af gasolin » lør 22. dec 2018 22:04
Jeg tog chancen og prøvede at justere den manuelt
Der sad et stykke materiale i forbindelse med pickuppen og headshellen (som måske gør den nu sidder skævt), brugte overhang checker før jeg justerede den og den passede ikke helt med den hvide streg, det var det der fik mig til at ville justere den.
Der var en lille vægt som sad i midten af kontra vægten som man skulle tage ud hvis pickuppen var under 7gr, en AT95E er på 6.5 gr, kontra vægten skulle så justeres så tonearmen er vandret ved at dreje på kontra vægten (lateral balance vægten sad på hele tiden) når tonearmen er vandret er det 0 gr og skalaen skal stilles til 0 gr.
Jeg stillede nåletrykket på 2.1gr da jeg har læste en test af AT95E hvor min er 2gr, men personen valgt at sætte den 2.25gr og det passede lidt bedre, jeg valgte kun lidt mere end 2 da jeg nok bedre kan justere 2.1 end 2.25gr og skal nok have en billig digital nålevægt eller den fra ortofon til 50kr (analog), en protractor skal jeg have downloaded og se om jeg kan lave hullet ordenligt, så jeg kan se om den faktisk sidder skævt.
Hvordan lateral balance vægten skulle strammes med en skruetrækker forstod jeg ikke helt.
Spiller nogen plader med tv 2 fra 80'erne som jeg ikke har hørt længe og af gode grunde ved jeg ikke hvordan de skal lyde på pioneeren, synes mellemtone er meget klar,åben frisk, lidt det samme kan siges om toppen uden at den lyder digitial og jeg synes ikke jeg høre støj skidt fra pladerne som undre mig lidt, for nogen plade mener jeg ikke er så rene,støjsvage som jeg oplever dem.
Den skal stadig have et ekstra skub for at pickuppen og den man man sænker den med går helt 100% ned ellers sidder den imellem up og down som kan gi lidt problemer med de sidst numre i inderrillerne.
Er overrasket over motoren da den er helt støjsvag, siger intet og stopper ret hurtigt.