Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf ferr31 » lør 26. jan 2019 18:35

Sorenki skrev:Jeg kunne godt tænke mig at opleve følgende hvis noget af det kan lade sig gøre

-Store Technics højtalere: SB et eller andet


Hvad siger Snod til det :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf snod » søn 27. jan 2019 12:22

ferr31 skrev:
Sorenki skrev:Jeg kunne godt tænke mig at opleve følgende hvis noget af det kan lade sig gøre

-Store Technics højtalere: SB et eller andet


Hvad siger Snod til det :p

Min nuværende plan er at komme frem og tilbage med tog, og selv om Björn/highfive satte en standard med at tage grej med pr. offentlig transport sidste år, tror jeg, at mine SB-E100 bliver hjemme.
Måske, hvis næste års træf bliver afholdt på denne side af broen?
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Hasse Jakobsen » søn 27. jan 2019 16:41

snod skrev:
ferr31 skrev:
Sorenki skrev:Jeg kunne godt tænke mig at opleve følgende hvis noget af det kan lade sig gøre

-Store Technics højtalere: SB et eller andet


Hvad siger Snod til det :p

Min nuværende plan er at komme frem og tilbage med tog, og selv om Björn/highfive satte en standard med at tage grej med pr. offentlig transport sidste år, tror jeg, at mine SB-E100 bliver hjemme.
Måske, hvis næste års træf bliver afholdt på denne side af broen?

Jeg kunne måske tage mine SB7000 med? De trænger til en kærlig hånd, men de virker.
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Hackenberg » søn 27. jan 2019 17:28

God ide, Hasse.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf highfive » ons 30. jan 2019 08:03

Hej

Jag är tvungen att ställa in mitt erbjudande av förevisning av U66, Sentec & QLN på Vintagetraeff 2019. :(
Är dubbelbokad, sjunger tenorstämman i Gospelkören, Inspirit, samma helg.

Kommer gärna vid en senare träff!

Med vänlig hälsning, Björn Dimming, Göteborg, Sverige.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf ferr31 » tors 31. jan 2019 08:52

Hvis nybegynder har tænkt sig at deltage, kunne jeg godt tænke mig at se/høre
hans hjemmelavede tonearm :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf High Sky » tors 31. jan 2019 10:16

Jeg er også meget interesseret i at se diy tonearme. Hvis nogen har spændende forsøg eller projekter liggende i skuret, tag dem med for hulan.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Helikon » tors 31. jan 2019 18:24

High Sky skrev:Jeg er også meget interesseret i at se diy tonearme. Hvis nogen har spændende forsøg eller projekter liggende i skuret, tag dem med for hulan.

Ja og diy grammofoner
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Helikon » lør 2. feb 2019 19:21

Hej
Jeg har nogle enheder jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp til at refoame, kunne vi lave en refoam-workshop på træffet?
Det forudsætter klart nok at man har fået indkøbt de fornødne kantophæng og lim mv. selvfølgelig.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf KenRas » lør 2. feb 2019 21:32

Helikon skrev:Hej
Jeg har nogle enheder jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp til at refoame, kunne vi lave en refoam-workshop på træffet?
Det forudsætter klart nok at man har fået indkøbt de fornødne kantophæng og lim mv. selvfølgelig.


Da jeg overvejer at deltage for første gang, kunne dette absolut også være interessant for mig.

/Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Sorenki » ons 13. feb 2019 11:36

Der har jo tidligere været både pladespiller samt refoam workshop - men måske det er fint med en gentagelse?
Jeg synes også der skal være plads til hygge og fremvisning af DIY - men jeg synes måske ikke det skal være en del af de faste setups?

Det er, selvom det er interessant, måske ikke helt i scopet med vintage-fremvisningen når det ikke er vintage (med en kærlig henvisning til sidste års træf og eventuelle misforståelser)

Jeg foreslår derfor en art praktisk opdeling: at de 3 setups der fremvises er af "vintage karakter" og så kan vi måske lave et sideløbende spor med DIY fremvisning og leg. så burde det være nemt at forventningsafstemme og for hver deltager at vælge det, der er spændende for dem :)

Nu er det jo lidt pseudo hvad der er "vintage" og hvad der er "DIY" - mine 4343 er jo principielt DIY, men samtidig en 4343 klon :Tanke:
Jeg lader det være helt op til arrangørene at (og hvorvidt der skal) tage stilling ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Tophøj » ons 13. feb 2019 15:21

Har du fundet et elektronisk delefilter så de kan flytte noget luft? :p

Sorenki skrev:Der har jo tidligere været både pladespiller samt refoam workshop - men måske det er fint med en gentagelse?
Jeg synes også der skal være plads til hygge og fremvisning af DIY - men jeg synes måske ikke det skal være en del af de faste setups?

Det er, selvom det er interessant, måske ikke helt i scopet med vintage-fremvisningen når det ikke er vintage (med en kærlig henvisning til sidste års træf og eventuelle misforståelser)

Jeg foreslår derfor en art praktisk opdeling: at de 3 setups der fremvises er af "vintage karakter" og så kan vi måske lave et sideløbende spor med DIY fremvisning og leg. så burde det være nemt at forventningsafstemme og for hver deltager at vælge det, der er spændende for dem :)

Nu er det jo lidt pseudo hvad der er "vintage" og hvad der er "DIY" - mine 4343 er jo principielt DIY, men samtidig en 4343 klon :Tanke:
Jeg lader det være helt op til arrangørene at (og hvorvidt der skal) tage stilling ;)
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Sorenki » ons 13. feb 2019 15:26

Tophøj skrev:Har du fundet et elektronisk delefilter så de kan flytte noget luft? :p

Sorenki skrev:Der har jo tidligere været både pladespiller samt refoam workshop - men måske det er fint med en gentagelse?
Jeg synes også der skal være plads til hygge og fremvisning af DIY - men jeg synes måske ikke det skal være en del af de faste setups?

Det er, selvom det er interessant, måske ikke helt i scopet med vintage-fremvisningen når det ikke er vintage (med en kærlig henvisning til sidste års træf og eventuelle misforståelser)

Jeg foreslår derfor en art praktisk opdeling: at de 3 setups der fremvises er af "vintage karakter" og så kan vi måske lave et sideløbende spor med DIY fremvisning og leg. så burde det være nemt at forventningsafstemme og for hver deltager at vælge det, der er spændende for dem :)

Nu er det jo lidt pseudo hvad der er "vintage" og hvad der er "DIY" - mine 4343 er jo principielt DIY, men samtidig en 4343 klon :Tanke:
Jeg lader det være helt op til arrangørene at (og hvorvidt der skal) tage stilling ;)

Måske - det elektroniske delefilter er fortsat lidt uklart :) men luft kan der flyttes!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf Alubrian » tirs 19. feb 2019 20:53

Hej
Jeg deltager for første gang i dette spændende arrangement, lyder fint med demo og workshop jeg lurer om der også noget noget køb og salg af grej og vinyl.
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Hvad vil vi se/høre på Vintagetræf 2019?

Indlægaf pqrannes » tirs 19. feb 2019 22:27

Alubrian skrev:Hej
Jeg deltager for første gang i dette spændende arrangement, lyder fint med demo og workshop jeg lurer om der også noget noget køb og salg af grej og vinyl.


Der skulle - og plejer at - være plads til både at sælge og købe diverse grej og vinyler, så hold på loppepengene indtil da.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2019



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst