Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf pqrannes » ons 1. feb 2017 00:22

Jeg spiller jo (bl.a.) på et kinesisk (vistnok) McIntosh C-22 clone forforstærker-kit (m. 2 x ecc83 og 1 x ecc81 og en rørbaseret strømforsyning) og er sådan set ikke utilfreds med det Den slår i mit setup - Siemens Klangfilm "monoblokke" og tilhørende Siemens fuldtoner i OB) - umiddelbart min Tresham DR-3 forforstærker.

Men rigtig vintage er jo sjovere, ikk?

Så ifm. træffet kunne det være sjovt at spille klonen op i mod nogle rigtige vintage forforstærkere (gerne m. rør) for at høre, hvor klonen egentlig er. Jeg har hørt et rygte om, at der kommer en interessant amerikansk forforstærker med på træf, men måske andre også kunne finde på at bringe en vintage (rør-)forforstærker med. Så vi kan lege og sammenligne lidt.

Jeg tager også Tresham'en med og nok også Siemens SE el84 blokkene, som andre da kan prøve med 8 eller helst 16 ohms højttalere. Hvilke højttalere, der kommer med, ved jeg endnu ikke. Klipsch Heresy?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Fredmarantz » ons 1. feb 2017 01:39

Ja- nu kommer jeg jo desværre (for mig) ikke med på træffet i år, men ellers ville jeg med det samme tilmelde en original Marantz model 7 (6 x ECC83/12AX7).

Den er vel at betragte som noget nær det mest ærkevintage rørforforstærker nogensinde - og danner på det nærmeste "benchmark" for vintage rørforforstærkere. (...og så lukker "hypingen" ned) - men jeg håber virkelig at kunne præsentere den en anden god gang.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Louis » ons 1. feb 2017 12:25

Jeg kan stille med en Luxman Cl-34 (4 stk. ecc82 og 4 stk. ecc83) hvis det var noget?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf pqrannes » ons 1. feb 2017 12:26

Fredmarantz skrev:Ja- nu kommer jeg jo desværre (for mig) ikke med på træffet i år, men ellers ville jeg med det samme tilmelde en original Marantz model 7 (6 x ECC83/12AX7).

Den er vel at betragte som noget nær det mest ærkevintage rørforforstærker nogensinde - og danner på det nærmeste "benchmark" for vintage rørforforstærkere. (...og så lukker "hypingen" ned) - men jeg håber virkelig at kunne præsentere den en anden god gang.


Ja, det er jo næsten ikke til at tro, Freddy, at et træf kan gennemføres ordentligt uden, at du er med. Er det sket før, er det vist bare en enkelt gang.

Sådan en Marantz model 7 kunne det være rigtig spændende at høre (og sammenligne med); om ikke andet må jeg en tur til Herning!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf hificlassic » ons 1. feb 2017 14:41

Vi har også et behov for en vintage pre til Helikons Radford og mine VOTT og der kunne CL34 være fin
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf bjerager » ons 1. feb 2017 14:57

hificlassic skrev:Vi har også et behov for en vintage pre til Helikons Radford og mine VOTT og der kunne CL34 være fin


Helikon tager en Radford SC-22 pre med. En SL-1000 er velkommen
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf pqrannes » ons 1. feb 2017 15:13

bjerager skrev:
hificlassic skrev:Vi har også et behov for en vintage pre til Helikons Radford og mine VOTT og der kunne CL34 være fin


Helikon tager en Radford SC-22 pre med. En SL-1000 er velkommen


Louis skrev:Jeg kan stille med en Luxman Cl-34 (4 stk. ecc82 og 4 stk. ecc83) hvis det var noget?


Ja tak. Hvis alle de fine rør-forforstærkere er med på træffet, er der god mulighed for en lille uofficiel rør pre shootout på et tidspunkt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf his067 » ons 1. feb 2017 17:52

pqrannes skrev:
bjerager skrev:
hificlassic skrev:Vi har også et behov for en vintage pre til Helikons Radford og mine VOTT og der kunne CL34 være fin


Helikon tager en Radford SC-22 pre med. En SL-1000 er velkommen


Louis skrev:Jeg kan stille med en Luxman Cl-34 (4 stk. ecc82 og 4 stk. ecc83) hvis det var noget?


Ja tak. Hvis alle de fine rør-forforstærkere er med på træffet, er der god mulighed for en lille uofficiel rør pre shootout på et tidspunkt.

PQR

Sjovt nok var det CL34s RIAA del som AT audio satte i min SC22.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Gottschalck » tors 2. mar 2017 19:13

Jeg har da forresten en fuldt rørbestykket Dynaco PAS-3X, hvis der mangles?
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf pqrannes » tors 2. mar 2017 21:50

Gottschalck skrev:Jeg har da forresten en fuldt rørbestykket Dynaco PAS-3X, hvis der mangles?
Jesper


Er det problemløst at tage den med, er det fint. Jeg kan ikke love at jeg/vi når til den uofficielle rørpre-shootout; når først musikken spiller løber tiden jo fra én.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Tonni » tors 2. mar 2017 23:02

Gottschalck skrev:Jeg har da forresten en fuldt rørbestykket Dynaco PAS-3X, hvis der mangles?
Jesper


Har du også dens samarbejdspartnere? (Stereo 70 og FM 3)
Og hvis, hvordan lyder de så sammen?
Jeg spørger da jeg har FM 3 og Stereo 70, plus A25. Og overvejer, om jeg skulle spare sammen til en efterlysning af netop en PAS3(x)... Et komplet kit kunne være lig med et godt soveværelsessetup. :Skor:

Beklager OT!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf his067 » tors 2. mar 2017 23:10

I min Studentertid roste Alan Thwaites australske Trevor Lees' modifikation af Pas 3 til skyerne: den skulle være den bedste af alle forforstærkere nogensinde indtil da.

Jeg har aldrig set en, og slet ikke hørt en, men er der nogen af jer der har oplysninger om sådan en (eller måske ligefrem adgang til en modifikationsartikel)?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Almarx » fre 3. mar 2017 00:29

Jeg havde engang et sæt med Dynaco Pas 3x og en Stereo35, - det spillede dejligt, og jeg tror også det dur i soveværelser.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Vintage (rør-)forforstærkere på træffet

Indlægaf Tonni » fre 3. mar 2017 06:15

Almarx skrev:Jeg havde engang et sæt med Dynaco Pas 3x og en Stereo35, - det spillede dejligt, og jeg tror også det dur i soveværelser.

Ja jeg regnede også med det kunne være rart, med mere end en varmekilde i soveværelset! Husk nu. Hænderne oven for dynen... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Vintagehifi træf 2017



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster