Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Rosinen i pølseenden

Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf bqvick » ons 9. jan 2019 21:07

BilledeBillede


Så blev det min tur til at Renovere et sæt Jbl 212 :OLO: Det var på et hængende hår ,men med meget møje og besvær lykkedes det mig at få fat i det ( for mig ) ultimative Jbl sæt L212, som jeg havde haft fornøjelsen at opleve hos Sp Nikon (Harvey )et par gange ...og en af de oplevelser der stadig sidder i kroppen endnu og spøger i kulissen ( fortsættelse senere ) Her lige et par foreløbige billeder :thumbsup: Vh.Bqvick

Mine Jbl L212 er i meget fin stand . Der er få og små finerskader på hjørnerne af soklerne , så de kræver kun en afrensning med salmiakspiritus / vand og slibning med fint sandpapir med let hånd og efterbehandling med Junkers Bordpladeolie . Stof på Gitrene front og bag kræver kun en let støvsugning og gennemluftning . Heldigvis har de stået i et røgfrit miljø .Med hensyn til Enheder er de i trygge hænder ved sound2vision, som skal montere nye kanter på mellembasserne 112 A samt Woofer 121A evt recone kit ? så nu er det bare at vente :roll:

Det store bump på vejen var størrelsen. :oops: Da det blev stillet op i stuen, gik det for alvor op for mig hvor meget det fyldte ...og min søde husfrue og jeg gik rundt, som katten om den varme grød. Først nu indså jeg ,at min store begejstring delte vi bestemt ikke , luften var lidt tyk .. jeg måtte have luft .. gå en tur ....tænke det hele igennem ..og ja , naturligvis skulle jeg sælge det videre !! Efter en lille time tikkede der en sms ind fra min kone på min mobil ..." GØNT LYS " , det kan sagtens stå på 1 sal ,vores nabo har hjulpet mig med at slæbe det op ,og vi kan faktisk bruge subwoofer som te/kaffe bord imellem satelitterne.... der er også plads til forstærkere osv. Jeg skrev tilbage ,at jeg synes det var en rigtig god ide,og så kunne hun jo altid sætte en grøn plante og noget nips på subben , :Bange: men på den måde blev projektet godkendt i fin samhørighed og det står nu rigtigt flot og lydmæssigt helt optimalt :Thumpsup: Ps. Det med te/kaffe bord ...nips og grønne planter , er jeg sikker på ,at min søde kone kan glemme alt om ;)
Senest rettet af bqvick tors 10. jan 2019 09:51, rettet i alt 5 gange.
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf Captain Phoenix » ons 9. jan 2019 21:31

Tillykke - og held og lykke.
Det er jo ved at blive en helt "trend" herinde med L212... Cool!
Ønske: Kan du ikke benytte funktionen "Upload af vedhæftede filer" til billeder (i stedet for Photobucket o.l., hvor vi risikerer - som det er sket tidl. - at adgangsbetingelserne ændres og fotos ikke længere er tilgængelige).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf bqvick » ons 9. jan 2019 21:52

Captain Phoenix skrev:Tillykke - og held og lykke.
Det er jo ved at blive en helt "trend" herinde med L212... Cool!
Ønske: Kan du ikke benytte funktionen "Upload af vedhæftede filer" til billeder (i stedet for Photobucket o.l., hvor vi risikerer - som det er sket tidl. - at adgangsbetingelserne ændres og fotos ikke længere er tilgængelige).


Captain Phoenix ...Mange tak ...ja ..det er nærmest blevet en "trend". ;) Nu har jeg ikke lagt billeder ind på dette forum i længere tid , så jeg havde faktisk glemt funktionen " Upload af vedhæftede filer ", den vil jeg naturligvis benytte fremover. :thumbsup:
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf hificlassic » tors 10. jan 2019 11:32

Det kunne faktisk være sjovt med en database over hvor mange medlemmer der spiller på JBL, Altec, Tannoy, Richard Allen, Cabasse, Lowther, Fostex, Coral, etc
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf his067 » tors 10. jan 2019 17:44

Joeh, egentlig....men det skal nok sættes i en anden tråd.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf bqvick » fre 11. jan 2019 02:10

Selvom alt umiddelbart ser godt ud på L212 bedrager skinnet .Der er ændret på Delefiltrene i Satellitterne så Diskant 066 og mellemtone Le 5 -9 fungerer sammen og mellembas 112a fungerer selvstændigt . Foreløbig vil jeg ikke ændre på det, før enhederne er klar til montering og sættet er afprøvet,men jeg ser helst,at det hele bringes tilbage til det originale. Ændringerne er nok lavet pga den lidt besværlige adgang til de originale terminalers placering og der i stedet kan anvendes bananstik ...men jeg forstår ikke helt ideen med at adskille 112 A fra de øvrige enheder ?? De positive ( røde ) højtalerterminaler mangler på Woofer, det kan være ,de kan skaffes ( her kommer Louis måske ind i billedet.) ?? .Harvey har sendt et link til de originale filter diagrammer,men her må jeg give op og ty til kompetente folk herinde .....eller trille til Sound2vision ,for at få styr på sagerne . ;)
Bh/ Bqvick
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf bqvick » fre 11. jan 2019 02:11

hificlassic skrev:Det kunne faktisk være sjovt med en database over hvor mange medlemmer der spiller på JBL, Altec, Tannoy, Richard Allen, Cabasse, Lowther, Fostex, Coral, etc

Øøøøhhh , ja og så ??
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf Louis » fre 11. jan 2019 08:01

bqvick skrev:Selvom alt umiddelbart ser godt ud på L212 bedrager skinnet .Der er ændret på Delefiltrene i Satellitterne så Diskant 066 og mellemtone Le 5 -9 fungerer sammen og mellembas 112a fungerer selvstændigt . Foreløbig vil jeg ikke ændre på det, før enhederne er klar til montering og sættet er afprøvet,men jeg ser helst,at det hele bringes tilbage til det originale. Ændringerne er nok lavet pga den lidt besværlige adgang til de originale terminalers placering og der i stedet kan anvendes bananstik ...men jeg forstår ikke helt ideen med at adskille 112 A fra de øvrige enheder ?? De positive ( røde ) højtalerterminaler mangler på Woofer, det kan være ,de kan skaffes ( her kommer Louis måske ind i billedet.) ?? .Harvey har sendt et link til de originale filter diagrammer,men her må jeg give op og ty til kompetente folk herinde .....eller trille til Sound2vision ,for at få styr på sagerne . ;)
Bh/ Bqvick


Jeg skal nok lige få kigget efter de terminaler til dig :) hvis delefilterne er helt ødelagte er det muligt at købe et sæt på eBay.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3082348413
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl 212 ..Grønt lys ;-)

Indlægaf bqvick » fre 11. jan 2019 12:36

Louis skrev:
bqvick skrev:Selvom alt umiddelbart ser godt ud på L212 bedrager skinnet .Der er ændret på Delefiltrene i Satellitterne så Diskant 066 og mellemtone Le 5 -9 fungerer sammen og mellembas 112a fungerer selvstændigt . Foreløbig vil jeg ikke ændre på det, før enhederne er klar til montering og sættet er afprøvet,men jeg ser helst,at det hele bringes tilbage til det originale. Ændringerne er nok lavet pga den lidt besværlige adgang til de originale terminalers placering og der i stedet kan anvendes bananstik ...men jeg forstår ikke helt ideen med at adskille 112 A fra de øvrige enheder ?? De positive ( røde ) højtalerterminaler mangler på Woofer, det kan være ,de kan skaffes ( her kommer Louis måske ind i billedet.) ?? .Harvey har sendt et link til de originale filter diagrammer,men her må jeg give op og ty til kompetente folk herinde .....eller trille til Sound2vision ,for at få styr på sagerne . ;)
Bh/ Bqvick


Jeg skal nok lige få kigget efter de terminaler til dig :) hvis delefilterne er helt ødelagte er det muligt at købe et sæt på eBay.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3082348413


Super Louis . :thumbsup: Det fungerer fint med tilslutningen til woofer som det er nu ,men på et tidspunkt vil jeg gerne bringe det tilbage til det originale . Mht .delefilterne ser alt rigtigt fint ud ...faktisk meget flotte endda, men jeg skal lige finde ud af ,hvad der er lavet for at adskille Mellembassen fra Diskanterne og mellemtonerne . ;)
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 27 gæster