Program for årets vintage hifi træf

Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf bjerager » ons 8. feb 2017 08:32

PROGRAM FOR VINTAGEHIFI-TRÆF 2017 3‐5. MARTS 2017, HALD HOVEDGÅRD, RAVNSBJERGVEJ 76, DOLLERUP, 8800 VIBORG

Vi har i år valgt at skære lidt ned på aktiviteterne for at få mere plads til den frie leg og til at vi kan mingle. Det har vi valgt på baggrund af erfaringerne fra de foregående år, hvor det ofte har været noget af det ikke planlagte og spontant opståede, som har vist sig at være mest interessant.
Der er parkering hhv. øst for Hovedbygningen og syd for den (lidt længere nede af Ravnsbjergvej).
Programmet bliver som følger:

Lørdag den 4. marts

12:00:
Dørene lukkes op, indkvartering for de der skal overnatte mv.

Program for Riddersalen
Der vil være tre præsentationer i Riddersalen, men i hvert sit hjørne af rummet (der er ingen scene), så det kunne være godt, hvis opstillerne kan få alt (eller bare så meget som muligt) på plads inden start kl. 12.
12:30 - Velkomst
Træffet åbnes – Velkomst, praktisk oplysninger mv. Alle opfordres til at skrive sig op på en arbejdsplan, sådan at det praktiske glider nemmest på træffet.

13:00 - Præsentation 1:
Demonstration af High fidelitys forforstærker over Sony PS-X600, evt Phillips CD-303 eller CD-202, The End sluttrin via Satellitter og trapez'er. Trapez'erne har Hackenberg med, Resten har KlausM med.

14:30 - Præsentation 2:
Demonstration af AR-LST-2 vs AR-10Pi vs AR-2xax over Mcintosh Pre C32 + amp MC2125 - Sony 557ESD. Bjerager har AR-10pi med, KlausM har AR-LST-2 med, X-ray Mcintosh forstærkersæt. Hificlassic har Sony 557ESD med. Aqrannes har AR-2ax med.

15:30 - Kaffe og kage
Bagt af forskellige medlemmer, tag gerne en kage med!

16:00 - Præsentation 3:
Demonstration af Voice of The theater over Radford MA-25 og SC22 forstærkere, med Movic båndoptager og Studer D 732 CD afspiller. Højtalerne står til rådighed under den "Frie leg" til at prøve af med forskellige mindre forstærkere. Verner medbringer Voice of the theater, Helikon Radford og Studer CD og Møffe movic'en

Generelt om præsentationerne i Riddersalen:
Er der nogen som ligger inde med en spændende vintage pladespiller, må man gerne tage den med. Det har knebet med at finde den helt rigtige signalkilde. Gør man det, så henvend dig til mig via en PB i stedet for at tage det op i tråden.

Program for lille sal:
I den lille sal er der ”fri leg”: Alle kan medbringe anlæg, enheder, stumper, LP’er/CD’er, måleinstrumenter, ting til salg osv. Der er dog fastlagt to workshops, som vil foregå sideløbende fra klokken 17.00

Workshops 1:
Om opsætning af pickup, pladerensning med Feickert, på Sony PS-6750 pladespiller, over Onkyo P-303 og M-505 forsærkersæt og mindre JBL-højtalere, Ortofon T-20, Trafo, diverse pickupper Rubber conditioner, VPI pladerenser. Captain Phoenix medbringer testplader, pladespiller, pickupper, højtalere, Bjerager medbringer forstærkersæt, Feickert, pickupper, osv... Pqrannes sørger for VPI pladerenser Tag selv pickupper, pladespillere og plader med

Workshop 2:
Hackenberg om højtalerreperation – tag gerne noget med, hvis du har lyst

Middag:
19:00 – middag i spisestuerne

Aftenens program
Vi har kun planlagt en enkelt aktivitet til aftenens program – Helmer demonstrerer igen det helt særlige ved at spille på et anlæg udendørs efter middagen.

Vi stiller et anlæg op, så vi kan få skabt den rigtige ”lounge-stemning” Medbring en plade du holder særligt af, har et særligt forhold til og/eller som du virkelig synes at andre skal høre. Så bliver der mulighed for at fortælle lidt om den, spille et par skæringer, diskutere, svare på spørgsmål osv.
Vi kommer igennem så mange plader vi gider - og har det hyggeligt og ikke alt for alvorligt imens.
Så altså: Medbring meget gerne din yndlingsplade, som du synes vi andre skal kende!

Der er tradition for øl-/whiskey smagning på dele-basis (man medbringer til fælles pulje og tager hvad man vil smage). Og for livlig aktivitet i salene, loungen osv.

Søndag 5. marts
Morgenmad, oprydning og nedpakning for dem, der har valgt at blive. Vi hjælpes ad.

Vel mødt!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf dela » ons 8. feb 2017 21:42

Jeg overvejer at tage en Nagra D og/eller Nagra T med, afhængig af plads i bilen og besværet (T´en er lidt uhandy). Primært til "udstilling", men jeg prøver også at lave nogle ordentlige optagelser på dem begge, så hvis de kan klemmes ind i en præsentation, kunne det måske også være sjovt...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf bjerager » tors 9. feb 2017 12:14

dela skrev:Jeg overvejer at tage en Nagra D og/eller Nagra T med, afhængig af plads i bilen og besværet (T´en er lidt uhandy). Primært til "udstilling", men jeg prøver også at lave nogle ordentlige optagelser på dem begge, så hvis de kan klemmes ind i en præsentation, kunne det måske også være sjovt...



Du skal være velkommen - om der bliver tid under det "officielle program" ved jeg ikke, meen der er masser af tid til fri leg
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf Gottschalck » tirs 28. feb 2017 15:48

Jeg vil såmænd høre om, der kan blive plads et eller andet sted til et sæt OB med målene 60x120 cm eller om det bliver for stort?
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf pqrannes » tirs 28. feb 2017 16:07

Gottschalck skrev:Jeg vil såmænd høre om, der kan blive plads et eller andet sted til et sæt OB med målene 60x120 cm eller om det bliver for stort?
Vh Jesper


Det er ikke muligt, at sige at der ikke er plads til et spændende OB-setup. Men der er kun den plads, der er.

Jeg vil tro, at der er enighed i arrangørgruppen om ikke at programsætte mere end det, der allerede er programsat.

Men der er jo ikke noget program i Riddersalen om aftenen, så måske kunne der blive mulighed for at rigge det til der efter aftensmaden. Som altid kan man jo ikke sikre sig i mod at en anden frisk vintagehifier springer frem og smækker et andet spændende setup op 30 sekunder, før du har fået dine OB slæbt ind. Det er jo reglerne for fri leg.

Jeg håber, at det er svar nok, og at svaret ikke skræmmer dig fra at overveje at tage dem med.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf X-ray » tirs 28. feb 2017 19:23

pqrannes skrev:
Gottschalck skrev:Jeg vil såmænd høre om, der kan blive plads et eller andet sted til et sæt OB med målene 60x120 cm eller om det bliver for stort?
Vh Jesper


Det er ikke muligt, at sige at der ikke er plads til et spændende OB-setup. Men der er kun den plads, der er.

Jeg vil tro, at der er enighed i arrangørgruppen om ikke at programsætte mere end det, der allerede er programsat.

Men der er jo ikke noget program i Riddersalen om aftenen, så måske kunne der blive mulighed for at rigge det til der efter aftensmaden. Som altid kan man jo ikke sikre sig i mod at en anden frisk vintagehifier springer frem og smækker et andet spændende setup op 30 sekunder, før du har fået dine OB slæbt ind. Det er jo reglerne for fri leg.

Jeg håber, at det er svar nok, og at svaret ikke skræmmer dig fra at overveje at tage dem med.

PQR

Hej Jesper
Jeg havde egentlig tænkt at kontakte dig - om vi skulle gøre ét eller andet OB/FriLeg. Jeg har bare ikke fået det gjort. Jeg tager gerne mine med til noget sammenligning.... Hvis du tør... ;)

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf Gottschalck » tirs 28. feb 2017 23:17

Ok de kommer med.

Hilsen Jesper

pqrannes skrev:
Gottschalck skrev:Jeg vil såmænd høre om, der kan blive plads et eller andet sted til et sæt OB med målene 60x120 cm eller om det bliver for stort?
Vh Jesper


Det er ikke muligt, at sige at der ikke er plads til et spændende OB-setup. Men der er kun den plads, der er.

Jeg vil tro, at der er enighed i arrangørgruppen om ikke at programsætte mere end det, der allerede er programsat.

Men der er jo ikke noget program i Riddersalen om aftenen, så måske kunne der blive mulighed for at rigge det til der efter aftensmaden. Som altid kan man jo ikke sikre sig i mod at en anden frisk vintagehifier springer frem og smækker et andet spændende setup op 30 sekunder, før du har fået dine OB slæbt ind. Det er jo reglerne for fri leg.

Jeg håber, at det er svar nok, og at svaret ikke skræmmer dig fra at overveje at tage dem med.

PQR
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf Louis » fre 3. mar 2017 13:57

Er det stadig muligt at købe gode pilsnere til gode priser i løbetdagen ;) ?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf pqrannes » fre 3. mar 2017 14:05

Louis skrev:Er det stadig muligt at købe gode pilsnere til gode priser i løbetdagen ;) ?


Vi har Hancock høkerbajere a 10 kr. Og så dukker der vist også en kasse Refsvindinge øl op, som kan sælges til samme pris.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf ferr31 » fre 3. mar 2017 14:05

Jeg har lovet Peter at tage en kasse med fra Refsvindinge som han kan sælge :p

Nå der kom Peter først ;)
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf hificlassic » fre 3. mar 2017 14:58

Jeg har fået temmelig dårlig ryg, men har allieret mig med en stærk tømrer til at få Altec VOTT i kassevognen (lånt af stærk tømrer) idag.
Men når vi kommer til Hald imorgen har jeg brug for at vi er mindst 4-5 mand der kan være med til at bære VOTT op ad trappen, og jeg har brug for at vide hvornår jeg skal ankomme, hvis nu vi siger at det tager en halv time at slæbe dem op og en halv time at rigge dem til, inden vi kan lytte sådan for alvor?
Mvh Verner

NB: der er hjul på, så det er op ad trappen der er problematisk. Jeg har for en sikkerhedsskyld også sækkevogn med :Thumpsup:
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf Louis » fre 3. mar 2017 15:57

hificlassic skrev:Jeg har fået temmelig dårlig ryg, men har allieret mig med en stærk tømrer til at få Altec VOTT i kassevognen (lånt af stærk tømrer) idag.
Men når vi kommer til Hald imorgen har jeg brug for at vi er mindst 4-5 mand der kan være med til at bære VOTT op ad trappen, og jeg har brug for at vide hvornår jeg skal ankomme, hvis nu vi siger at det tager en halv time at slæbe dem op og en halv time at rigge dem til, inden vi kan lytte sådan for alvor?
Mvh Verner

NB: der er hjul på, så det er op ad trappen der er problematisk. Jeg har for en sikkerhedsskyld også sækkevogn med :Thumpsup:


Søren og jeg kommer mellem 11-12, jeg giver selvfølgelig en hånd!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf snod » fre 3. mar 2017 17:19

Hvis min plan holder, kan jeg være i Hald halv tolv. Og hjælper gerne.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf møffe » fre 3. mar 2017 17:58

MØFFE og Co ankommer ved 10-tiden.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Program for årets vintage hifi træf

Indlægaf Elway » fre 3. mar 2017 18:15

jeg er der nok senest 11.30.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2017



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster