TO-R S15

Tuner/Radio i alle afskygninger

TO-R S15

Indlægaf Kesser » søn 26. mar 2017 13:08

Har en TO-R S15 radio fra ca. 1964/65. Købte den som ny. Har også palisander højttalerne, som blev købt sammen med radioen. Den (S15) trænger til en reparation, men jeg ved ikke om den er så meget værd at det kan betale sig? Det kunne være rart med noget rørlyd i stuen!
Kan nogen råde mig?
Mvh
Kesser
Kesser
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 mar 2017
Lokalitet: Farum

Re: TO-R S15

Indlægaf his067 » søn 26. mar 2017 14:02

TO-R S15 var den første radio jeg rigtigt lyttede til for lydkvaliteten. Jeg byttede mig til den: Min mor havde den og jeg havde en Beomaster 900. TO-R var MEGET bedre end Beomasteren. Jeg brugte den sammen med et par High Fidelity gulvhorn og en Lenco L75 igennem hele min syrede ungdom. Efter fem seks år skiftede jeg elektrolytkondensatoren i strømforsyningen det gav en hel del. Ellers var den meget driftsikker (bortset fra en kold lodning i tunerdelen, men da den blev ordnet spillede den fint i flere år efter det. Efter at fik min fars Arena T9000 fik min storebror, Guitaristen, TO-Ren som han brugte sammen med et par Goodman Axiom 15" enheder i 200 liters kabinetter. Så jeg synes bestemt at det ville være det værd at sætte den istand. Man kan stadig få alle rørene til den.

Men, det ville være godt for de mere teknisk kyndige at vide noget mere om den/de fejl du oplever.

PS: forøvrigt boede jeg dengang på Dr. Mundtsvej, nede ved søen! Pudsigt sammenfald.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: TO-R S15

Indlægaf møffe » søn 26. mar 2017 21:00

TO-R s15 er en udemærket stereo forstærker med FM...
kikker gerne på skidtet...
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted


Tilbage til Tuner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster