Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf KenRas » fre 12. jan 2024 00:07

Lad os komme i gang med at skrive ønskelisten til hvad vi kunne tænke os at se og høre om i de 3 præsentationer vi plejer at have. Det kan både være et komplet anlæg, en enkelt del af et anlæg eller et emne som har været oppe år tilbage.

Det kan selvfølgelig også være et nyt spændende emne, grej vi ikke har set før, osv.

Jo flere ønsker og tilkendegivelser der kommer, jo mere har styregruppen at arbejde med.

Har du selv grej, stort eller småt, eller et emne du mener kunne være interessant for os andre, så er det også i denne tråd du kan melde ind.

Når der er kommet et passende antal ønsker og/eller tilbud om at præsentere noget ind, vil styregruppen fastlægge et program der vil tage hensyn til det ønskede, i det omfang det er muligt.

Skulle det du måske gerne ville fremvise ikke nå i top 3, så er det jo muligt at medbringe det til Fri Leg området.

Så fat pennen og skriv dine ønsker :p

OBS: Hvis du vil være sikker på at få en notifikation hver gang der kommer nyt i tråden hér, så klik på "Overvåg emne" allernederst på siden.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf highfive » fre 12. jan 2024 04:53

"The Unobtanium Setup"
På träffen på Hald Hovedgaard, så var vi några stycken som pratade om HiFi-Unobtanium.
Vore kul att samla ihop väldigt ovanliga enheter, till en gemensam setup.

-Jag kan bidra med ett ovanligt kassettdäck, från Thorens och ett försteg från Svenska Xelex, new in box.

Med vänlig hälsning, Björn Dimming / highfive

ThorensPC650_01-2.jpg


546686142_3ed7cc66-2afd-4b6a-815b-9328e70b51f6.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf KenRas » fre 12. jan 2024 14:38

Et Yamaha setup. Det kunne fx. være Elways monster receiver sammen med Gottschalcks højttalere…?
Og findes der også en fed Yamaha pladespiller derude, så er det jo perfekt.

Og så gentager jeg lige det meste af det jeg skrev på ønskelisten til 2023 træffet:

Tunere kunne også være interessant at se/høre. Jeg kan undersøge om ikke jeg med det udstyr jeg har stående, kan sætte en kvalitets FM sender op der kan bruges som kilde. Hvis den sender med 10 mWatt generer den nok ikke nogen :p

I 2020 skrev Louis følgende under ønsker:

Noget af det der står stærkest for mig på de tidligere træf er når folk har "hele stuen" eller lytterummet med. Det synes jeg er rigtig spændende at høre folks hifi historie og hvor de er endt henne idag, og så høre nogle af de stykker musik de spiller derhjemme. For mig står det langt stærkere end de mixede setups osv. som naturligvis også kan noget.

Det kan jeg også godt tilslutte mig. Evt som ping-pong mellem 2 setups, præsenteret af deres ejere.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jan 2024 16:38

KenRas skrev:Tunere kunne også være interessant at se/høre. Jeg kan undersøge om ikke jeg med det udstyr jeg har stående, kan sætte en kvalitets FM sender op der kan bruges som kilde. Hvis den sender med 10 mWatt generer den nok ikke nogen :p



Tunere er forsømt blandt os, synes jeg - nok ikke mindst fordi jeg har nogle stykker af dem ;) . Jeg ville godt kunne stille op med nogle af de lidt "sjovere" tunere, hvis vi har et fornuftigt signal at stoppe ind i dem..
Noget at vælge imellem kunne være nogle af mine fedeste....
Kenwood 600T
Marantz 10B - 20B -120 - 125 - 150.
Accuphase T-100 - T-103 - T-105
Pioneer TX9100 - TX9500 - TX9500II
evt. kunne Mono-kuriøsiteten BOFA PRV3 være interessant? Eller hvad med en Beomaster 5000?

bare et indskud på tunerne. Der er jo også nogle af os, der har nogle spændende Sansui - McIntosh - Revox - m.fl. måske Yamaha-tunere, som kunne være spændende at opleve. .

Hvis vi, som jeg, ofte har svært ved at høre forskellene på dem - så kan disse tunere jo også noget med følsomhed og selectivitet, som er en anden side af deres performance. Ellers - om ikke andet, så er de frække at se på "by night" :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jan 2024 17:01

ups... jeg glemte denneher :oops:

Vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Hasse Jakobsen » fre 12. jan 2024 23:33

Det kunne være interessant at sammenligne forskellige effektforstærkere , jeg har selv en Hafler XL600 .
Jeg kunne også tage mine nyerhvervede itt 6090s med, evt til "fri leg"
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fensten » fre 12. jan 2024 23:49

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig et tema.

“Det private lytterum”

Få nøje udvalgte komponenter. Et lille rum, til små sessions og få deltagere.



Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf highfive » lør 13. jan 2024 05:54

Fredmarantz skrev:
KenRas skrev:Tunere kunne også være interessant at se/høre. Jeg kan undersøge om ikke jeg med det udstyr jeg har stående, kan sætte en kvalitets FM sender op der kan bruges som kilde. Hvis den sender med 10 mWatt generer den nok ikke nogen :p



Tunere er forsømt blandt os, synes jeg - nok ikke mindst fordi jeg har nogle stykker af dem ;) . Jeg ville godt kunne stille op med nogle af de lidt "sjovere" tunere, hvis vi har et fornuftigt signal at stoppe ind i dem..
Noget at vælge imellem kunne være nogle af mine fedeste....
Kenwood 600T
Marantz 10B - 20B -120 - 125 - 150.
Accuphase T-100 - T-103 - T-105
Pioneer TX9100 - TX9500 - TX9500II
evt. kunne Mono-kuriøsiteten BOFA PRV3 være interessant? Eller hvad med en Beomaster 5000?

bare et indskud på tunerne. Der er jo også nogle af os, der har nogle spændende Sansui - McIntosh - Revox - m.fl. måske Yamaha-tunere, som kunne være spændende at opleve. .

Hvis vi, som jeg, ofte har svært ved at høre forskellene på dem - så kan disse tunere jo også noget med følsomhed og selectivitet, som er en anden side af deres performance. Ellers - om ikke andet, så er de frække at se på "by night" :-)

Vh
Freddy


Hej
-Jag har en Yamaha T2, som varit i Sveriges Radios ägo, de använde den som referenstuner när de kontrollerade utsändningarna. Nakamichi 430 är en annan av mina tuners.

Med vänlig hälsning, Björn Dimming
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Elway » lør 13. jan 2024 11:54

Jeg synes ideen med at sammenligne fx tunere eller effektforstærkere er interessant. I så fald kunne man sætte et "fast" anlæg op hvor nogle komponenter er "permanente" mens andre udskiftes - så man kan isolere forskellene mellem en antal tunere eller andet. Kan man høre forskel? Det er jo lidt ekstra nørdet og en kende besværligt - men interessant ide at komme ned på "apparat-niveau" i præsentationerne.

Og ja - og hvis nogen vil være med til en Yamaha præsentation kan jeg levere top-receiveren CR-3020 - hvis vi kan få et par NS1000 og en PL, som Kenneth foreslår - så er jeg med. Jeg kan ikke erindre at vi har haft Yamaha repræsenteret før og det er en skam :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Tophøj » søn 14. jan 2024 08:53

Jeg medbringer gerne min Mark Dane MB-500, eller en Yamaha P-2200, som er fantastisk til hifi brug også. Eller begge to

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf highfive » søn 14. jan 2024 14:02

Elway skrev:Jeg synes ideen med at sammenligne fx tunere eller effektforstærkere er interessant. I så fald kunne man sætte et "fast" anlæg op hvor nogle komponenter er "permanente" mens andre udskiftes - så man kan isolere forskellene mellem en antal tunere eller andet. Kan man høre forskel? Det er jo lidt ekstra nørdet og en kende besværligt - men interessant ide at komme ned på "apparat-niveau" i præsentationerne.

Og ja - og hvis nogen vil være med til en Yamaha præsentation kan jeg levere top-receiveren CR-3020 - hvis vi kan få et par NS1000 og en PL, som Kenneth foreslår - så er jeg med. Jeg kan ikke erindre at vi har haft Yamaha repræsenteret før og det er en skam :p


Hej
-Jag har en vän i Västsverige som har ett par Yamaha NS 1000, de kanske jag kan få låna till träffen.
-Isåfall tar jag också med min Yamaha T2 Tuner.

Med vänlig hälsning, highfive
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf bjerager » søn 14. jan 2024 14:58

Jeg har en C-2x forforstærker, hvis I vil gå den vej med hensyn til setuppet. Desværre har jeg ikke den matchende B-2x effektforstærker.

Vi har haft både NS-1000 og et yamaha setup med et C-6/B-6 forstærkersæt med til træf. Men ikke med en Yamaha pladespiller. En GT-2000 ville altid pynte...

Vi har vist heller aldrig haft et top Sony sæt. TA-E88 og TA-N88 gad jeg godt lytte til. Eller nogen af de ældre VFEET forstærkere. Jeg har selv en PS-X75 pladespiller, der kunne passe ind i det setup. Og så tror jeg også at nogen ville finde mine APM-66ES højtalere interessante.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Louis » søn 14. jan 2024 18:55

Jeg er med på tuner setuppet. Jeg kan byde med McIntosh mr-78, som også var med sidste år, men som vi vidst ikke rigtig spillede på.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fensten » man 15. jan 2024 23:02

Hej alle fæller,

Jeg kunne godt tænke mig at høre rør i alle afskygninger. Shootouts eller blot anlæg bygget op omkring rør.

Måske kan andre byde ind og finpudse idéen.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf ralphandersen » man 15. jan 2024 23:34

Jeg har en drøm om en dag at høre et masterbånd. Kunne dette være året?
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2024



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst