Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf 86441961 » man 15. jan 2024 23:58

ralphandersen skrev:Jeg har en drøm om en dag at høre et masterbånd. Kunne dette være året?

jeg har et par masterbånd. men det kræver jo at vi skal høre på spolebåndoptager. og det plejer der jo ikke rigtig at være interesse for. hvis der aligevel er interesse har jeg et par lyrec studie båndoptagere jeg gerne viser frem.
mvh kim jensen
86441961
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 aug 2012
Geografisk sted: randers
Lokalitet: Randers

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » tirs 16. jan 2024 01:09

86441961 skrev:
ralphandersen skrev:Jeg har en drøm om en dag at høre et masterbånd. Kunne dette være året?

jeg har et par masterbånd. men det kræver jo at vi skal høre på spolebåndoptager. og det plejer der jo ikke rigtig at være interesse for. hvis der aligevel er interesse har jeg et par lyrec studie båndoptagere jeg gerne viser frem.
mvh kim jensen


Jeg har altid stor interesse i at lytte på / nørde i spolemaskiner. kun 1/4" - bånd, da de overvejende er konsumers. De store båndbredder 1/2" - 1"- 2" har jeg ikke erfaring med - kun ved at kigge på (hvilket i sig selv vel også kan erstatte mange andre af livets glæder :p ) - så jeg hilser da spolebåndoptagere yderst velkomne - og jeg kan da også supplere med nogle veljusterede af slagsen- både 2 og 4- spors, men ikke bredere end 1/4".

Jeg kunne godt tænke mig at opleve en Lyrec for fuld udblæsning. :cool1:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf bjerager » tirs 16. jan 2024 07:50

Fredmarantz skrev:
86441961 skrev:
ralphandersen skrev:Jeg har en drøm om en dag at høre et masterbånd. Kunne dette være året?

jeg har et par masterbånd. men det kræver jo at vi skal høre på spolebåndoptager. og det plejer der jo ikke rigtig at være interesse for. hvis der aligevel er interesse har jeg et par lyrec studie båndoptagere jeg gerne viser frem.
mvh kim jensen


Jeg har altid stor interesse i at lytte på / nørde i spolemaskiner. kun 1/4" - bånd, da de overvejende er konsumers. De store båndbredder 1/2" - 1"- 2" har jeg ikke erfaring med - kun ved at kigge på (hvilket i sig selv vel også kan erstatte mange andre af livets glæder :p ) - så jeg hilser da spolebåndoptagere yderst velkomne - og jeg kan da også supplere med nogle veljusterede af slagsen- både 2 og 4- spors, men ikke bredere end 1/4".

Jeg kunne godt tænke mig at opleve en Lyrec for fuld udblæsning. :cool1:

Vh
Freddy


jeg synes nu jeg kan huske noget med en Lyrec på et træf. Den imponerede mig med lydkvaliteten. Men ellers - jeg har heller aldrig hørt masterbånd. Jeg synes at kunne huske, at der er flere, som ligger inde med nogen.

Under alle omstændigheder, så plejer vi at have en eller to personer, der har til opgave at træffe beslutning om, hvilke temaer og typer af setups, vi skal gå med. Og så plejer der at være en 3-4 store fællesdemonstrationer og eventuelt en workshop. Jeg tænker, at det er en god idé, hvis arrangementskomiteen udpeger en eller to, der skal stå med ansvaret for at træffe beslutninger, hvad det angår.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf ralphandersen » tirs 16. jan 2024 09:35

Ved det første træf jeg var med til på Hald var der nogle flotte blå Lyrec-båndoptagere, men båndene var (så vidt jeg husker) plader der var overspillet.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 16. jan 2024 11:47

bjerager skrev:Under alle omstændigheder, så plejer vi at have en eller to personer, der har til opgave at træffe beslutning om, hvilke temaer og typer af setups, vi skal gå med. Og så plejer der at være en 3-4 store fællesdemonstrationer og eventuelt en workshop. Jeg tænker, at det er en god idé, hvis arrangementskomiteen udpeger en eller to, der skal stå med ansvaret for at træffe beslutninger, hvad det angår.


Enig - og det tænker arrangørerne sikkert på.
Tidligere har det været en i arrangements-teamet, der har haft opgaven at vælge fællesdemonstrationerne, som det samlede arrangements-team har tiltrådt (og som regel hjulpet med).
Og der har ligget et vist arbejde i at få "støvet op", hvem der har og kan medbringe interessant grej samt på en interessant måde kan fortælle om det.

Hvis jeg kan give et lille "pip" til tråden her, skal det være, at de der har noget grej at vise frem for os alle, giver sig til kende. Vi har som arrangører tit stået i situationer, hvor der har være "100 ønsker" til, hvad man vi høre/se - men kun få indspil til, hvad man vil vise frem.
Og de to ting har ikke altid passet helt sammen 8) - hvilket som nævnt har medført et vist arbejde.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Sorenki » tirs 16. jan 2024 16:33

Uden at lægge hovedet udførligt på blokken, så var der tidl. udvist interesse om at lægge øre til mit setup, som kommer til at bestå af mine Altec 620 kloner, JBL Energizer effekt, passende forforstærker (Marantz? Accuphase?) og en Lenco L70.

Det skal op til sommerhuset i løbet af foråret når lytterummet er bygget færdigt og det kunne måske passe at svinge forbi Holbæk. Mén det er nogle store kasser så det kan være logistikken står i vejen :oops: (Poloen er ikke glad for udsigten om alt i baggagerummet på én gang)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Louis » tirs 16. jan 2024 21:21

Captain Phoenix skrev:
bjerager skrev:Under alle omstændigheder, så plejer vi at have en eller to personer, der har til opgave at træffe beslutning om, hvilke temaer og typer af setups, vi skal gå med. Og så plejer der at være en 3-4 store fællesdemonstrationer og eventuelt en workshop. Jeg tænker, at det er en god idé, hvis arrangementskomiteen udpeger en eller to, der skal stå med ansvaret for at træffe beslutninger, hvad det angår.


Enig - og det tænker arrangørerne sikkert på.
Tidligere har det været en i arrangements-teamet, der har haft opgaven at vælge fællesdemonstrationerne, som det samlede arrangements-team har tiltrådt (og som regel hjulpet med).
Og der har ligget et vist arbejde i at få "støvet op", hvem der har og kan medbringe interessant grej samt på en interessant måde kan fortælle om det.

Hvis jeg kan give et lille "pip" til tråden her, skal det være, at de der har noget grej at vise frem for os alle, giver sig til kende. Vi har som arrangører tit stået i situationer, hvor der har være "100 ønsker" til, hvad man vi høre/se - men kun få indspil til, hvad man vil vise frem.
Og de to ting har ikke altid passet helt sammen 8) - hvilket som nævnt har medført et vist arbejde.


Jeg kan byde ind med Micro seiki Rx-1500, hvis nogen vil se og høre sådan en sag.

McIntosh sættet og Technics var med sidste år så det bliver hjemme i år.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » tirs 16. jan 2024 23:52

Jeg kan også stille op med et eller andet.

Jeg har (surpriiiice!!) en hel del gammelt (primært før 1978) Marantz - men kun elektronikken - ikke højttalere og grammofoner. Som tidligere antydet, så gemmer der sig også en del tunere. ellers er det forforstærkere - sluttrin - og integrerede. (stort set dem alle) Der kan medfølge en hel del fortælling, men de, der har været med i nogle år, har sikkert hørt det meste før. ;) Herunder et Marantz rør-sæt 7-8B-10B.

Desuden en hel del båndmaskiner 10,5"-spoler (Revox - Technics)

B&O Beolab 5000/Beomaster 5000 1967 - Jacob Jensen.

Marantz receivere fx 2245 - 4400 - eller 2250B - 2252

Phase Linear sluttrin (400 + 400II) - men de var vist med sidste år - dog uden at spille.

Et par JBL Lansing Integrerede SA600 ...

forskelligt Pioneer - primært integrerede SA8100/9100/9900 + de tilhørende tunere - lidt SPEC (1+4)

skal der være noget med rør - melder jeg mig gerne på banen - men det jeg er bedst til med disse, er at kende deres historie og forskellene på dem og rubricere dem på god gammeldags autist-facon. :Skor:

Det rent kredsløbsmæssige er jeg ikke særlig god til - der er andre, som er helt anderledes dygtige med den slags.

Så altså - mest elektronik og ikke så meget højttalere og grammofoner (dog har jeg jo nogle stykker af TD124, men den har vi vist stiftet bekendtskab med i flere sammenhænge).

Kunne noget af ovenstående have arrangørernes interesse, så meld gerne ind- jeg stiller gerne op med det, hvis noget af det kan bruges til træffet.

Alt det nævnte er i fuldt funktionel stand og fremstår absolut præsentabelt.


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Hasse Jakobsen » ons 17. jan 2024 06:28

Det kunne være interessant at høre et komplet BeoLab 5000 setup
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf Louis » ons 17. jan 2024 07:42

Fredmarantz skrev:Jeg kan også stille op med et eller andet.

Jeg har (surpriiiice!!) en hel del gammelt (primært før 1978) Marantz - men kun elektronikken - ikke højttalere og grammofoner. Som tidligere antydet, så gemmer der sig også en del tunere. ellers er det forforstærkere - sluttrin - og integrerede. (stort set dem alle) Der kan medfølge en hel del fortælling, men de, der har været med i nogle år, har sikkert hørt det meste før. ;) Herunder et Marantz rør-sæt 7-8B-10B.

Desuden en hel del båndmaskiner 10,5"-spoler (Revox - Technics)

B&O Beolab 5000/Beomaster 5000 1967 - Jacob Jensen.

Marantz receivere fx 2245 - 4400 - eller 2250B - 2252

Phase Linear sluttrin (400 + 400II) - men de var vist med sidste år - dog uden at spille.

Et par JBL Lansing Integrerede SA600 ...

forskelligt Pioneer - primært integrerede SA8100/9100/9900 + de tilhørende tunere - lidt SPEC (1+4)

skal der være noget med rør - melder jeg mig gerne på banen - men det jeg er bedst til med disse, er at kende deres historie og forskellene på dem og rubricere dem på god gammeldags autist-facon. :Skor:

Det rent kredsløbsmæssige er jeg ikke særlig god til - der er andre, som er helt anderledes dygtige med den slags.

Så altså - mest elektronik og ikke så meget højttalere og grammofoner (dog har jeg jo nogle stykker af TD124, men den har vi vist stiftet bekendtskab med i flere sammenhænge).

Kunne noget af ovenstående have arrangørernes interesse, så meld gerne ind- jeg stiller gerne op med det, hvis noget af det kan bruges til træffet.

Alt det nævnte er i fuldt funktionel stand og fremstår absolut præsentabelt.


Vh
Freddy


Selvom vi har set det en gang for længe siden så synes altså at 7 - 8b og 10b er super spændende.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf ralphandersen » ons 17. jan 2024 09:09

Jeg vil gerne tage mine originale Altec Lansing 15 med.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf KenRas » ons 17. jan 2024 12:09

Jeg kan byde ind med noget af følgende til enten de 3 præsentationer eller til fri leg:

Beogram 3000/TD124-II i fuldstændig original stand (på nær nye Hanse fjedre og “mushrooms”) og i noget nær mint kondition.

Marantz HD-880 eller DS-940 højttalere. Pioneer HPM-500 højttalere.

Beovox 5702 (DR studio monitor versionen).

Nyrenoveret Tandberg TCA 3002A preamplifier. Havde været offer for et lynnedslag.
(Er der nogen der måske har den tilhørende effektforstærker TPA 3006A?)

Sansui 8, Nikko 8085, Technics SA-700 receivere.

Marantz 3300/240 forstærker sæt. Dertil evt Marantz 125 eller 150 tuner.

Akai GX-635D spolebåndoptager i den sorte version.

Luxman L-80V forstærker og T-88V tuner i original urenoveret stand. Men meget velspillende.

Mvh Kenneth
Senest rettet af KenRas tors 22. feb 2024 13:07, rettet i alt 1 gang.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf his067 » ons 17. jan 2024 14:14

Jeg vil mægtigt gerne høre Beovox monitorerne.

Det ville være helt perfekt, hvis der var nogen, der kunne stille med et par 5700 til sammenligning! :OLO: :Thumpsup:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf KlausM » ons 17. jan 2024 14:25

KenRas skrev:Den fremragende Luxman L-10 forstærker fra deres “Laboratory Standard Series”.

Jeg har en pæn og velfungerende storebror, en Luxman L-11, hvis det er interessant?
Jeg har jo både AR-LST1 og AR-LST2, 2'erne har aldrig været med, LST1 var med i 2010.
Jeg har et par Goodman Custom50, som er opgraderet med Peerless mellemtone (KO40MRF), med et "originalt" opgaderings-kit til delefilteret, de lyder virkelig godt i mine ører.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad vil vi gerne se/høre på Vintagehifi træf 2024

Indlægaf bjerager » ons 17. jan 2024 17:15

Ja de custom 50 lyder virkelig godt. Jeg synes altså at jeg kan huske at de LST2 var med på hald, hvor jeg havde et par AR-10pi med...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2024



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster