Nye skumkanter til beovox cx 100

Rosinen i pølseenden

Re: Nye skumkanter til beovox cx 100

Indlægaf Rolf Zetterberg » tors 10. jan 2019 12:42

Då det inte tycks finnas något schema på delningsfiltret ute på nätet,tog jag och knåpade ihop ett med ledning av några foton jag hittade.Det bör se ut såhär:
Först ett seriefilter till övre basen och diskanten och sedan har man lagt till en nedre bas med en järkärnedrossel i serie.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Nye skumkanter til beovox cx 100

Indlægaf Rolf Zetterberg » tors 10. jan 2019 17:28

Efter lite letande i cyberrymden hittade jag CX100-schemat inuti en PDF över X35 hos vintages hifi.
Tydligen har de kopplat lågbasen över den andra,men det betyder bara att 7mH ökas med 0,33mH vilket knappast hörs.
Tyvärr lyckas jag inte få till en länk...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Nye skumkanter til beovox cx 100

Indlægaf cdp » tors 10. jan 2019 17:36

Takker Rolf - hvis det viser det originale filter, og forudsat kabinettet ikke er delt, må den ' øvre ' bas/ml.tone vel betragtes som en slags slave på de dybe toner, da 6,8 uf i serie ikke lukker særlig meget bas igennem ? - eller har jeg misforstået virkemåden.. ;) - og det har vel overordnet set en positiv virkning på impedansen, fra de 2 ens enheder..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Re: Nye skumkanter til beovox cx 100

Indlægaf cdp » man 18. feb 2019 22:47

Jeg må desværre meddele at de 2 sæt cx100/50 gik videre til en anden. Så jeg beklager, hvis jeg har brugt andres tid herinde, til uddybende hjælp omkring projektet, men tiden har ikke rigtig slået til. Kan så nævne, det var en meget venlig fagmand, der købte dem - eller rettere sagt en tidligere faglærer på teknisk skole i Odense, gennem mange år. Han fortalte B&O havde kontaktet dem på et tidspunkt, angående konstruktionen af en nyfortolkning af netop denne/disse modeller. Kort fortalt et aktivt modul, som indsættes/monteres som en del af bagpladen, og giver mulighed for en højttaler, der kan streames til fra mobile enheder mv. Han var absolut en meget erfaren mand, og vi fik en rimelig lang snak sammen om gl. og nyt teknik. Meget belærende. Tilbage er så spørgsmålet om det er særlig vintage. ;) næppe - men det er vist den eneste B&o højtt., der gennem tiderne er opgraderet på den måde.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster