PROGRAM for Vintagehifi-træf 2023

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2023

Indlægaf snod » ons 22. feb 2023 18:52

Louis skrev:Den alm sagtens få en plads ved pejsestuen.

Det er første gang, jeg mangler "Like"-knappen :p
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2023

Indlægaf hificlassic » fre 3. mar 2023 08:19

Uha jeg var ved at blive stresset....
For en måned siden bestilte jeg ny headshell insert (pickup holder) til min Empire 980 arm på ebay fra USA.
Den kom så endelig med posten igår (48 timer inden træffet) og var defekt...dårlige lodninger, for lange og for stive lead wires og en af dem knækket.
Jeg skrev til sælger og utroligt nok svarede han at jeg bare kunne klippe alle 4 ledninger af og sende ham et billede af det, så fik jeg alle 600kr retur. Det gjorde jeg så i går aftes, og så snart pengene var rullet ind brugte jeg en time på at finde passende ledninger fra gamle headshells, aflodde, afisolere og lodde på igen, og endelig kunne jeg montere min Ortofon mono pickup og bede konen slukke for "the Crown" så jeg kunne teste med en mono plade i stuen for fuld udblæsning. Det virker og Lenco F50-8 er nu klar til træf med muligheden for både mono og stereo pickup :Thumpsup:

Nå ja og så gik min bil i stykker i går og holder nu på værksted for at få skiftet bremsekaliber på det ene hjul. men de lover at den bliver færdig til imorgen
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2023

Indlægaf pqrannes » fre 3. mar 2023 10:40

hificlassic skrev:Uha jeg var ved at blive stresset....
For en måned siden bestilte jeg ny headshell insert (pickup holder) til min Empire 980 arm på ebay fra USA.
Den kom så endelig med posten igår (48 timer inden træffet) og var defekt...dårlige lodninger, for lange og for stive lead wires og en af dem knækket.
Jeg skrev til sælger og utroligt nok svarede han at jeg bare kunne klippe alle 4 ledninger af og sende ham et billede af det, så fik jeg alle 600kr retur. Det gjorde jeg så i går aftes, og så snart pengene var rullet ind brugte jeg en time på at finde passende ledninger fra gamle headshells, aflodde, afisolere og lodde på igen, og endelig kunne jeg montere min Ortofon mono pickup og bede konen slukke for "the Crown" så jeg kunne teste med en mono plade i stuen for fuld udblæsning. Det virker og Lenco F50-8 er nu klar til træf med muligheden for både mono og stereo pickup :Thumpsup:

Nå ja og så gik min bil i stykker i går og holder nu på værksted for at få skiftet bremsekaliber på det ene hjul. men de lover at den bliver færdig til imorgen


Føj for den, Verner, det var snært.

Jeg har også problemer med det anlæg, som jeg har med. Men det er af en lidt anden karakter.

Bassen breder sig i hele huset, så fruen brokker sig; det har aldrig været et problem før.

Men måske løser det sig, når anlægget bliver båret over vejen og sat op i Riddersalen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2912
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst