Program til træf

Program til træf

Indlægaf ferr31 » tirs 23. jan 2018 19:16

Da det heldigvis ser ud til at tilmeldingerne kommer hurtigt nok til, at jeg snart tør sige endeligt ja
til Trente Mølle, skal der vel kigges på et program. Jeg har haft snakket med Captain Phoenix, som jo
har været med til at arrangere flere af vores træf, om ikke at fastlægge for mange punkter,
da det tit bliver presset på tiden. Et fast punkt som jeg synes skal med er fremvisning/demonstration
af deltagernes eget anlæg, hvor der vel er plads til 3 eller 4 anlæg, dette plejer at trække en del deltagere.
Så gode forslag modtages til andre aktiviteter.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf Helikon » tirs 23. jan 2018 19:28

Nu er det jo 10 års træf så noget med herolder der blæser fanfarer på sølvtrompeter og cheerleaders der danser til :GFG: - det er bare en ide, den står til fri afbenyttelse
De truttende herolder kan evt. udelades hvis det er :lol:
Senest rettet af Helikon tirs 23. jan 2018 19:32, rettet i alt 1 gang.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Program til træf

Indlægaf Sorenki » tirs 23. jan 2018 19:29

jeg synes det kunne være sjovt med oplæg om noget gear-historie - det kunne være præsentation af forsk. Spolebåndoptagere og hvad de kan, 12" og 9" tommer sammenligning med gennemgang af teorien og hvad der kan høres i det endelige. Det kunne også være mellemhjulere: en (eller måske to vidt forsk.) fuldmoddet lenco vs en Garrard og en TD-124.

Altså ikke noget decideret shootout men velforberedt demonstration af noget spændende gear.
Det er vigtigt med tiden, men synes tit præsentation med et fokus er mest spændene ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf Sorenki » tirs 23. jan 2018 19:31

Helikon skrev:Nu er det jo 10 års træf så noget med herolder der blæser fanfare på sølvtrompeter og cheerleaders der danser til - det er bare en ide, den står til fri afbenyttelse
De truttende herolder kan evt. udelades hvis det er :lol:

frygter udvalget af cheerleaders indenfor budgettet ;)
Billede
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf Helikon » tirs 23. jan 2018 19:36

Sorenki skrev:
Helikon skrev:Nu er det jo 10 års træf så noget med herolder der blæser fanfare på sølvtrompeter og cheerleaders der danser til - det er bare en ide, den står til fri afbenyttelse
De truttende herolder kan evt. udelades hvis det er :lol:

frygter udvalget af cheerleaders indenfor budgettet ;)
Billede


Det var da en voldsomt frastødende ide alligevel egentlig :lol:
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Program til træf

Indlægaf Strandvaskeren » tirs 23. jan 2018 22:18

Tilstrækkeligt mange pils og et kostume i 4-5XL og jeg er klar - bare jeg ikke behøver barbere stængerne, det klør sgu sådan når det vokser ud igen.. Prøv lige at få det billede af hornhinden.. :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Program til træf

Indlægaf Fredmarantz » ons 24. jan 2018 00:28

Mine tanker går meget i retning af:

- Fremvisning + demo af anlæg - gerne nogle med et spændende tema og evt. en god fortælling som fx KlausM's Sansui/AR - Dynaco - eller Cinemads Setton-seance - Frederiks (his067) Radford-fremvisning og fortælling osv...R-L-B (Revox) - sorenki's drømmeanlæg (Marantz/JBL) - X-ray's Tandberg - pqr/X-ray med OB-lyd osv....

- evt. "døde" udstillinger af rigtigt vintage grej - gerne lidt lækkert stillet op, hvis muligt. Her kan man også "sparke dæk" på sjove ting og evt. sætte det til at spille lidt / eller bare tænde, hvis det er let at gøre......

- teknisk hjørne (Tonni m. rørtesteren....fedt islæt) eller lignende.

- hyggen bør gennemstrømme hele træffet - masser af snak om dette og hint og kaffe/øl o.lign..

- lidt salg/bytte/køb af handelsvarer.

Jeg har det lidt så som så med handelsmuligheden - idet jeg synes at have oplevet at handelen til tider har domineret rigtig meget, så meget, at nogle næsten ikke er kommet ud af handelslokalet. Ligeledes har nogle, som gerne vil sælge noget, haft så meget gear-til-salg med, at de faktisk ikke har kunnet tage "fremvisningsgrej" med pga. pladsmangel i bilen....
Jeg har også selv et par gange haft gear med med henblik på muligt salg....

Jeg synes personligt ikke, at såkaldte "shootout's" er så spændende - forholdene yder vel egentlig ikke rigtigt retfærdighed for tingene - og det kan være noget tidskrævende bøvl at flytte rundt - forkable - og bedømmelserne kan være lidt tilfældige, da det ofte/altid drejer sig om smag og behag.

Edit: grammofonpladebingo med små pikante vintage-hifi-præmier var efter min mening genialt. Det ville jeg da gerne deltage i igen :lol:


Træf eller marked?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Program til træf

Indlægaf mcs_5 » ons 24. jan 2018 02:05

Fredmarantz skrev:Jeg har det lidt så som så med handelsmuligheden - idet jeg synes at have oplevet at handelen til tider har domineret rigtig meget, så meget, at nogle næsten ikke er kommet ud af handelslokalet.

Der har jo flere gange været kombinerede handels-/nørde-lokaler. Og så kan det være svært at komme ud af lokalet... ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Program til træf

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 24. jan 2018 11:22

mcs_5 skrev:
Fredmarantz skrev:Jeg har det lidt så som så med handelsmuligheden - idet jeg synes at have oplevet at handelen til tider har domineret rigtig meget, så meget, at nogle næsten ikke er kommet ud af handelslokalet.

Der har jo flere gange været kombinerede handels-/nørde-lokaler. Og så kan det være svært at komme ud af lokalet... ;)

Mikkel

Jo, dét er nemlig også super sjovt.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Program til træf

Indlægaf ferr31 » ons 24. jan 2018 18:10

Kunne man forestille sig et dansk hjørne ?
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf ferr31 » lør 27. jan 2018 21:22

HVIS DER ER EN ELLER FLERE DER BRÆNDER FOR AT LAVE EN FREMVISNING, MÅ I MEGET GERNE
SIGE TIL, DER SKAL JO GERNE VÆRE NOGET AT SE PÅ/HØRE OM.
SØRENS FORSLAG OM SPOLEBÅND, KUNNE DA VÆRE SPÆNDENDE HVIS DET KAN STABLES PÅ BENENE.
KOM GERNE MED ANDRE FORSLAG, ELLER HVIS NOGEN HAR NOGET DE MEGET GERNE VIL FORTÆLLE
OM OG VISE FREM SÅ SIG ENDELIG TIL.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf highfive » søn 28. jan 2018 00:01

Jag skall försöka komma på träffen.
Möjligt Tema: Högpresterande bandspelare av alla slag: Rullband(spoleband), elcaset, kompaktkassetter?

Kan ta med mig en Elcaset: SONY EL5 med band (Ombrandad till Mediatech, med svart front) och en SONY TCD5 pro. Och ett par Tricolumn med Philips bredbandare.

Med vänlig hälsning, Björn i Göteborg
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Program til træf

Indlægaf ferr31 » søn 28. jan 2018 15:17

Nu skal folk jo ikke skubbe til hinanden for at komme til med forslag ;)
Indtil nu er det kun Björn der har tilbudt sig :cool1:
Da jeg ved der er flere incl. mig selv der har div. Ortofon anlæg, kunne det så være et emne ?
Når man ser hvor mange indlæg der er på den store Scandyna/Dynaco tråd, kunne det måske
også være et emne at se og ikke mindst høre forskellen på de forskellige versioner.
Det kunne så evt.være med Hafler foran (Spuncut :p )
Kom gerne med flere forslag, da det jo kun bliver et interessant træf,hvis der er noget at se og lytte på.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Program til træf

Indlægaf Sorenki » søn 28. jan 2018 16:04

Jeg vil gerne kommenterer på min eget eget indlæg (og Freddys) - ift sjove indslag:
jeg synes altid det er sjovest at høre noget, når der er et velforberedt "formål" eller "pointe".
Det er jo tit det, der gør at de medbragte setups lyder godt, at de er totale og hele, og har pointen af, at fremvise hvad der gør dem sjove og spændene.

Derimod syntes jeg let shoot-outs bliver tidsrøvere med mindre værdi.

Jeg tænker ihvertfald at præsentationer skal være velforberedte og have en defineret "det er dette vi lytter efter" - agtig tilgang.

Nu synes jeg personligt at have hørt meget (nogen ville sige rigeligt) Scandyna til forsk. træf og jeg synes derfor det kunne være sjovt med noget man kun kan opleve netop i kraft af at vi samles.
Det var årsagen til at jeg nævnede spolebånd, da vi ved tidl. træf har hørt for eks. Movic og der var Dela's utroligt fine (og vilde) Nagra - det kunne have været sjovt at hører de to spille over samme anlæg med samme båndmateriale, for netop at se forskelle på tiden og teknologien derimellem.

men det er bare mine tanker :cool1:
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Program til træf

Indlægaf KlausM » søn 28. jan 2018 22:21

Jeg tager gerne et anlæg med, men jeg føler at jeg har været rundt om det meste i mine gemmer, to muligheder kunne være et setup med Sansui AU-11000A/TU-9900 med et sæt AR-3a, eller med det noget specielle 40 kg Mission-sæt 776/777, der godt nok har været med i Hald, men kun i fri leg rummet. Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at få fat i den dertil passende Mission 770 højttaler i 1. generationsudgaven, men måske en anden har en passende engelsk højttaler fra start firserne.

Mission_776_777.JPG

MH Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2018



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster