Hvad skal vi lave på træffet?

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Elway » ons 1. feb 2017 00:29

hificlassic skrev:
KlausM skrev:Hvis New England er med, kan jeg stille med er sæt AR-LST 2?

Mvh Klaus


Gad rigtig godt at høre de første Linn Isobarik eller Quad 57


Quad 57 får også lige en stemme fra mig.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf B&O Vintage » søn 5. feb 2017 10:56

Personlig synes jeg at I skal bruge lidt tid til at debattere hvordan vi kan påvirke DAB udviklingen og sætte kæppe i hjulet. Hvem kan udfra f.eks. miljømæssige grunde være med til at støtte op imod en lukning af FM signalet.
Og hvem kan udfra sikkerheds aspekt være interesserede i at bremse udviklingen.
Hvis magthaverne i Sverige vælger at skrotte DAB, så burde mulighederne være tilstede i Danmark også.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf his067 » søn 5. feb 2017 11:17

B&O Vintage skrev:Personlig synes jeg at I skal bruge lidt tid til at debattere hvordan vi kan påvirke DAB udviklingen og sætte kæppe i hjulet. Hvem kan udfra f.eks. miljømæssige grunde være med til at støtte op imod en lukning af FM signalet.
Og hvem kan udfra sikkerheds aspekt være interesserede i at bremse udviklingen.
Hvis magthaverne i Sverige vælger at skrotte DAB, så burde mulighederne være tilstede i Danmark også.


Desværre kan jeg ikke komme (og jeg bor, heldigvis, i et land der ikke har helt så pressende planer om at lukke FM-båndet), men jeg synes personligt (og uden at have redaktørhatten på) at det ville være en god ting. Held og lykke med det!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Elway » søn 5. feb 2017 11:36

Hvordan er stemningen for at have et værkstedshjørne?

Det kræver jo et par kyndige teknikere, og at de har lyst til at ofre noget af deres "træf-tid" på det. Måske kunne man lave det som et "classroom" hvor vi andre stå rundt omkring og kan lære noget. Udskiftning af kantophæng på højttalerenheder var fx en mulighed. Eller udskiftning af lytter, rensning af potentiometer, eller andre typiske vintage-opgaver ?

Det kræver lidt at arrangere, men giver nok også en god portion vidensoverdragelse :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf mcs_5 » fre 3. mar 2017 15:14

Elway skrev:Hvordan er stemningen for at have et værkstedshjørne?

Jeg slæber min audio analyser med, hvis der nu skulle være nogen der vil have noget målt... Og Tonni vel sin værktøjskasse med?

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf ferr31 » fre 3. mar 2017 16:15

Jeg har en Sansui AU 417 som jeg godt kunne tænke mig at få målt DC på ;)
Den vil ikke ret gerne starte op og jeg tænker det måske skyldes DC på udgangen.
Nu skal det lige siges at jeg ikke ved ret meget om elektronik så det er kun et gæt.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2017



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster