :oops:


- Det må jo være noget 75w/90 gearolie, der hældes på de gamle biler, så de lige netop kan passere et syn før de sælges en sidste gang... :lol: :lol: :lol:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf ejensen1981 » fre 13. maj 2016 13:51

Sjovt hva?

Det er noget jeg har fået af en urmager engang, så det er hvad der står på flasken. Men hobby olie kan også bruges.

Vidste ikke at valg af olie(r) kunne få biler igennem syn. Det må jeg huske næste gang jeg kommer med bil som er rådden i skærme og paneler.
ejensen1981
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf cdp » fre 13. maj 2016 15:57

ejensen1981 skrev:Sjovt hva?

Det er noget jeg har fået af en urmager engang, så det er hvad der står på flasken. Men hobby olie kan også bruges.

Vidste ikke at valg af olie(r) kunne få biler igennem syn. Det må jeg huske næste gang jeg kommer med bil som er rådden i skærme og paneler.


- undskyld ejersen, ville ikke fornærme dig eller andre herinde.. kan forstå du mener en form for tynd, syrefri olie - håber du bærer over og god pinse til dig og alle herinde.. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf MaxJ » fre 13. maj 2016 16:11

cdp skrev:
ejensen1981 skrev:Sjovt hva?

Det er noget jeg har fået af en urmager engang, så det er hvad der står på flasken. Men hobby olie kan også bruges.

Vidste ikke at valg af olie(r) kunne få biler igennem syn. Det må jeg huske næste gang jeg kommer med bil som er rådden i skærme og paneler.


- undskyld ejersen, ville ikke fornærme dig eller andre herinde.. kan forstå du mener en form for tynd, syrefri olie - håber du bærer over og god pinse til dig og alle herinde.. :thumbsup:


Det samme her og god pinse.

Hvis du kan komme til uden at ødelægge andre komponenter, kan du jo prøve at varme den med en hårtørrer.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf acj1980 » fre 13. maj 2016 17:51

Tak for alle svarene, som jeg fik skrevet lidt længere oppe, så endte det med jeg til sidst pillere tuneren helt ud.. endda to gange, så skalasnoren var af og på 2 gange, nu spiller den igen
acj1980
 

Re: Tuner hjul skal afmonteres, men sidder fast som ind i H.

Indlægaf møffe » fre 13. maj 2016 22:47

Og nu skal diffrerncialet bare fyldes med overmodene bananer
møffe
 


Tilbage til Tuner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster