Spole-Bonanza!

Spole-Bonanza!

Indlægaf rimmer » tors 21. feb 2019 19:31

Da jeg selv er blevet forhindret i at deltage i årets træf, vil jeg høre om der er nogen der har mulighed for at medbringe de spolebånd, FredMarantz skaffede i Herning sidste år. Der er omkring et bagagerums-læs, forudsat at man har en herregårdsvogn eller lign. Omkring 500 stk. i alt.

Jeg har ikke selv noget at bruge dem til; en håndfuld eller to er gået til D. Duck, men ellers er samlingen intakt.

Afhentes i Kolding. Jeg har dårligt plads til dem længere, så de skal væk.

/Rimmer
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf BSK » tors 21. feb 2019 19:51

..og vi andre som gerne ville aftage?
Brugeravatar
BSK
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: ..i eksil
Lokalitet: Egedal

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf rimmer » tors 21. feb 2019 20:01

I skal bare komme forbi, og hente dem I gerne vil have; alternativt tage dem alle med til VT2019
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf rimmer » lør 2. mar 2019 23:22

Til orientering har ingen endnu meldt sig til at afhente spolebånd hos mig; hverken til træf eller eget forbrug.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf ole n 84 » lør 2. mar 2019 23:58

Det ville være synd hvis båndene bliver smidt ud, men jeg kan desværre ikke hente dem.

Ole N 84
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf skjold » søn 3. mar 2019 00:14

rimmer skrev:I skal bare komme forbi, og hente dem I gerne vil have; alternativt tage dem alle med til VT2019


Jeg husker kun svagt sagen - hvad er det for bånd? :)
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf BSK » søn 3. mar 2019 00:34

skjold skrev:
rimmer skrev:I skal bare komme forbi, og hente dem I gerne vil have; alternativt tage dem alle med til VT2019


Jeg husker kun svagt sagen - hvad er det for bånd? :)


Det var en mængde bånd som Rimmer hentede og ifølge den originale tråd, som selvfølgelig er blevet fjernet, kunne man bestille nogle bånd. Jeg bestilte 10-15 store spolebånd og Rimmer sagde han skulle til Ballerup. Jeg skrev så at han skulle skrive hvornår han kom til Sjælland og vi kunne aftale et skifte - men så 'døde' tråden.

Derfor skrev jeg det længere oppe i tråden her.
Brugeravatar
BSK
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: ..i eksil
Lokalitet: Egedal

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf Fredmarantz » søn 3. mar 2019 01:28

Jeg melder lige ind her - da det var mig, der oprindeligt opslog dette lot til bortgivelse/junkyard til en, der ville overtage disse bånd.

Jeg blev kontaktet af en lille radio/TV-station, som angiveligt havde en masse bånd og spurgte mig, om jeg var interesseret. I og med, at jeg kendte damen, som ringede, tænkte jeg, at det kunne jeg da godt komme og kigge på og evt. hjælpe med at formidle videre. De stod til at blive bortgivet eller smidt ud - det sidste ville jeg ganske enkelt ikke kunne bære.

Jeg kom derop og så, at der stod minimum en 2-3 hyldemeter af spolebånd - primært BASF, så vidt jeg husker. Mange af disse var 26cm (10½") - bånd, men vist også, som jeg husker det, mange 18 CM . Alle syntes brugte, men udmærkede. Jeg kunne ved kontrolkig på nogle enkelte konstatere, at der også var splejset i nogle af dem - dog ret professionelt. De fleste eller måske alle? var på originale plastspoler. Alle i originale kasser/etuier. Alle var/er blevet opbevaret i tørre omgivelser på et ret moderne kontor i en længere årrække.Jeg magtede på ingen måde selv at kunne gøre brug af dem, da jeg har rigeligt og satte dem til bortgivelse her på forum.

Nogle enkelte udviste interesse på enkelte af dem. Rimmer dukkede frem af disen og ryddede bordet og oplyste, at han godt ville hente og overtage alle båndene og derefter videredistribuere til nogle, der havde interesse - herunder måske også ham selv? Rimmer afhentede båndene her i Herning - på radioen. så hvad jeg kan udlede af denne tråds start er, at Rimmer stadig har dem og gerne vil af med dem til de, der måtte være interesserede - jeg tror, at der skal aftales noget med logistik. Hvis jeg forstår Rimmer ret ,så vil han gerne af med så mange som muligt- så "småpartier" er nok en stor omgang at skulle distribuere. Mon ikke der skal aftages relativt store kvanta?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf KenRas » søn 3. mar 2019 01:58

Hvis de medbringes til vintagetræf kan jeg godt aftage 10 stk 18 cm til min Akai GX210D.
Og måske nogle få 27 cm i tilfælde af jeg en dag får reddet mig en GX635.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf vagten » søn 3. mar 2019 07:35

Vil også gerne tage 10 18cm. samt nogle 27 cm. hvis de kan komme til træffet.
Venligst Frank
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf BSK » søn 3. mar 2019 12:01

Fredmarantz skrev:Jeg melder lige ind her - da det var mig, der oprindeligt opslog dette lot til bortgivelse/junkyard til en, der ville overtage disse bånd.

.......
Nogle enkelte udviste interesse på enkelte af dem. Rimmer dukkede frem af disen og ryddede bordet og oplyste, at han godt ville hente og overtage alle båndene og derefter videredistribuere til nogle, der havde interesse - herunder måske også ham selv? Rimmer afhentede båndene her i Herning - på radioen. så hvad jeg kan udlede af denne tråds start er, at Rimmer stadig har dem og gerne vil af med dem til de, der måtte være interesserede - jeg tror, at der skal aftales noget med logistik. Hvis jeg forstår Rimmer ret ,så vil han gerne af med så mange som muligt- så "småpartier" er nok en stor omgang at skulle distribuere. Mon ikke der skal aftages relativt store kvanta?

Vh
Freddy


Hej Freddy
Jeg henfører til en kommunikation i pb mellem mig og Rimmer fra den 19 november 2018 hvor han anfører at han skulle til Ballerup om torsdagen alternativt fredag eller kommende tirsdag og undskylder han har svedt mig ud.
Her svarer jeg så :

Sendt: man 19. nov 2018 16:20
af BSK

Hej Rimmer

Det kan jo ske her midt i travlheden ;)
Torsdag kan jeg desværre ikke - men fredag eller tirsdag er til at finde ud af - du giver bare et et tidspunkt og sted, så løser jeg det.

Jeg mener jeg ønskede 10-15 stk af de store altså 10,5"

mvh
Bo


Siden har jeg intet hørt før han igen nu omtaler disse bånd. Det er derfor jeg skriver som jeg gør.

mvh
Bo
Brugeravatar
BSK
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: ..i eksil
Lokalitet: Egedal

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf rimmer » søn 3. mar 2019 13:01

Nu melder jeg mig lige ind i min egen tråd igen.

For lige at være helt klar i mæglet; jeg hentede alle spolebånd da chancen bød sig. Ikke til mig selv; jeg har rigeligt i forvejen. Men fordi at der var flere på forum, der gerne ville have, men ikke var i stand til at hente pga. enten afstand eller tidsbekneb. Mine drenge og jeg brugte en lørdag formiddag på at køre fra Kolding til Herning og rydde værkstedet hos lokalradioen, køre båndene tilbage til Kolding og sætte dem pænt på plads i mit eget værksted.

Jeg meldte hurtigt ud, at disse bånd nu var sikret hos mig, og at alle var velkommen til at komme forbi og fylde vognen, uden beregning, ved lejlighed, og resten ville jeg tage med til træf 2019.

Og ja, jeg havde på et tidspunkt lovet at medtage et læs til BSK til Ballerup; dette glemte jeg. Og så er den ikke længere.

Jeg mener ikke at jeg "skylder" nogen noget på denne konto. Der er gratis bånd i Kolding, og har været det siden sidste år.

Hvis der er nogen der føler sig snydt, kan jeg ikke hjælpe dem. Jeg er faktisk ligeglad.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf janfroerup » søn 3. mar 2019 13:22

Jeg mener ikke at jeg "skylder" nogen noget på denne konto. Der er gratis bånd i Kolding, og har været det siden sidste år.

Hvis der er nogen der føler sig snydt, kan jeg ikke hjælpe dem. Jeg er faktisk ligeglad.


Fuldt forståeligt ! - og sikke da en pinlig opførsel der leveres .....

Sagen er nu at jeg skal til Odense i eftermiddag, og hente "noget" hos Skjold, så strengt taget kunne jeg jo nemt, nu jeg alligevel er på den anden side af broen , smutte videre til Kolding, og samle en dynge bånd op - hvad siger du til det .... Er der så nogele af de ærede medlemmer i forummet, der vil have nogen, så må de sågu futte til Vestsjælland efter dem :) PB i din mailboks !!
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf rimmer » søn 3. mar 2019 13:41

Båndene er afhændet til Jan, hvorfor at alle fremtidige henvendelser omkring afhentning, på hans adresse ved Holbæk, nu skal ske til ham.

God søndag.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Spole-Bonanza!

Indlægaf BSK » søn 3. mar 2019 22:03

Jeg har overhovedet ikke med et ord nævnt noget om at skylde noget - jeg har sendt en forespørgsel!

EOD

Bo
Brugeravatar
BSK
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: ..i eksil
Lokalitet: Egedal

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2019



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst