Tak for et fantastisk træf ;)

Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf spuncut » søn 4. mar 2018 17:10

Mange tak for et fantastisk træf til pqrannes, Ferr31 og Captain Phoenix og alle de andre hyggelige mennesker :OLO:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Louis » søn 4. mar 2018 17:23

Ja jeg siger også tak for træffet og alle snakkene og demoerne:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf cdp » søn 4. mar 2018 17:37

Samme herfra - gode indlæg og en udfordrende quiss på parat vintage viden - vellyd til ørene og magisk olie til lejerne.. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf hificlassic » søn 4. mar 2018 17:37

Ja igen et meget hyggeligt, spændende og velorganiseret træf. TAK
Gode lytteoplevelser og savleoplevelser blev det også til. Jeg vil gerne eje et sæt Pioneer 2301, og de passer lige ind i min stueindretning :Thumpsup:

Kun bliver jeg altid lidt småirriteret over de der slæber (næsten) nyt grej med til vintagetræf. Det er flinke mennesker og de gør det sikkert i god mening, men efter min mening hører Dynavox og diverse nye højttalerenheder ikke hjemme på vintagetræf, heller ikke selvom det er DIY.
Hvis det er fordi man selv mangler en ordentlig forstærker til forestillingen, så bare spørg. Vi var jo 30 andre medlemmer der kunne tage noget med og hjælpe til.

Men lad det nu ikke overskygge et virkelig godt træf. Trente Mølle var desuden et rigtig godt alternativ til Hald, som ellers altid har været min favorit.

Tak igen til arrangørerne og for hyggeligt samvær med alle jer andre
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf ferr31 » søn 4. mar 2018 17:44

Jeg vil også gerne takke alle som valgte at deltage :OLO:
En stor tak til dem som valgte at give en hånd med til alt det praktiske :thumbsup:
Jeg synes alt forløb som jeg kun på forhånd kunne have håbet på.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Struktør » søn 4. mar 2018 19:18

Også herfra det mørke og kolde Midtjylland skal der lyde et stort tak for et igen fremragende arrangement, med masser af flinke og rare mennesker, god lyd og ganske fine forhold.

De venligste hilsener
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf The Canadian » søn 4. mar 2018 20:08

Samme holdning har jeg, super hyggeligt, rart og roligt :thumbsup: Selv om det kun er mit andet træf ( det der arbejder kummer alt for tit i vejen ) ...

Jeg har i dag svært ved at få armene ned og jeg har måtte et par gange samle jawdrop* op fra gulvet, de Ortofon baffler som jeg var så heldig at få med hjem - TAK RIMMER :Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup: stå nu i stuen og spiller - trukket af min Leak 20 - og spiller så lækkeret og med væsenlig mere bund en der var i går ... Har tilføjet en fod, spændt efter, trækket lodninger og hævet dem 30 cm ... Det er bare godt :cool1: :cool1: :cool1: Glæder mig til at ha dem med næste år i et par kabinetter :p

Efter hånden som der der sker mere med den laver jeg en tråd ...

Det brum der var på træffet stammer ikke fra hverken enhedderne eller delfilteret ... Jeg har ikke oplevet det ...

Jake
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf snod » søn 4. mar 2018 20:14

Jeg siger også tak for et meget fint træf.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Storken » søn 4. mar 2018 20:19

Jeg vil også gerne sige mange tak! Både til arrangører og alle dem, der deltog! Det var en super hyggelig dag og aften med mange spændende indslag og lækre sager!

The Canadian skrev: [...] stå nu i stuen og spiller - trukket af min Leak 20 - og spiller så lækkeret og med væsenlig mere bund en der var i går [...]
Jake

Dem vil jeg gerne invitere mig selv på visit for at høre mere til! :thumbsup:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 4. mar 2018 20:24

hificlassic skrev:Ja igen et meget hyggeligt, spændende og velorganiseret træf. TAK
Gode lytteoplevelser og savleoplevelser blev det også til. Jeg vil gerne eje et sæt Pioneer 2301, og de passer lige ind i min stueindretning :Thumpsup:

Kun bliver jeg altid lidt småirriteret over de der slæber (næsten) nyt grej med til vintagetræf. Det er flinke mennesker og de gør det sikkert i god mening, men efter min mening hører Dynavox og diverse nye højttalerenheder ikke hjemme på vintagetræf, heller ikke selvom det er DIY.
Hvis det er fordi man selv mangler en ordentlig forstærker til forestillingen, så bare spørg. Vi var jo 30 andre medlemmer der kunne tage noget med og hjælpe til.

Men lad det nu ikke overskygge et virkelig godt træf. Trente Mølle var desuden et rigtig godt alternativ til Hald, som ellers altid har været min favorit.

Tak igen til arrangørerne og for hyggeligt samvær med alle jer andre


Det er jo tydeligt hvor den er adresseret! Jammen så fik vi da slået en or'nlig prut på parnasset? Hvis ikke der er plads til sådan noget i fri leg, så er det her nok blevet for snævert for mig!

Men tak for et yderst velorganiseret træf.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf KlausM » søn 4. mar 2018 20:28

spuncut skrev:Mange tak for et fantastisk træf til pqrannes, Ferr31 og Captain Phoenix og alle de andre hyggelige mennesker :OLO:
MVH Henning

Også herfra, yderst velorganiseret og dejligt sted I havde fundet til årets træf :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Flere fine og vellydende opstillinger, meget forskellige, det er jo en del af charmen.

Stort cadeau til vores svenske ven, der var taget fra Göteborg med offentlige transportmidler til træf!!

Tak til Rimmer, for den generøse olielevering.

Jeg nød også Leifs bafler, som vel var dem, der var for centrum i opstillingen, også selv om der havde indsneget sig en forstærker af nyere observans, og et kun få dage gammelt elektronisk delefilter, ind i lydkæden.

MH Klaus
Senest rettet af KlausM man 5. mar 2018 06:59, rettet i alt 3 gange.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf The Canadian » søn 4. mar 2018 20:33

Storken skrev:Jeg vil også gerne sige mange tak! Både til arrangører og alle dem, der deltog! Det var en super hyggelig dag og aften med mange spændende indslag og lækre sager!

The Canadian skrev: [...] stå nu i stuen og spiller - trukket af min Leak 20 - og spiller så lækkeret og med væsenlig mere bund en der var i går [...]
Jake

Dem vil jeg gerne invitere mig selv på visit for at høre mere til! :thumbsup:


Simon du kender adressen og alle i andre er os velkommen ...
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf hificlassic » søn 4. mar 2018 20:47

Boptilyoudrop skrev:
hificlassic skrev:
Kun bliver jeg altid lidt småirriteret over de der slæber (næsten) nyt grej med til vintagetræf. Det er flinke mennesker og de gør det sikkert i god mening, men efter min mening hører Dynavox og diverse nye højttalerenheder ikke hjemme på vintagetræf, heller ikke selvom det er DIY.


Det er jo tydeligt hvor den er adresseret! Jammen så fik vi da slået en or'nlig prut på parnasset? Hvis ikke der er plads til sådan noget i fri leg, så er det her nok blevet for snævert for mig!


Og ring gerne til en snak hvis det er, for jeg har intet imod dig som person. Du virker både rar og til at snakke med. Min holdning er bare at et vintage-træf skal være snævert forstået som at det skal dreje sig om vintage hifi og ikke andet. Der er jo heldigvis andre fora og træf hvor det drejer sig om DIY hifi eller bare om nyere hifi.
Selvom min Honda GL1000 fra 1975 er stor og gammel, så tager jeg den heller ikke med til HD veterantræf.
Men altså din holdning er lige så god som min og jeg tager gerne en venlig snak om emnet. mvh Verner tlf 87551441
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Captain Phoenix » søn 4. mar 2018 21:00

Også herfra tak for et hyggeligt træf.

Det var Ferr31, der trak det store læs med megen af praktikken - well done, Nils.
Særlig tak også til de af jer, der stillede op med grej - og Evox, der gav et ekstra nap med oprydningen.

Her følger nogle foto, så vi kan huske noget af det der skete (og de der ikke var med kan se lidt af det de gik glip af - vi savnede jo flere af "the usual suspects") :p

Vedhæfter lige quiz'en.
Vintagehifi-quiz'en.pdf


IMG_1250.jpg

IMG_1247.jpg

IMG_1253.jpg

IMG_1266.jpg

IMG_1251.jpg

IMG_1261.jpg

IMG_1255.jpg

IMG_1265.jpg

IMG_1263.jpg

IMG_1267.jpg

IMG_1268.jpg

IMG_1269.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tak for et fantastisk træf ;)

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 4. mar 2018 21:20

hificlassic skrev:
Boptilyoudrop skrev:
hificlassic skrev:
Kun bliver jeg altid lidt småirriteret over de der slæber (næsten) nyt grej med til vintagetræf. Det er flinke mennesker og de gør det sikkert i god mening, men efter min mening hører Dynavox og diverse nye højttalerenheder ikke hjemme på vintagetræf, heller ikke selvom det er DIY.


Det er jo tydeligt hvor den er adresseret! Jammen så fik vi da slået en or'nlig prut på parnasset? Hvis ikke der er plads til sådan noget i fri leg, så er det her nok blevet for snævert for mig!


Og ring gerne til en snak hvis det er, for jeg har intet imod dig som person. Du virker både rar og til at snakke med. Min holdning er bare at et vintage-træf skal være snævert forstået som at det skal dreje sig om vintage hifi og ikke andet. Der er jo heldigvis andre fora og træf hvor det drejer sig om DIY hifi eller bare om nyere hifi.
Selvom min Honda GL1000 fra 1975 er stor og gammel, så tager jeg den heller ikke med til HD veterantræf.
Men altså din holdning er lige så god som min og jeg tager gerne en venlig snak om emnet. mvh Verner tlf 87551441

Nu ved jeg simpelt hen ikke lige hvordan reglerne præcist er i fri leg. Men fri giver mig indtryk af frihed til at gøre ting der Ligger ud over rammerne for det organiserede program. Alt hvad der var i setuppet, selv delefiltret, har i mine øjne rod i den verden. Jeg ved at filtret er dokumenteret i '76. Efter min bedste viden er basserne produceret siden beg. 80'erne, dog i et lidt anderledes chassis. Og det var sådan set ikke enkeltdelene der var i fokus, men hvad man kan med opnå DIY mæssigt med det her udstyr. Og at vi tager en telefon samtale vil ikke klarlægge muligheder og grænser for fri leg afdelingen, så det er alt andet lige bedre at få det fastslået i en åben tråd.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2018



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster