Sansui

Tuner/Radio i alle afskygninger

Sansui

Indlægaf GSmed » tirs 11. okt 2016 09:33

Nogen der kender sådan en fætter? Udgang er 8>16 ohm kan man bruge højtaler på 4 ohm uden problemer? Spiller ellers rigtig godt med de Expert jeg fik den anden dag :o .

Sansui (1).jpg


Sansui (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Gert
Brugeravatar
GSmed
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15 sep 2012
Geografisk sted: Rebild Syd
Lokalitet: Rørbæk

Re: Sansui

Indlægaf pqrannes » tirs 11. okt 2016 10:01

Jeg tror at jeg tidl. har (hygge-)spillet på sådan en lille 'Sui med 4 ohms højttalere uden at det har givet anledning til bekymringer og problemer.

Men læser man her (http://audiokarma.org/forums/index.php? ... ly.374127/), hvad kyndige mener om en Sansui R-7 (det må være en større model) og 4 ohms højttalere, skal man nok lade være.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Sansui

Indlægaf tctla » tirs 11. okt 2016 11:33

Jeg solgte (og reparerede) disse fra ny og de spillede ganske godt, SÅ LÆNGE MAN IKKE OVERBELASTEDE udgangs-forstærkerne.

Det kunne man gøre ved, at forbinde et par 8-Ohm højttalere, drikke en masse øller og skrue op på 'Jordskælv'.
(OK, ikke ret stort et jordskælv!)
Så var man garanteret en katastrofe i form af magisk røg fulgt af mangel på lyd.
Du kan afkorte vejen til den katastrofe væsentlig ved, at forbinde et sæt 4-Ohm højttalere.

Du kan også udelade øllerne, og bare spille fornuftigt uden forvrængning, på dine 4-Ohm højttalere.
Så vil den antagelig overleve.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Sansui

Indlægaf pqrannes » ons 12. okt 2016 00:10

tctla skrev:Jeg solgte (og reparerede) disse fra ny og de spillede ganske godt, SÅ LÆNGE MAN IKKE OVERBELASTEDE udgangs-forstærkerne.

Det kunne man gøre ved, at forbinde et par 8-Ohm højttalere, drikke en masse øller og skrue op på 'Jordskælv'.
(OK, ikke ret stort et jordskælv!)
Så var man garanteret en katastrofe i form af magisk røg fulgt af mangel på lyd.
Du kan afkorte vejen til den katastrofe væsentlig ved, at forbinde et sæt 4-Ohm højttalere.

Du kan også udelade øllerne, og bare spille fornuftigt uden forvrængning, på dine 4-Ohm højttalere.
Så vil den antagelig overleve.


Det er sgu sjovt, men også nyttigt. Det bedste af det hele. Tak.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Tuner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster