Hvad skal vi lave på træffet?

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » tirs 10. jan 2017 17:11

dela skrev:Man skulle næsten lave en aftale med nogen, der kan optræde ved træffet, så vi kan optage det og lytte på det umiddelbart efter. Jeg prøver at komme i gang med at optage, men folk er lidt (meget) varsomme med at lade andre end dem selv optage, så enhver mulighed er velkommen...

Hvis det skulle være muligt, kan jeg godt låne et par sæt mikrofoner med.



Er der nogen som er friske på at spille noget musik, som vi kunne eksperimentere med at optage og afspille? Jeg tænker lidt i retning af de berømte AR-demonstrationer - måske knap så avanceret ;-)
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Sorenki » tirs 10. jan 2017 18:06

bjerager skrev:
dela skrev:Man skulle næsten lave en aftale med nogen, der kan optræde ved træffet, så vi kan optage det og lytte på det umiddelbart efter. Jeg prøver at komme i gang med at optage, men folk er lidt (meget) varsomme med at lade andre end dem selv optage, så enhver mulighed er velkommen...

Hvis det skulle være muligt, kan jeg godt låne et par sæt mikrofoner med.



Er der nogen som er friske på at spille noget musik, som vi kunne eksperimentere med at optage og afspille? Jeg tænker lidt i retning af de berømte AR-demonstrationer - måske knap så avanceret ;-)


Selvom jeg synes det er spændende, tænker jeg at det er et ret omfattende projekt - det er jo ikke bare mikrofoner der skal skaffes, men også forforstærkere, og andet lyd-udstyr til at lave et nogenlunde mix.
Og så er der vel ikke nogen lokaler på Hald hvor det rent akustisk er ideelt at optage musik?

Tænker at det nemt bliver andre ting end musikken vi hører på optagelserne bagefter. ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf pqrannes » tirs 10. jan 2017 19:26

santashooter skrev:Selvom jeg synes det er spændende, tænker jeg at det er et ret omfattende projekt - det er jo ikke bare mikrofoner der skal skaffes, men også forforstærkere, og andet lyd-udstyr til at lave et nogenlunde mix.
Og så er der vel ikke nogen lokaler på Hald hvor det rent akustisk er ideelt at optage musik?
...


Det var også min tanke. Der er jo nok andet at tage sig til på sådan et træf. Måske kunne man begrænse det til at nogen tager hjemmegjorte optagelser med og afspiller dem!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf KlausM » tirs 10. jan 2017 21:21

santashooter skrev:Selvom jeg synes det er spændende, tænker jeg at det er et ret omfattende projekt - det er jo ikke bare mikrofoner der skal skaffes, men også forforstærkere, og andet lyd-udstyr til at lave et nogenlunde mix.
Og så er der vel ikke nogen lokaler på Hald hvor det rent akustisk er ideelt at optage musik?

Tænker at det nemt bliver andre ting end musikken vi hører på optagelserne bagefter. ;)


Jeg synes også at det lyder alt for omfattende og tidskrævende for hvad der ret beset er et udvidet ½ dags møde, men man kunne måske tænke sig en A/B session mellem båndoptagelse fra en LP og LP direkte, for at se om båndoptagelsen holder samme kvalitet som originalen.

Ellers stemmer jeg for at vi overvejende skal bruge tiden på at høre spændende udstyr, stort som småt.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf KlausM » ons 11. jan 2017 07:18

Hvad blev der af ideen med at samle et anlæg med High Fidelity's konstruktioner, jeg kan stille med Forforstærker og Satellitter, er der én, der kan tage en forstærker med??

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » ons 11. jan 2017 10:42

KlausM skrev:Hvad blev der af ideen med at samle et anlæg med High Fidelity's konstruktioner, jeg kan stille med Forforstærker og Satellitter, er der én, der kan tage en forstærker med??

Mvh Klaus


Tjae jeg har en The End i en af de nyeste udgaver i et hæsligt kabinet. Men måske en anden ligger inde med en.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf KlausM » ons 11. jan 2017 12:02

bjerager skrev:
KlausM skrev:Hvad blev der af ideen med at samle et anlæg med High Fidelity's konstruktioner, jeg kan stille med Forforstærker og Satellitter, er der én, der kan tage en forstærker med??

Mvh Klaus


Tjae jeg har en The End i en af de nyeste udgaver i et hæsligt kabinet. Men måske en anden ligger inde med en.


Jeg har da vist en The End II stående, der burde virke, den kan jeg da lige forsøge at starte op. Den skal egentlig have en større køleplade, men mon ikke den kan holde til at spille et par timer en weekend :)

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » ons 11. jan 2017 21:57

KlausM skrev:
bjerager skrev:
KlausM skrev:Hvad blev der af ideen med at samle et anlæg med High Fidelity's konstruktioner, jeg kan stille med Forforstærker og Satellitter, er der én, der kan tage en forstærker med??

Mvh Klaus


Tjae jeg har en The End i en af de nyeste udgaver i et hæsligt kabinet. Men måske en anden ligger inde med en.


Jeg har da vist en The End II stående, der burde virke, den kan jeg da lige forsøge at starte op. Den skal egentlig have en større køleplade, men mon ikke den kan holde til at spille et par timer en weekend :)

Mvh Klaus


Lyder også spændende. Lige nu har jeg især bidt mærke i det her og så det med båndoptagere - ikke nødvendigvis optagelse af livemusik, men noget demo.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Helikon » ons 11. jan 2017 22:55

Kan det ikke passe der var et forslag oppe med en TD124 workshop til træffet på et tidspunkt?
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » tors 12. jan 2017 15:08

Helikon skrev:Kan det ikke passe der var et forslag oppe med en TD124 workshop til træffet på et tidspunkt?


Vist ikke i den her tråd - men tidligere måske. Er der nogen, der ligger inde med en TD124, der er under renovering, og som ønsker at stå for det?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Elway » tors 12. jan 2017 16:30

jeg kunne egentlig godt tænke mig et forstærker shootout. Måske tænker mange at det er en af de dele der betyder mindre i et anlæg end fx højttaler og pladespiller. Men jeg tænker at man kan demonstrere nogle forskelle :-)

Ideelt set mellem nogle forstærkere uden for store forskelle i årgang og pris. Jeg gad godt høre en NAD 3020 sat op mod et par andre....

EDIT: og jeg mente som udgangspunkt solid-state apparater, men man kunne da godt blande rør ind i det (som nogen vist foreslog længere oppe)
Senest rettet af Elway tors 12. jan 2017 16:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Elway » tors 12. jan 2017 16:40

vericon skrev:Kommer i snart i husmænd ?
Et hjørne for vintage husmands hi-fi
Jeg tager et par sæt eller 3 med i Fabia'en - for fa'n :Pilfinger:
Eller kunsten at fange grise i en pløjemark ?
Hans Jørn


Jeg stemmer for den med grisene. Men nogle vintage-grise, så de ikke er så hurtige til bens :lol:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Hackenberg » fre 13. jan 2017 13:47

Jeg tager en kassefuld ScanSpeak-enheder med. Så kan man pilleroderage og se hvad der er inden i Scandyna'er m.fl. Hvis der er ønsker til enheder kan I sende mig en PB.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 13. jan 2017 14:02

Det kunne også være interessant at have en "Myterne mødes"-lytning:

Der er nogle apparater, som har lidt af en myte-status - eller ihvertfald står som noget særligt ud i manges vurdering. Og det hænger ikke altid sammen med pris, størrelse, mærkenavn el.lign. Eksempler kan være Rogers LS3/5, Thorens 124, NAD 3020, Ortofon SPU m.fl. (jeg er med på at dette jo er delvis subjektivt).

Måske kunne man samle sådan et "Mytisk set-up" for at høre, hvad det er det/de kan.

Det ville også give mulighed for at skifte enkelt-apparater/elementer i kæden ud og høre evt. forskelle.
Sådan kan vi sikkert få en del af natten til at gå på festlig og interessant manér :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Sorenki » fre 13. jan 2017 14:28

Captain Phoenix skrev:Det kunne også være interessant at have en "Myterne mødes"-lytning:

Der er nogle apparater, som har lidt af en myte-status - eller ihvertfald står som noget særligt ud i manges vurdering. Og det hænger ikke altid sammen med pris, størrelse, mærkenavn el.lign. Eksempler kan være Rogers LS3/5, Thorens 124, NAD 3020, Ortofon SPU m.fl. (jeg er med på at dette jo er delvis subjektivt).

Måske kunne man samle sådan et "Mytisk set-up" for at høre, hvad det er det/de kan.

Det ville også give mulighed for at skifte enkelt-apparater/elementer i kæden ud og høre evt. forskelle.
Sådan kan vi sikkert få en del af natten til at gå på festlig og interessant manér :p


Dét synes jeg kunne være meget spændene, og det lægger jo også op til modsætningen "underdogs" som de gode performere man tit kommer til at kigge ned på, men som faktisk kan noget alligevel.

her tænker jeg fx i retning af en oplevelse jeg har haft med et par JBL l-15: bitte-små højtalere med en diskant jeg tidligere ville have undgået. men de lyder mange gange bedre end jeg havde troet. ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2017



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst