Mange tak for træf!

Mange tak for træf!

Indlægaf Tonni » søn 5. mar 2023 16:23

Som sædvalig, var træffet en kæmpe oplevelse.
En oplevelse, som varede alt for kort tid...

Derfor, føler jeg, er det på plads, at takke Peter, Gitte og andre praktiske hjælpere, samt "The usual suspects" for al planlægningen, af dette, igen, fremragende eksekverede event...

Det var med stor vemod, jeg satte mig i bilen, vel vidende en era var forbi.
Hald vil, for altid, være symbolet på vintagetræf, og nørderi, når det er bedst.

Tusind tak til alle, for endnu et fantastisk træf! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Elway » søn 5. mar 2023 16:49

Hørt!
Det var så fint.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf kbekke » søn 5. mar 2023 16:58

Et meget, meget vellykket arrangement med tre virkeligt interessante (og forskellige) præsentationer. Gode workshops undervejs og fremfor alt en helt fantastisk stemning og mange gode samtaler.

Mindre vigtigt, men også godt, de ting, jeg fysisk havde med hjem takket være gode vintage-fæller:

7C1BB717-B7D2-45FC-A73D-EABD0F18143D.jpeg

Honeyburst-LP’en fra Elway, der ultrasonisk renset nu på samme tid splintrer mit hjerte og heler det igen.

En lille 10” SAM-goodie fra Captain Phoenix - og ja, vi er officielt “på gave” nu lader det til ;)

MC200’eren fra his067, der ser ud og opfører sig, som om den aldrig har været bestemt til andet end at sidde på lige præcis min lidt-for-nye SL-1200

Men mest glad er jeg alligevel for mine eksemplarer af “Hald Hovedgaards historie” - smukt og drømmeagtigt illustreret af Flemming B-der-også-hedder-Flemming B-i-virkeligheden og allermest… “Gittes Kogebog”.

Vi har meget at takke for. Så tak, Gitte, for mad og alt det andet du skjult for os andre har gjort, for at gøre det hele muligt igennem årene.

Vi ses igen. Et andet sted og på en anden måde. Det er jeg sikker på.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Louis » søn 5. mar 2023 22:08

Mange tak for en fed dag, og nat.

Dejligt at se jer sammen igen :cool1:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. mar 2023 22:09

Hejsa-

Ja- Kim (kbekke), du plejer at kunne udtrykke meget af det, som vi andre (læs: "jeg") føler, men ikke kan skrive på samme elegante måde- men jeg vil da blot erklære mig enig i dine - og ikke mindst Tonni's betragtninger og oplevelser i forbindelse med det nyligt gennemførte træf på Hald ..

En fornøjelse - en glæde - en enthusiasme, men også en afslappethed og naturlighed, som hviler over hele Hald (joke not intended). Det er efter min mening et skønt eksempel på at mennesker af forskellig type, alder og ophav, kan begå sig i fredeligt og hyggeligt samvær med udspring i en fælles interesse.

Også fra mig skal lyde en meget stor tak til arrangørgruppen - til Hald - Til Peter og Peters kone Gitte - I har gjort dette særlige arrangement muligt for os på et højt plan.

Tak for til Kenras for at hjælpe mig med at bære mit Habengut ned til bilen igen - det var god hjælp! :thumbsup: .

Vemodet, som Tonni tidligere har beskrevet, havde også indtaget mig, da jeg kørte fra Hald i morges...

Jeg kom hjem i morges, efter at have siddet hele natten og talt med sorenki og Louis om alt, hvad der måtte dukke op i vores hoveder - fortidigt - nutidigt - fremtidigt. Det var skønt ..

I dag sov jeg længe, fordi jeg kunne :p - og har følt mig godt tilpas af alle de indtryk, jeg tildrog mig ved træffet.

Vh
Freddy -
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf KlausM » man 6. mar 2023 09:47

Tusind tak for endnu et dejligt og fantastisk træf, det er næsten svært at få det sagt, uden samtidig at sidde med den triste følelse af, at det var sidste gang på Hald. Tak til især Peter, Gitte og kaptajnen og ikke mindst tak til de mange, der gad at slæbe deres grej med til vores andres fornøjelse, det er jo forudsætningen for, at vi har noget at mødes om; i år havde jeg kun min kuffert at slæbe på. ;)
MH Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf zaptor » man 6. mar 2023 09:53

Tak for træf, kage, mad og et super dejlig præsentationer. Især mono var inspirerende... Mange kendte ansigter og gode snakke. Lidt øv det var sidste år på Hald...
Kommer gruppebilledet op her på forum?
En særlig tak til Peter og Gitte.
Mvh Johnny
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf hificlassic » man 6. mar 2023 10:07

Tusind tak for endnu et hyggeligt træf på Hald. Særlig tak til Peter og medværterne.
Det var som altid sjovt og lærerigt, og det er et stort tab for vores forum at vi ikke kan ses på Hald fremover, men lad os sætte jagten ind på et nyt sted :OLO:
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf his067 » man 6. mar 2023 16:24

Også stort tak til jer alle fra mig. Selvom jeg godt kan klare mig uden tre hele versioner af 'Child in Time' var det jo mega-hyggeligt i pejsestuen til langt ud på natten. Talmud, performance-teori, og kvante-mekanik i en herlig blanding.

Og så en rødmende undskyldning: Den Direkte Skårne plade som jeg insisterede på at vi skulle høre, var jo slet ikke en indspilning af Stravinskys 'Le Sacre du Printemps', men samme komponists 'L'Oiseau de feu' (ildfuglen) :oops: . Så tror da fanden at det lød som meget sen-romantisk musik, med eller uden Leinsdorf :!:

Et forslag til næste år: Berømte stereo-anlæg (Joe Meek's 15" tannoys med hvad han nu ellers måtte have brugt som forstærkning; Mark Levinson's Dobbelte Quad elektrostater med Kelly bånddiskant og Levinsons egne 25 wattere; Abbey Road studiets B&W højttalere; JBL og Crown forstærkere, etc.)

Og så måske en session: 'hvorfor fanden bliver de ved med at indspille de samme noder hele tiden: Klassisk musik på plade"

Og så det kætterske: En sammenligning af Room-Perfect og et state of the art vintage anlæg...Det kunne jo nok sætte gang i en fantastisk diskussion (måske kunne ovenikøbet genopleve optøjer som dem der plagede ur-opførelsen af 'Sacre' :Skor:)

Nå, ikke mere om det. Jeg vil jo nødig rulles i tjære og fjer....

PS: endnu en gang, tak for fint selskab og hyggelige samtaler. Hald (og mindet om V-HiFI på Hald) længe leve.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf bjerager » tirs 7. mar 2023 09:19

Mange tak for sidst - et mere fyldigt indlæg om det, der også peger fremad vil komme fra min hånd i løbet af ugen. Men under alle omstændigheder tak til alle, der har bidraget til at gøre weekenden mindeværdig.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Kdaddy » tirs 7. mar 2023 09:37

Mange tak for sidst til alle. Specielt selvfølgelig til arrangør pqr og frue.

Jeg savner lidt info om Verners playstation.
Årgang, serienr, billeder, og hvis han ved hvad det er for
en chip der sidder i den. Tda 1540?

Jesper
Kdaddy
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 02 jun 2015
Lokalitet: København

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Elway » tirs 7. mar 2023 14:01

Kdaddy skrev:Mange tak for sidst til alle. Specielt selvfølgelig til arrangør pqr og frue.

Jeg savner lidt info om Verners playstation.
Årgang, serienr, billeder, og hvis han ved hvad det er for
en chip der sidder i den. Tda 1540?

Jesper


Og til Captain Phoenix - vil jeg tillade mig at tilføje
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Kdaddy » tirs 7. mar 2023 14:46

Elway skrev:
Kdaddy skrev:Mange tak for sidst til alle. Specielt selvfølgelig til arrangør pqr og frue.

Jeg savner lidt info om Verners playstation.
Årgang, serienr, billeder, og hvis han ved hvad det er for
en chip der sidder i den. Tda 1540?

Jesper


Og til Captain Phoenix - vil jeg tillade mig at tilføje


Selvfølgelig også tak til captain phoenix!
Kdaddy
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 02 jun 2015
Lokalitet: København

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf hificlassic » ons 8. mar 2023 23:50

Kdaddy skrev:Mange tak for sidst til alle. Specielt selvfølgelig til arrangør pqr og frue.

Jeg savner lidt info om Verners playstation.
Årgang, serienr, billeder, og hvis han ved hvad det er for
en chip der sidder i den. Tda 1540?

Jesper


playstation 1 scph 1002
Det er den allerførste og den eneste med phono stik til lyd udgang. Jeg tror måske den 1001 i USA
De næste havde ikke lydudgang og blev skaleret ned i kvalitet
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Mange tak for træf!

Indlægaf Fensten » tors 9. mar 2023 00:01

Tak til Peter Q Rannes for at danne ramme om det sidste træf på Hald, tak til Peters bedre halvdel, tak til Phønix og tak til alle der bragte og fragtede deres gear til Hald, for at dele deres viden og passion med os.

Jeg fik endelig hørt LaScala, BBC monitors og ægte mono. Det var en stor fornøjelse.


Tusind tak for denne gang. Jeg glæder mig til den næste. I Jylland, på Fyn eller på Sjælland.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst