Program til træf

Re: Program til træf

Indlægaf highfive » søn 28. jan 2018 23:30

Jeg har ett flertal förstärkare av märket U66, som tillverkades i Göteborg fram till 1982 ca. Ganska ovanliga idag.

Man kunde ha ett nordiskt tema:
Ortofon, Scandyna, B&O, Jamo, Perless, Vifa, Lyrec :DK: Seas,Tandberg, Radionette :Norge: U66, Inertia, Sentec, Sinus :Sverige: .....etcetera och låta besökarna ta med toppmodellerna av det som producerades på 70-talet och tidigt 80-tal.

+Utställning av vintage högtalarelement.....

Lyssning genom hörlurar för förstärkarna i en liten utställning, där besökarna kan gå runt och lyssna, vinyl eller kassett som programkällor.

Ett litet urval goda spolebanspelare som får framträda genom ett danskt referenceanleg som spelas i "stora salen", vore härligt!

Hilsen Björn fra Göteborg
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Program til træf

Indlægaf rimmer » man 29. jan 2018 00:01

Hvis interessen er for det, stiller jeg gerne op med mit ORtofon setup, bestående af KS581-prototypen, TD-124 med SPU og nogle passende højttalere. De originale højttalere er vist ikke værd at tage med...

God aften.

/Rimmer
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Program til træf

Indlægaf Fredmarantz » man 29. jan 2018 00:58

Dét kunne være et fint anlæg at stille op. Om det kan spille ordentligt (højttalerne) er selvfølgelig en anden sag. Men bare dét, at der står sådan et komplet Ortofon-anlæg fra en tid, hvor Ortofon var rigtig interessant (i vintage-forstand) med masser af historie og noget fortælling (brødrene), vil være meget værd i mine øjne.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Program til træf

Indlægaf ferr31 » man 29. jan 2018 08:21

KlausM skrev:Jeg tager gerne et anlæg med, men jeg føler at jeg har været rundt om det meste i mine gemmer, to muligheder kunne være et setup med Sansui AU-11000A/TU-9900 med et sæt AR-3a, eller med det noget specielle 40 kg Mission-sæt 776/777, der godt nok har været med i Hald, men kun i fri leg rummet. Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at få fat i den dertil passende Mission 770 højttaler i 1. generationsudgaven, men måske en anden har en passende engelsk højttaler fra start firserne.

Mission_776_777.JPG

MH Klaus


Hej Klaus
Jeg ville personligt gerne høre Mission anlægget, som jeg synes ser spændende ud og samtidig
ikke noget man ser ret tit, hvis det er har jeg et par Kef 104/2, som vel passer rent tidsmæssigt
da de kom frem i 1984.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf ferr31 » man 29. jan 2018 08:23

rimmer skrev:Hvis interessen er for det, stiller jeg gerne op med mit ORtofon setup, bestående af KS581-prototypen, TD-124 med SPU og nogle passende højttalere. De originale højttalere er vist ikke værd at tage med...

God aften.

/Rimmer


Hej Rimmer
Jeg håbede du ville komme på banen med det spændende ortofon anlæg :cool1:
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf pqrannes » man 29. jan 2018 23:06

Her er - for hvad det er værd - mit pip mht. programlægning.

Det kunne være spændende med en præsentation af et komplet Ortofon-anlæg fra slut 50erne/beg 60erne. Også med tilhørende højttalere, så vi kan høre, hvordan et sådan setup, tidens fineste danske?, lød. Kunne den, der præsenterer det fortælle lidt, og andre supplere, om det vil det være super.

Er Björn med på at medbringe båndspillere af forskellig slags om måske lave en præsentation, hvor det samme musiknummer (eller tre) spilles fra forskellige båndkilder, giver det også mening for mig.

Personligt synes jeg ikke at man skal opgive at gøre lidt ud af Dynaco/Scandinas A-serie højttalere. Ja, vi har hørt dem før, men aldrig som hovedhistorie, altid som en sidehistorie; den store Dynaco-tråd viser at der er kød på det ben, og får vi slæbt 4 nogenlunde ens sæt til huse, kan vi prøve at stacke dem efter den anvisning, jeg har et eller andet sted - det er der vist ikke mange der hørt før.

Etter det sidste træf her hos mig, kan jeg huske at jeg tænkte at det kunne have været godt med noget mere musik. Der kunne måske gøres plads til to gange 20 minutters præsentantion af noget musik/en kunstner/et band som kun de færreste kender. Jeg stiller f.eks. gerne op med et indslag om den ægyptiske sangerinde Umm Kalthoum (https://en.wikipedia.org/wiki/Umm_Kulthum) som jeg har en del vinylplader med (det vil jeg nok alligevel ikke byde jer). Men musik skal der - efter min mening - til. Evt. kunne musikindslagene ligge efter middagen lørdag aften.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program til træf

Indlægaf mcs_5 » tirs 30. jan 2018 04:39

highfive skrev:Ett litet urval goda spolebanspelare som får framträda genom ett danskt referenceanleg som spelas i "stora salen", vore härligt!

Så mangler vi bare et sæt Deep Purple masterbånd, og en kæmpestor åben baffel, og så er vi kørende! Eller skal man til Tisvilde for at opleve det? :Skor:

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Program til træf

Indlægaf pqrannes » tirs 30. jan 2018 08:25

mcs_5 skrev:
highfive skrev:Ett litet urval goda spolebanspelare som får framträda genom ett danskt referenceanleg som spelas i "stora salen", vore härligt!

Så mangler vi bare et sæt Deep Purple masterbånd, og en kæmpestor åben baffel, og så er vi kørende! Eller skal man til Tisvilde for at opleve det? :Skor:

Mikkel


Hvor I Tisvilde og hvornår?

PQR

PS: jeg forstår i øvrigt ikke udsagnet. Hvis det skulle være morsomt, endda ironisk, er det i mine øjne uhensigtsmæssigt i en tråd, hvor man gerne vil ha' at folk byder ind med hvad de kan bidrage med til træffet: hvem gider stikke halsen frem hvis man risikere hug?
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program til træf

Indlægaf Ehapa » tirs 30. jan 2018 10:45

pqrannes skrev:
mcs_5 skrev:
highfive skrev:Ett litet urval goda spolebanspelare som får framträda genom ett danskt referenceanleg som spelas i "stora salen", vore härligt!

Så mangler vi bare et sæt Deep Purple masterbånd, og en kæmpestor åben baffel, og så er vi kørende! Eller skal man til Tisvilde for at opleve det? :Skor:

Mikkel


Hvor I Tisvilde og hvornår?

PQR

PS: jeg forstår i øvrigt ikke udsagnet. Hvis det skulle være morsomt, endda ironisk, er det i mine øjne uhensigtsmæssigt i en tråd, hvor man gerne vil ha' at folk byder ind med hvad de kan bidrage med til træffet: hvem gider stikke halsen frem hvis man risikere hug?


Triode Festival, single ended/OB/Klangfilm/og en masse Ny produceret.

http://triodefestival.eu/shootout/index.html
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf pqrannes » tirs 30. jan 2018 11:39

Ehapa skrev:
pqrannes skrev:
mcs_5 skrev:... Eller skal man til Tisvilde for at opleve det? :Skor:


Hvor I Tisvilde og hvornår?


Triode Festival, single ended/OB/Klangfilm/og en masse Ny produceret.

http://triodefestival.eu/shootout/index.html


Sejt, er det mon noget man bare kan melde sig til eller skal først være in with in-crowd?

PQR

Edit: ser nu dette
The ETF is a private meeting, not an open exhibition event.
So, we are sorry, there are no tickets sold or places offered publically.
Entrance is only possible for registered guests.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program til træf

Indlægaf Ehapa » tirs 30. jan 2018 12:37

Jeg har et lille Lo-fi set-up jeg kan tage med.

Heathkit s33h(SE), Ricard Allan højtalere(golden eight alkomax magnet , one-cap. only), et lille engelsk system fra 1962-64...lyder ret godt;).
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 30. jan 2018 12:47

Triode fest? Jeg tror det er sådan ret hemmeligt-agtigt og noget man gør sig fortjent til - nåeh, en loge? :lol:

Et par enkelte kommentarer.

Jeg håber at der vil være "fri leg" mulighed, det er noget af det hyggeligste og et fantastisk uformelt forum til at mødes og sludre om musikken og udstyret på tværs af det hele. Det er også her der kan blive plads til en afstikker i DIY, som måske ikke er helt vintage alt sammen.

OB to the next level? Flervejs OB og store basser? F.A.S.T. OB? Masterbåndet med Deep Purple er nok lidt out of reach, men et par store spåndplader med 15" og fuldtoner eller hvad man nu kan eksperimentere med? Har selv et lille projekt i støbeskeen. Måske noget samarbejde om at lave noget on the fly?

Det bliver spændende at se hvor vi lander.

Mvh. Leif
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Program til træf

Indlægaf pqrannes » tirs 30. jan 2018 14:13

Ehapa skrev:Jeg har et lille Lo-fi set-up jeg kan tage med.

Heathkit s33h(SE), Ricard Allan højtalere(golden eight alkomax magnet , one-cap. only), et lille engelsk system fra 1962-64...lyder ret godt;).


Det vil jeg gerne lægge øre til.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Program til træf

Indlægaf dela » tors 1. feb 2018 00:29

Jeg rejser let til træffet i år, så jeg regner med at tage et par små Nagraer med, som jeg egentlig godt kunne tænke mig at fortælle lidt om (bare et kort oplæg) og demonstrere det. Jeg har dog ikke noget anlæg at spille på, så hvis nogen kunne være med på at låne mig et lille hjørne på et bord og et linieinput? Gerne i forbindelse med et andet oplæg, så folk alligevel er samlet. Jeg lover, at jeg ikke fortaber mig for meget/for lang tid...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf mcs_5 » tors 1. feb 2018 02:56

Og når nogle nu snakker om spolebanspelare... Jeg kunne måske nå at få min kagedåse-rør-afspilleforstærker opgraderet til stereo. Hvis der altså kan leveres noget musik på 7" spoler (stereo, halvspor, NAB)?

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2018



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster