Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf pqrannes » tors 28. feb 2019 12:39

Velkommen til vintagehifi.dk - og velkommen til vintagehifi.dk-træf.

Som I nok har set, er en gruppe af gamle, men almindelige brugere af vintagehifi.dk ved at arrangere det, der bliver det årlige Vintagehifi.dk-træf; ellers kan I læse om det her: viewtopic.php?f=686&t=12146#p107928

Jeg tog initiativ til det første træf (det var vist i 2009) og lagde også hus til her i Jylland. Vi var en 20-30 personer, som stort set kun kendte hinanden fra nettet (vintagehifi.dk var ikke engang opfundet da), der mødtes i virkeligheden og nørdede vintage hifi-grej en hel lørdag.

Det var superhyggeligt.

Siden er der blev holdt træf 9 gange (træffet i 2019 må være det 11.), de fleste gange her i Jylland men også både på Fyn og på Sjælland. Mange vintagehifi.dk-brugere har deltaget i mange (nogle på alle eller næsten alle) træf, og vi kender efterhånden hinanden i virkeligheden, også. Og det er også superhyggeligt.

Når man læser om træffene og om det kommende træf, kan man som udefrakommende - og som ny eller nyere bruger på vintagehifi.dk - godt få indtryk af at det bare er et møde for gamle venner. Men sådan er det ikke.

Træffet er for alle brugere af vintagehifi.dk, og det er altså rigtigt sjovt og skønt at se nye ansigter på træffet. Det er godt med nogle nye vintage hifi-historier og nye vinkler på vores fælles interesse.

Så kom an!

Ved indgangen til træffet tager man et navneskilt på, hvor man skriver sit (mere eller mindre åndsvage) bruger-navn fra vintagehifi.dk - det plejer at bryde isen så nye deltagere ikke får lov at stå alene i et eller anden hjørne.

Hvis I vil se, hvor hyggeligt det var sidste år på Fyn, er der en række fine billeder i denne tråd: viewtopic.php?f=685&t=11005

Vi glæder os til at se jer den 23. marts 2019.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf ferr31 » tors 28. feb 2019 13:11

Godt skrevet Peter :cool1:
Hvis det er problem at komme til Sjælland, kører jeg frem og tilbage lørdag, og
har plads til en eller muligvis 2 i bilen fra Nyborg.
Så som Peter skriver kom frisk :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf bjerager » tors 28. feb 2019 18:26

Lige mine ord. Alle er så hjerteligt velkomne.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf MAJ » tors 28. feb 2019 18:51

Vi er også nogle stykker, der sørger for, at næste generation kommer med... :p
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf mantelteo » lør 2. mar 2019 22:46

Tak for indlægget, det var rart at læse, godt skrevet og relevant. Jeg føler mig fristet at deltage, men skal desværre springe over denne her gang. Tak for invitationen.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Til nye og nyere medlemmer af vintagehifi.dk

Indlægaf KenRas » lør 2. mar 2019 23:03

Tak for det fine indlæg, har allerede tilmeldt mig til træffet.
Som helt nyt medlem (januar 2019) glæder jeg mig til at se hvad der foregår på sådan et træf.
Og så selvfølgelig møde andre entusiasiske hifi nørder.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup


Tilbage til Vintagehifi træf 2019



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst