Tak for et godt og hyggeligt træf

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » man 25. mar 2019 22:38

KlausM skrev:Som altid dejligt og hyggeligt selskab, inspirerende samtaler, tak til dem der "bar" mest, men især tak til Anders for at lægge hus til og for en formidabel middag.

Og jeg fik en dejlig version af Bach's Mathæus Passion i mono med Kathleen Ferrier med hjem, gudskelov kan den spilles på et stereo anlæg også.

MH Klaus


Det er jeg ikke sikker på at pqrannes mener at den kan ;-)

I øvrigt, tak for at du tog min basenhed med hjem for at se på dem. Jeg savner mine AR10pi, snøft.
Jeg fik jo købt KEF 105.4, som blev demonstreret på scenen. Indtil videre må jeg sige at de ikke skuffer lydmæssigt. Jeg går og overvejer om jeg skal forsøge mig med noget malingsfjerner.
Senest rettet af bjerager man 25. mar 2019 22:50, rettet i alt 1 gang.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Louis » man 25. mar 2019 22:49

Stottrup skrev:Når man (jeg) læser disse indlæg, får man (jeg) en voldsom fornemmelse af at være gået glip af noget særligt. Som svar på det naturlige spørgsmål: 'Hvorfor melder du dig så ikke bare til?', gives der imo to muligheder: 1) Tidspunkt/lokation er særdeles ubelejligt...2) Fornemmelsen af, at 'det, de andre kommer med' er så meget bedre, større, mere vellydende, mere historisk interessant osv.
Jeg er i den lykkelige situation, at næsten alt, hvad jeg lytter til (anlæg og musik) giver mig en enorm stor tilfredsstillelse, og derfor kan jeg nu og da føle mig som en slags plebejer i forhold til feinschmeckerne, der excellerer i mange-tusind-kroners klassen.
Jeg har haft megen god og konstruktiv kontakt med flere medlemmer i forbindelse med nogle af mine beskedne projekter og synes, det ville være vanvittigt hyggeligt at møde dem in person.

Derfor: Er et anlæg bestående af Pioneer SA-8500 MKII, Thorens TD 320 MKII og B&W DM 2A noget at sætte op næste gang? Evt. i familieafdelingen :lol: .

Sjældent, om nogensinde, har jeg på et forum mødt tilsvarende imødekommenhed, tålmodighed og, ikke mindst, overbærenhed :thumbsup:

Vh Karl


Nu var jeg ikke med i år - og jeg har stort set aldrig selv noget med. Hvilket er lidt en skam, men jeg har aldrig haft mulighed for det.
Men jeg synes det sjoveste er når folk har "hele stuen med" altså det er fuldstændigt som det er hjemme hos dem. Så er det lige meget om det har kostet så eller så meget. Eller er så eller så sjældent.

Men indrømmet: jeg kan fandme godt lide at se de store ting jeg altid har savlet over:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf AnalogBo » man 25. mar 2019 22:58

Jeg deltog kun få timer lørdag eftermiddag, men det var en fornøjelse.
Var der nogen der huskede at nævne kagen? Den var rigtig lækker!
Mvh Bo
Brugeravatar
AnalogBo
Branchemedlem
 
Indlæg: 114
Tilmeldt: 04 feb 2013
Lokalitet: Glostrup

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Sorenki » man 25. mar 2019 23:35

Tak for et super træf! - jeg er fortsat øm og ør i kroppen efter slæberiet, men tak til August for assistance med de store bæster. Meget i livet er nemmere når man er to, også at flytte JBL’er.
Og tak for alle de gode indslag! - det var rart at få oplevelser for noget andet end den løbebane jeg selv har lagt mig I, både KEF’er og Technics SB7000 overraskede meget ift mine tanker.

Når det kommer til at skulle være med på træf, så håber jeg ikke nye medlemmer holder sig tilbage - det er altid rart at møde nye mennesker og få nye oplevelser. Jeg oplever mange gengangere, og det er rart at møde de rare og gode venner igen, igen - men det skal også forblive spændende og nyt, så jeg håber vi ser nogle flere nye ansiger fremover!

Jeg synes selv det er mest spændene at høre noget jeg ikke har hørt før, men samtidig er halvdelen næsten altid at høre hvorfor en person har forelsket sig i netop det setup de spiller på. Så er pris og “eksklusivitet” fuldstændig underordnet.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » man 25. mar 2019 23:42

Sorenki skrev:Tak for et super træf! - jeg er fortsat øm og ør i kroppen efter slæberiet, men tak til August for assistance med de store bæster. Meget i livet er nemmere når man er to, også at flytte JBL’er.
Og tak for alle de gode indslag! - det var rart at få oplevelser for noget andet end den løbebane jeg selv har lagt mig I, både KEF’er og Technics SB7000 overraskede meget ift mine tanker.

Når det kommer til at skulle være med på træf, så håber jeg ikke nye medlemmer holder sig tilbage - det er altid rart at møde nye mennesker og få nye oplevelser. Jeg oplever mange gengangere, og det er rart at møde de rare og gode venner igen, igen - men det skal også forblive spændende og nyt, så jeg håber vi ser nogle flere nye ansiger fremover!

Jeg synes selv det er mest spændene at høre noget jeg ikke har hørt før, men samtidig er halvdelen næsten altid at høre hvorfor en person har forelsket sig i netop det setup de spiller på. Så er pris og “eksklusivitet” fuldstændig underordnet.


Jeg sagde jo du bare kunne have ladet de JBL stå ;)
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf KenRas » tirs 26. mar 2019 00:13

AnalogBo skrev:Jeg deltog kun få timer lørdag eftermiddag, men det var en fornøjelse.
Var der nogen der huskede at nævne kagen? Den var rigtig lækker!
Mvh Bo

Tak for det, Bo :Thumpsup:
Rosen er hermed givet videre til fruen :?

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Fredmarantz » tirs 26. mar 2019 00:39

Stottrup skrev:Når man (jeg) læser disse indlæg, får man (jeg) en voldsom fornemmelse af at være gået glip af noget særligt. Som svar på det naturlige spørgsmål: 'Hvorfor melder du dig så ikke bare til?', gives der imo to muligheder: 1) Tidspunkt/lokation er særdeles ubelejligt...2) Fornemmelsen af, at 'det, de andre kommer med' er så meget bedre, større, mere vellydende, mere historisk interessant osv.
Jeg er i den lykkelige situation, at næsten alt, hvad jeg lytter til (anlæg og musik) giver mig en enorm stor tilfredsstillelse, og derfor kan jeg nu og da føle mig som en slags plebejer i forhold til feinschmeckerne, der excellerer i mange-tusind-kroners klassen.
Jeg har haft megen god og konstruktiv kontakt med flere medlemmer i forbindelse med nogle af mine beskedne projekter og synes, det ville være vanvittigt hyggeligt at møde dem in person.

Derfor: Er et anlæg bestående af Pioneer SA-8500 MKII, Thorens TD 320 MKII og B&W DM 2A noget at sætte op næste gang? Evt. i familieafdelingen :lol: .

Sjældent, om nogensinde, har jeg på et forum mødt tilsvarende imødekommenhed, tålmodighed og, ikke mindst, overbærenhed :thumbsup:

Vh Karl


Altså Karl :p

Nu var jeg ikke med i år- og det er jeg sur over, men havde intet valg. Men jeg kan fortælle mere generelt, at alle der deler denne interesse er velkomne til træf med alt, hvad der er vintagehifi. Der fandtes/findes rigtig mange interessante ting og disse ting gør meget forskelligt ved os alle. Glæden ved at "gense" en ting, man haft som yngre - glæden og suset ved at se en ting, man aldrig selv fik råd til, men, hvor man blot trykkede sin næse flad mod ruden i hififorretningen for at se. Duften af de gamle kataloger og magasiner - spændingen ved at besøge en kammerat, der havde købt ...ja...en SA8500 for sin surt opsparede løn på det lokale hotel som opvasker - en Thorens eller hvad det nu kunne være. Der ER helt ufiltreret plads til både de spændende eksotiske mytologiske anlæg og de mere "husmandsagtige", som mange kan genkende og savner osv...
Jeg var ved at dåne, da jeg oplevede KlausM's AU-20000 Sansui forstærker - men lod mig også voldsomt imponere af noget, som jeg praktisk talt ikke kendte, nemlig et Leak/Radford-anlæg (Helikon) - Et Østtysk konsumanlæg!!! (MCS_5) - vi har lyttet på biografanlæg - elektrostater - "bookshelf" - højttaler shootouts har vi haft. Tandberg i mellemklassen - det som engang var manges eje - og som lød p'****godt - mega Pioneer - lille Accuphase - Små rørtimg - B&O - Radford-rør - open hjemmelavet baffle og jeg kunne blive ved. altsammen har i høj grad været med til at danne rammen og atmosfæren.."Vintagehifi lives"

Så ...der diskes op med imponerende megaprojekter (fx sorenki's JBL4343 DIY's) - og Hificlassics store kasser sat på Bofa - men også mindre og mere overkommelige anlæg...som vi kendte dem fra dengang. Et er at måbe og lade sig imponere og et andet er at opleve gensynets glæde over udstyr, som var mere overkommeligt og som kunne/kan tænde nostagiens lys i øjnene. `De anlæg, man har drukket mangen rød Tuborg til i 70'erne, mens Sweet spillede "fox on the run" - under opvarmningen til gymnasiefester osv ....
Eksempelvis kunne jeg sagtens finde på at mase en Marantz 1060 ind i præsentationen, hvis det skulle være. Det var en forstærker, som stod på hverandet gadehjørne dengang og er ikke særligt sjælden, men den repræsenterer en tid - en kultur. - den var blandt mange andre ting en "kulturbærer"- hvor fx også Pioneers PL-12D, Scandyna A25 osv hører hjemme.

Det hele er indbegrebet af vores fælles interesse. Pioneer SA-8500 - Thorens - B&W er da oplagt at drage med ind i denne atmosfære...så tøv aldrig. Kan der så følge en lille historie med, skader dét jo heller ikke.

Håber at ovenstående gav lidt mening for dig og andre, der måtte være lidt vigende med at tage udstyr med grundet tilbageholdenhed - eller grundet tanken om, at dette givne udstyr måske ikke er "spændende" nok - eller noget....

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf spuncut » tirs 26. mar 2019 10:56

De bedste apparater er helt enkelt dem som ejerne lægger energi i at dele med de øvrige deltagere, meget længere er den ikke.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Stottrup » tirs 26. mar 2019 21:01

Beroliget af flere indlæg har jeg truffet min beslutning: Jeg skal med til næste års træf (såfremt tidspunkt og sted tillader det, naturligvis...).

Når jeg fortæller, at mit første anlæg var B&O 1000-serien, har de fleste gættet min (ca)alder. Hvis jeg fortsætter med at fortælle, at min første virkelige hi-fi-forstærker - og den, der for alvor vækkede bacillen i mig - var en Pioneer SA-500... ja, så er I virkelig på sporet!

Jeg vil glæde mig til at spille på mit husmandsanlæg og fortælle, hvad der ligger bag af redningsaktioner fra medlemmer af dette forum - bl. a. hvordan bassen i min DM2A blev reddet af PEL, og hvordan det vha råd herindefra blev muligt at retablere en knækket Mode switch på SA 8500...

Og jeg vil ikke mindst glæde mig til at udveksle musikalske hints og tips - det er jo i sidste ende det, der bærer det hele igennem - håber jeg. Og det er vel også grunden til, at jeg kan holde ud at stå i køkkenet og kokkerere til Madeleine Peyroux spillet på en ganske nymodens Amadeus...

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf wroems » tors 28. mar 2019 23:24

1000 Tak for det flotte arrangement.

Hvor var det fedt at deltage i jeres fine arrangement og møde så mange med den rigtige interesse.
Super lækkert vintage gear fra tidligere årti, hvor jeg virkelig nød at høre Sørens lækre JBL retro 4343, der
også var en fryd for øjet sammen med det andet han havde med.
At høre de 2 KEF sæt, sammen med Hafler og Vagtens lækre Thorens, som også han har restaureret så flot.
Så var der også det dejlige Technics sæt, hvor de dog lød super.

HVOR ER DET DOG FEDT OG BEUNDRINGSVÆRDIT AT SE JER VINTAGE-DRENGE OG GØRE DET HELE TIL EN SUCCES,
MED SLID OG SLÆB TAGE JERES TUNGE GEAR MED, OG LADE OS ANDRE NYDE JERES PROJEKTER.

Endnu en gang tak for den dejlige 1 gang i jeres selskab, og næste gang i holder geartræf snupper jeg middagen
med

WROEMS "accuphase"
wroems
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 feb 2016
Lokalitet: frederikssund

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2019



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst