Program til træf

Re: Program til træf

Indlægaf Sorenki » søn 11. feb 2018 16:29

jeg synes ikke der skal være en regel for eller imod CD afspillere. (Og har ikke indtryk af, at der har været før) De kan specielt være nyttige, skal man sammenligne anlæg, da der ikke er samme grad af udsving og bøvl, at flytte en cd'afspiller imellem setups, end en pladespiller.

personligt synes jeg så ikke det er spændende, altså kan jeg godt måbe over et anlæg og alle dele; højtalere, forstærker og fx pladespiller.

var det en CD-afspiller, ville jeg nok bare måbe over forstærker og højtalere ;)

Så for mig tjener den et praktisk formål, men er ikke den interessante del af setuppet.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf mcs_5 » søn 11. feb 2018 17:45

X-ray skrev:Håber at der stadig - er den uskrevne regel. Kun analoge lydkilder i 'salen'... ;)

Den uskrevne regel har jeg aldrig hørt om...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Program til træf

Indlægaf Captain Phoenix » søn 11. feb 2018 18:35

mcs_5 skrev:
X-ray skrev:Håber at der stadig - er den uskrevne regel. Kun analoge lydkilder i 'salen'... ;)

Den uskrevne regel har jeg aldrig hørt om...

Mikkel

Jeg sværger selv til - og køber stort set kun - musik på vinyl.

Men herinde (og på træffet) er det vel først og fremmest "reglen" at grejet skal være vintage.
Efter diverse debatter her på sitet ;) er "vintage" defineret som "ældre end 1985".
Hvilket jo udelukker det meste ikke-analoge grej i og med CD'en kom i 1982.

Yamaha CDX-10000 er fra årene 1986-88 - så det er vel tæt nok på :cool1:

Netop til træf kan der være særlige argumenter for cd som kilde.
Husker bl.a. noget fælt feed-back fra en Pioneer-demo i Riddersalen på Hald Hovedgård (en del år siden nu).

Skal der trækkes en skarp streg i sandet mener jeg at det skal være ved Spotify, MP3 mv - men dét er der vist alligevel ingen der har disket op med på træf... :QQS:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Program til træf

Indlægaf mcs_5 » søn 11. feb 2018 19:49

Captain Phoenix skrev:Skal der trækkes en skarp streg i sandet mener jeg at det skal være ved Spotify, MP3 mv - men dét er der vist alligevel ingen der har disket op med på træf... :QQS:

Jeg har overvejet at få en MP3 spiller på min slæbbare PS/2 fra slutfirserne - men jeg har ikke fundet et egnet MCA lydkort endnu :)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Program til træf

Indlægaf Boptilyoudrop » man 12. feb 2018 17:17

Jeg har lige fået et tilbud fra Peter Eduard, en lokal makerwizzard. Peter sælger maker-udstyr; 3D print, laserskæring, CNC gravering m.m. - og underviser i det. Han vil gerne komme og give en demonstration af de muligheder der ligger i f.eks at genskabe forvitrede plastdele som tandhjul og lign. eller kabinet dele og lækre rosentræsknapper til de hjemmebyggede apparater. Og pladespillerlåg.

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Program til træf

Indlægaf his067 » man 12. feb 2018 18:57

Boptilyoudrop skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra Peter Eduard, en lokal makerwizzard. Peter sælger maker-udstyr; 3D print, laserskæring, CNC gravering m.m. - og underviser i det. Han vil gerne komme og give en demonstration af de muligheder der ligger i f.eks at genskabe forvitrede plastdele som tandhjul og lign. eller kabinet dele og lækre rosentræsknapper til de hjemmebyggede apparater. Og pladespillerlåg.

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?



Æv, hvor jeg ærgrer mig over at jeg ikke kan komme.....Jeg har lige netop brug for en plastikdims til ReVox G36-tælleren.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Program til træf

Indlægaf Fredmarantz » man 12. feb 2018 19:32

øh - min søn kan 3D-printe - måske kunne han noget, His067??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Program til træf

Indlægaf his067 » man 12. feb 2018 20:31

Fredmarantz skrev:øh - min søn kan 3D-printe - måske kunne han noget, His067??

Vh
Freddy


Det ville være fedt!! Der er den dims som nulstiller som altid knækker. Jeg har en i overskud som jeg kunne sende....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Program til træf

Indlægaf Fredmarantz » man 12. feb 2018 20:52

Vi ta’r den lige over PB....ellers går 2 redaktører sgu OT. :QQS:

Tilbage til programforslag til træffet :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Program til træf

Indlægaf Fredmarantz » man 12. feb 2018 23:14

Boptilyoudrop skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra Peter Eduard, en lokal makerwizzard. Peter sælger maker-udstyr; 3D print, laserskæring, CNC gravering m.m. - og underviser i det. Han vil gerne komme og give en demonstration af de muligheder der ligger i f.eks at genskabe forvitrede plastdele som tandhjul og lign. eller kabinet dele og lækre rosentræsknapper til de hjemmebyggede apparater. Og pladespillerlåg.

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?


Interessant - Det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om - og i bedste fald få demonstreret. Jeg synes, at jeg (og sikkert mange andre) i ny og næ har stået i en defekt plasticdel, som jeg gerne ville have en ny af - men ikke har kunnet finde. Det kunne jo også være, at nogle kunne blive "lagerførende" i dele, som var kendte achilleshæle i noget udstyr. Jeg kunne da lige nævne lyskasserne i vintage Marantz receivere - forstærkere (meter-kasser) - tunere fra midten af halvfjerdserne og senere.

Edit: Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på Technics vippeknapper fra slut70'erne - eller Tandberg "slider-knapper (de grønne og røde) fra 91XX-båndoptagerene fx....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Program til træf

Indlægaf Boptilyoudrop » man 12. feb 2018 23:45

Fredmarantz skrev:
Boptilyoudrop skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra Peter Eduard, en lokal makerwizzard. Peter sælger maker-udstyr; 3D print, laserskæring, CNC gravering m.m. - og underviser i det. Han vil gerne komme og give en demonstration af de muligheder der ligger i f.eks at genskabe forvitrede plastdele som tandhjul og lign. eller kabinet dele og lækre rosentræsknapper til de hjemmebyggede apparater. Og pladespillerlåg.

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?


Interessant - Det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om - og i bedste fald få demonstreret. Jeg synes, at jeg (og sikkert mange andre) i ny og næ har stået i en defekt plasticdel, som jeg gerne ville have en ny af - men ikke har kunnet finde. Det kunne jo også være, at nogle kunne blive "lagerførende" i dele, som var kendte achilleshæle i noget udstyr. Jeg kunne da lige nævne lyskasserne i vintage Marantz receivere - forstærkere (meter-kasser) - tunere fra midten af halvfjerdserne og senere.

Edit: Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på Technics vippeknapper fra slut70'erne - eller Tandberg "slider-knapper (de grønne og røde) fra 91XX-båndoptagerene fx....

Vh
Freddy

Og værktøj til holde, hænge, jigs, klemmer ... Har f.eks. lige refoamet et sæt Coral basser med massiv alu-kant, umuligt at fastholde med alm. klemmer. Man kunne sikkert lave sig noget klemmeværktøj der gør den slags nemmere.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Program til træf

Indlægaf his067 » tirs 13. feb 2018 00:01

Boptilyoudrop skrev:
Fredmarantz skrev:
Boptilyoudrop skrev:....

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?


Interessant - Det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om - og i bedste fald få demonstreret. Jeg synes, at jeg (og sikkert mange andre) i ny og næ har stået i en defekt plasticdel, som jeg gerne ville have en ny af - men ikke har kunnet finde. Det kunne jo også være, at nogle kunne blive "lagerførende" i dele, som var kendte achilleshæle i noget udstyr. Jeg kunne da lige nævne lyskasserne i vintage Marantz receivere - forstærkere (meter-kasser) - tunere fra midten af halvfjerdserne og senere.

Edit: Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på Technics vippeknapper fra slut70'erne - eller Tandberg "slider-knapper (de grønne og røde) fra 91XX-båndoptagerene fx....

Vh
Freddy

Og værktøj til holde, hænge, jigs, klemmer ... Har f.eks. lige refoamet et sæt Coral basser med massiv alu-kant, umuligt at fastholde med alm. klemmer. Man kunne sikkert lave sig noget klemmeværktøj der gør den slags nemmere.

Og spoletallerkener til Tandberg TD20....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Program til træf

Indlægaf Sorenki » tirs 13. feb 2018 00:56

Jeg synes også det er spændende, og vil gerne have det demonstreret, men jeg mener også at det falder udenfor træffets "hovedtema" som må være ældre gear - det er meget specifikt ny teknologis anvendelighed til reproduktion af hard-to-get reservedele, så jeg vil håbe det (måske ligesom sidste træf?) kan blive noget man kan vælge imellem, ligesom vi have refoaming og pladespiller-justerings-workshops, hvor man kunne vælge sin deltagen.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 13. feb 2018 12:46

TIl fri leg: Jeg medbringer et sæt OB med 15" bas, 8" fuldtone og til forehavendet moddede beocube kloner. Det er med aktiv deling og alt er DYI, refoamet, moddet, håndbygget. Og naturligvis med vintageislæt, selvom rørforstærkerne er af nyere DIY observans.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Program til træf

Indlægaf cdp » tirs 13. feb 2018 17:17

Boptilyoudrop skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra Peter Eduard, en lokal makerwizzard. Peter sælger maker-udstyr; 3D print, laserskæring, CNC gravering m.m. - og underviser i det. Han vil gerne komme og give en demonstration af de muligheder der ligger i f.eks at genskabe forvitrede plastdele som tandhjul og lign. eller kabinet dele og lækre rosentræsknapper til de hjemmebyggede apparater. Og pladespillerlåg.

Ville der være interesse for sådan et lille makerindput?

Stemmer for - der er jo efterhånden mange dele, som ikke længere kan skaffes - og fedt at se mulighederne derigennem.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2018



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster