Erfaring med JVC QL-Y5F

Analog når det bedst

Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » lør 1. sep 2018 15:09

Goddag.

Efter flere forskellige pladespillere indenfor dørene, er jeg nu endt op med en JVC QL-Y5F fuldautomatisk pladespiller med "robot" arm... Den spiller perfekt osv men den er lidt drilsk nogle gange :/ Nogle gange vil armen ikke køre tilbage med det samme den har løftet sig fra pladen ved endt afspilning.. Det samme gør sig gældende hvis man trykker på start/stop knappen for at stoppe afspilningen... Andre gange køre den tilbage med det samme, så tænker det måske bare er en lille ting? Jeg må indrømme at jeg er lidt blank på området med disse robot arme pladespillere

Jeg har købt pladespilleren på eBay ved et firma som hedder Elite-Hi-fi i Tyskland som forsikrede mig om at alt er i orden og hvis de fandt fejl på den ville det blive lavet inden den blev sendt.. De har jo så ikke spottet nogle problemer med den dernede inden.. Nu er jeg så stødt på det her problem og har været i dialog med sælgeren som siger den ikke fejler noget..

Er der nogle kyndige hænder herinde som har rodet i sådan en og som ville kunne lave den?? Har givet en del penge for den så vil nødig skille mig af med den igen :? :?
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf janfroerup » lør 1. sep 2018 15:51

Så må du indgive en klage via ebay ............ men vær sikker i din sag, og prøv med den pickup der var monteret, da du fik den (hvis der sad en)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » lør 1. sep 2018 16:10

janfroerup skrev:Så må du indgive en klage via ebay ............ men vær sikker i din sag, og prøv med den pickup der var monteret, da du fik den (hvis der sad en)


Jeg har netop lige prøvet med den originale JVC pickup og resultatet er det samme.. Dog opstår problemet først efter den har været tændt et stykke tid og afspillet 3-4 plader
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf janfroerup » lør 1. sep 2018 16:13

så er der kun 1 ting - klag via ebay ............ hvis sælgeren ikke vil erkende fejlen
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Louis » lør 1. sep 2018 16:26

Helt enig med Jan. Hvis den har stået som værende 100% fungerende (og det lader det jo til) så klag via ebay.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » lør 1. sep 2018 16:33

Louis skrev:Helt enig med Jan. Hvis den har stået som værende 100% fungerende (og det lader det jo til) så klag via ebay.


Jeg har givet sælgeren en sidste mulighed for et evt afslag i prisen.. Han er jo nok heller ikke interesseret i at få et dårligt omdømme via eBay så hvis man kan nå til enighed om et afslag i prisen synes jeg det ville være en god mulighed da jeg gerne vil beholde pladespilleren og evt få den fikset for det afslag der evt gives i prisen. Jeg gav trods alt 6000 for den plus fragt.. (Ja det er nok for meget uanset om den var 100% i orden, men tænkte at hvis man købte via en tysk second hand HiFi butik, kunne det ikke gå helt galt, men åbenbart?)

Den er i super flot stand og spiller jo ellers som den skal
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Sorenki » lør 1. sep 2018 16:53

Og lad være mere et eksperiementere mere - det er vigtigt du kan sige at du ikke er årsagen til fejlen - sælger er via eBay ansvarlig for at du modtager et apparat i den stand som det er beskrevet. Er det en forsendelsesskade er det også sælgers ansvar, ikke dig som køber.
Du skal være forberedt på at resultatet bliver den skal retur og du får dine penge refunderet, og ikke at sælger vil betale for at det fikses.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » lør 1. sep 2018 17:15

Sorenki skrev:Og lad være mere et eksperiementere mere - det er vigtigt du kan sige at du ikke er årsagen til fejlen - sælger er via eBay ansvarlig for at du modtager et apparat i den stand som det er beskrevet. Er det en forsendelsesskade er det også sælgers ansvar, ikke dig som køber.
Du skal være forberedt på at resultatet bliver den skal retur og du får dine penge refunderet, og ikke at sælger vil betale for at det fikses.


Ja jeg rør ikke mere ved den og afventer sælgers svar.. Jeg hænger selv på fragt omkostninger hvilket irritere mig.. Det er ikke mig som har solgt et defekt produkt.. Men lad os nu se hvad sælger svare. Måske giver han et afslag i prisen til mig og sagen ender der og jeg kan få en mekaniker til at kigge på den..

Men der er åbenbart ikke ret mange som vil skrue i disse maskiner med robot arme
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf janfroerup » lør 1. sep 2018 21:13

Allan. A skrev:Men der er åbenbart ikke ret mange som vil skrue i disse maskiner med robot arme


Den arm or også ret delikat, og skal køre helt og addeles uden modstand i nogen retninger - basemotoren er pænt svag
Nu er det jo også en +35 år gammel børge - jeg sagde farvel til min QLY3, som havde virket fint - jeg orker ganske enkelt ikke bøvlet. ( Og så kom der jo også en Yamaha PF800 listende, så valget var nemt )
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » lør 1. sep 2018 21:58

janfroerup skrev:
Allan. A skrev:Men der er åbenbart ikke ret mange som vil skrue i disse maskiner med robot arme


Den arm or også ret delikat, og skal køre helt og addeles uden modstand i nogen retninger - basemotoren er pænt svag
Nu er det jo også en +35 år gammel børge - jeg sagde farvel til min QLY3, som havde virket fint - jeg orker ganske enkelt ikke bøvlet. ( Og så kom der jo også en Yamaha PF800 listende, så valget var nemt )


Ja så kan jeg vist lige så godt skrotte den
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf janfroerup » lør 1. sep 2018 22:45

Allan. A skrev:Ja så kan jeg vist lige så godt skrotte den


Eller bede en bøn til Ebay kan træde i karakter - det er jo lidt sørgeligt hvis deres såkaldte "køberbeskyttelse" viser sig at være et stort blålys.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Louis » søn 2. sep 2018 02:29

Allan. A skrev:
janfroerup skrev:
Allan. A skrev:Men der er åbenbart ikke ret mange som vil skrue i disse maskiner med robot arme


Den arm or også ret delikat, og skal køre helt og addeles uden modstand i nogen retninger - basemotoren er pænt svag
Nu er det jo også en +35 år gammel børge - jeg sagde farvel til min QLY3, som havde virket fint - jeg orker ganske enkelt ikke bøvlet. ( Og så kom der jo også en Yamaha PF800 listende, så valget var nemt )


Ja så kan jeg vist lige så godt skrotte den


Det synes jeg simpelthen er for ynkeligt. Hvorfor skulle du dog det? Fordi der ikke har meldt sig nogen der kan fixe det? Det skal nok komme. Hvorfor skrotte den? Det fatter jeg simpelthen ikke? Hvorfor så opgivende ?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » søn 2. sep 2018 02:46

Ja så kan jeg vist lige så godt skrotte den[/quote]

Det synes jeg simpelthen er for ynkeligt. Hvorfor skulle du dog det? Fordi der ikke har meldt sig nogen der kan fixe det? Det skal nok komme. Hvorfor skrotte den? Det fatter jeg simpelthen ikke? Hvorfor så opgivende ?[/quote]

Forstår godt du tænker og skriver som du gør.. Jeg tror bare lige jeg et kort øjeblik jeg tabte gejsten fordi jeg nogle gange nu har købt katten i sækken og så kan tingene godt føles lidt håbløst
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf cdp » søn 2. sep 2018 07:22

Hej Allan
Det er lidt træls med spillen, men andre har haft samme problem ifølge nettet. - Det ændrer selvfølgelig ikke på dit køb, og jeg håber da du kan lave en deal eller få penge retur. Har prøvet det samme med reservedele til bilen, men heldigvis til små penge. EBAY LEVER IKKE OP TIL DET DE LOVER.!!

Som Jan skriver er det ikke arb. for ukyndige, jævnfør bare den skematiske tegning af arm. ( og den har du sikkert set )

Lidt info om problemet her også: https://www.vinylengine.com/turntable_f ... 18&t=97020
- Håber du kommer godt ud af handlen. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Erfaring med JVC QL-Y5F

Indlægaf Allan. A » søn 2. sep 2018 11:21

cdp skrev:Hej Allan
Det er lidt træls med spillen, men andre har haft samme problem ifølge nettet. - Det ændrer selvfølgelig ikke på dit køb, og jeg håber da du kan lave en deal eller få penge retur. Har prøvet det samme med reservedele til bilen, men heldigvis til små penge. EBAY LEVER IKKE OP TIL DET DE LOVER.!!

Som Jan skriver er det ikke arb. for ukyndige, jævnfør bare den skematiske tegning af arm. ( og den har du sikkert set )

Lidt info om problemet her også: https://www.vinylengine.com/turntable_f ... 18&t=97020
- Håber du kommer godt ud af handlen. ;)


Må indrømme jeg ikke har set det skematiske over armen ;) For jeg plejer at betale mig for reparationer osv... Nu er der kommet svar fra sælger, som bli'r ved med at afvise at den fejler noget.. Han mener bestemt det er mig og min pickup som har ødelagt den, hvor jeg så skriver tilbage, at problemet også var der mens den originale pickup var monteret??

Så nu retter jeg henvendelse til EBay i morgen og høre hvad jeg skal gøre.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 41 gæster