Tak for et godt og hyggeligt træf

Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf ferr31 » søn 24. mar 2019 09:56

Hej
Så vil jeg gerne åbne ballet med at sige tak til holdet bag et i mine øjne meget vellykket træf :OLO:
Hyggelige mennesker, nye ansigter som gamle bekendte, dejligt at så mange deltog.
Det er imponerende at der bliver brugt så stor energi på at medbringe anlæg og STORE højttalere for
at vi andre kan få denne oplevelse det altid er, at se og ikke mindst høre hvad andre spiller på.
Sidst vil jeg rose Anders for en ualmindelig lækker aftensmad :thumbsup: og til Captain Phoenix
for en altid underholdende quiz samt toastmaster Peter for sine altid muntre indlæg :lol:
Hvis jeg har glemt nogen, vil jeg gerne undskylde :oops:
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » søn 24. mar 2019 12:45

ferr31 skrev:Hej
Så vil jeg gerne åbne ballet med at sige tak til holdet bag et i mine øjne meget vellykket træf :OLO:
Hyggelige mennesker, nye ansigter som gamle bekendte, dejligt at så mange deltog.
Det er imponerende at der bliver brugt så stor energi på at medbringe anlæg og STORE højttalere for
at vi andre kan få denne oplevelse det altid er, at se og ikke mindst høre hvad andre spiller på.
Sidst vil jeg rose Anders for en ualmindelig lækker aftensmad :thumbsup: og til Captain Phoenix
for en altid underholdende quiz samt toastmaster Peter for sine altid muntre indlæg :lol:
Hvis jeg har glemt nogen, vil jeg gerne undskylde :oops:



Selv tak, tak for øllerne, de faldt på et tørt sted. Jeg glæder mig til at se billeder.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Dan63 » søn 24. mar 2019 13:14

Hej.

Jeg vil også sige mange tak for et super træf!

Det var nogle uforglemmelige lydoplevelser lige fra de magtfulde JBL 4343'ere via de 2 sæt KEF 105'ere til Technics SP7000'erne!
Alle 3 setup's gjorde indtryk på hver sin måde!

Jeg vil selvfølgelig også sige tak for den gode vegetarmad Anders sørgede for!

Derudover tak for håndsrækningen hist og her! :-)

Mange venlige hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Captain Phoenix » søn 24. mar 2019 17:28

Også herfra:
Tak til alle jer, der var med til at gøre træffet til en god og hyggelig begivenhed - deltagere, oplægsholdere, Refsvindinge-ølmand Nils m.fl..

Lad os gøre det igen - og prøve at få (flere) nye folk med - både som deltagere og til præsentationerne.
Har filosoferet lidt over, at gennemsnitsalderen på træffene stiger med ca. 1 år pr. år... Hmmm... :Gammel:

Også tak til medarrangørerne: Anders for skolepraktik og lækker middag, Hackenberg for koordinering af præsentationerne og et tålmodigt væsen samt Peter for godt sprechstallmeister-skab og for at tage træf-ånden fra Hald med *).
Det har været en fornøjelse.

Her lidt foto fra træffet (salen):

IMG_E2977.jpg

IMG_E2978.jpg

IMG_2988.jpg

IMG_E2989.jpg

IMG_E2981.jpg


EDIT:
Supplerer lige med foto af de to tosser, der bød velkommen... :lol:

IMG_2993.jpg

*) Peter fik den med hjem i bilen - nu ved vi hvor den er til næste år ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix søn 24. mar 2019 23:28, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf vincula » søn 24. mar 2019 19:23

WOW, hvor det ser hyggeligt ud. Meget mere spændende end den familiefest, jeg var til :lol:

Jeg må komme næste gang med et par store kasser!

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf spuncut » søn 24. mar 2019 19:53

Tak til Sorenki for at dele denne fantastiske JBL-oplevelse med os særdeles priviligerede deltagere. DIY-arbejde fra aller øverste hylde for ikke at tale om det slæb der er lagt i at få dem til træffet. Alt i alt en entusiasme der bør være en inspiration for enhver og for det ikke skal være løgn hørte jeg en fugl synge om et endnu mere ambitiøst projekt.
Endnu en gang imponerer Haflerne med trækkraft og en sjælden grad af finesse sammen med de krævende KEF-højtalere. Lidt nuanceforskel mellem de to versioner, men formidlingen er, i begge tilfælde, præget af en fantastisk sammenhæng ikke mindst i det kritiske mellemlejde.
Technics-højtaleren bød på en "bred" gengivelse, med rigeligt bund og top. Tak til Hackenberg, klausm, vagten (med den fine Thorens/Ortofon-kombi) og hvem der ellers var involveret i denne fantastiske joint-venture og tak for den energi der er lagt i at give os privilerede deltagere nogle særdeles unikke lydoplevelser.
Udover de store High-end-lydoplevelser der, gang på gang, tages med hjem fra disse fantastiske træf skal vi ikke glemme de anlæg som er eksponent for hvor meget lydnydelse der er i mindre anlæg, samt hvor lidt der ofte skal til for at opnå en autentisk formidling. Kaptajnens fine "råhygge" Sony-anlæg skuffer ikke på Tracy Chapman's "Fast Car" eller en gang "Hyldemor". Dette anlæg tvinger dig ikke til at skulle mene en hel masse om dynamik, sammenhæng og opløsning, det er bare ren, autentisk lydformidling, lige til at vælte om i sofaen med en god rom. High-end er altid imponerende, men for mig udgør de mindre, "familien Jensen"-anlæg selve grundstammen i dette interessefelt. Tak til Kaptajnen for at dele dette anlæg med os.
X-ray's Tandberg-fuldtoner har vi efterhånden hørt i en hel del forskellige indpakninger og hver gang har de efterladt en undren over hvor meget lyd de kan frembringe. Denne gang er ingen undtagelse, sammen med de unikke Amplidan-horn, fra midt-halvtredserne, har Tandbergerne sat ny standard for det opnåelige. Basgengivelsen i kombination med "ud af højtaleren"-formidlingen er helt fantastisk. Diskanten er måske noget diffus, men nu skal vi huske på at disse højtalere næppe er tænkt til stereobrug. Højtalerne er lavet til at fylde en stue med lyd og det er lige hvad de gør, oven i købet med et uventet højt basniveau.
Der blev lyttet til amplidanerne med flere forstærkere. Rørglads fine "Garrad"-DIY med de "rigtige" 6L6 i stålrør (ikke det der "G"-rubbish i glas :roll: ), en fin Ortofon-ting, som jeg ikke husker ejerskabet på samt en nydelig lille Kenwood-transistor-ting, alle udgjorde formidable makkere til amplidanerne. Tak til X-ray, Rørglad og de øvrige der har bidraget til denne unikke oplevelse.
Disse højtalere kræver nærmest "ingen" effekt, det kunne derfor være interessant at høre hvad en helt lille singleendet rør-ting kunne tilføje af musikalitet. Måske noget der kunne prøves ved en fremtidig lejlighed.
Kaptajnens Vintage-Hi-Fi-Quiz løftede stemningen op til crescendoet i form af særdeles delikate og gin og tonic-ledsagede svinekæber, endnu en unik oplevelse der kan føjes til det overflødighedshorn der går under navnet Vintage-hi-fi-træf.
Mange tak for den energi arrangørene har lagt i dette særdeles vellykkede træf. :OLO:
MVH Henning.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf High Sky » søn 24. mar 2019 23:47

Hej.
Tak for god lyd, god mad og altid mega hygge blandt os halvgamle loddekolber.
Kæmpe tak til, jer som har overskud til at slæbe de gode sager sammen, så vi får store lytteoplevelser.

Jesper
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf KenRas » man 25. mar 2019 00:28

Også tak for et godt arrangement fra min side.
Imponerende anlæg og fantastisk lyd :Thumpsup:
Hyggeligt at møde nogle af dem man læser om her på forummet i virkeligheden, samt en masse andre.
Det var mit første træf (medlem siden januar) og næste år bliver jeg nok nødt til at melde mig til hele pakken.

Hilsen Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » man 25. mar 2019 18:47

Meeen... Man kan vel lige så godt begynde at varme op til næste gang så. Hvad står på ønskelisten?

Jeg synes det er sjældent man hører meget til ejere af infinity vintage højtalere - er der ikke nogen som ligger inde med noget fra deres quantum serie?
Og så talte vi oven på indtagelse af et pænt kvantum rom om en rituel aflivning af et billigt 3 i et anlæg - gerne af den art, hvor det er lavet som om det består af separate enheder.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf spuncut » man 25. mar 2019 20:08

Begynder det ikke at ligne Harley Davidson-klubbens "Pisserende" og "Hondakast" lige lovligt meget. :roll:
Personligt savner jeg noget rørradio som LL, SP, Herofon, Magnavox/Eltra oma. lavede dem, samt noget transistorradio eller noget batterirørlydfrembringer af en slags. Krystalpickupper hører man heller ikke meget til og hvor er kasettebåndoptagerne blevet af?
MVH Henning.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Stottrup » man 25. mar 2019 20:35

Når man (jeg) læser disse indlæg, får man (jeg) en voldsom fornemmelse af at være gået glip af noget særligt. Som svar på det naturlige spørgsmål: 'Hvorfor melder du dig så ikke bare til?', gives der imo to muligheder: 1) Tidspunkt/lokation er særdeles ubelejligt...2) Fornemmelsen af, at 'det, de andre kommer med' er så meget bedre, større, mere vellydende, mere historisk interessant osv.
Jeg er i den lykkelige situation, at næsten alt, hvad jeg lytter til (anlæg og musik) giver mig en enorm stor tilfredsstillelse, og derfor kan jeg nu og da føle mig som en slags plebejer i forhold til feinschmeckerne, der excellerer i mange-tusind-kroners klassen.
Jeg har haft megen god og konstruktiv kontakt med flere medlemmer i forbindelse med nogle af mine beskedne projekter og synes, det ville være vanvittigt hyggeligt at møde dem in person.

Derfor: Er et anlæg bestående af Pioneer SA-8500 MKII, Thorens TD 320 MKII og B&W DM 2A noget at sætte op næste gang? Evt. i familieafdelingen :lol: .

Sjældent, om nogensinde, har jeg på et forum mødt tilsvarende imødekommenhed, tålmodighed og, ikke mindst, overbærenhed :thumbsup:

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » man 25. mar 2019 20:39

spuncut skrev:Begynder det ikke at ligne Harley Davidson-klubbens "Pisserende" og "Hondakast" lige lovligt meget. :roll:
Personligt savner jeg noget rørradio som LL, SP, Herofon, Magnavox/Eltra oma. lavede dem, samt noget transistorradio eller noget batterirørlydfrembringer af en slags. Krystalpickupper hører man heller ikke meget til og hvor er kasettebåndoptagerne blevet af?
MVH Henning.

¨

;) Nåh, ja, du ved, når rommen kommer ind, så går hjernen ud....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » man 25. mar 2019 20:42

Stottrup skrev:Når man (jeg) læser disse indlæg, får man (jeg) en voldsom fornemmelse af at være gået glip af noget særligt. Som svar på det naturlige spørgsmål: 'Hvorfor melder du dig så ikke bare til?', gives der imo to muligheder: 1) Tidspunkt/lokation er særdeles ubelejligt...2) Fornemmelsen af, at 'det, de andre kommer med' er så meget bedre, større, mere vellydende, mere historisk interessant osv.
Jeg er i den lykkelige situation, at næsten alt, hvad jeg lytter til (anlæg og musik) giver mig en enorm stor tilfredsstillelse, og derfor kan jeg nu og da føle mig som en slags plebejer i forhold til feinschmeckerne, der excellerer i mange-tusind-kroners klassen.
Jeg har haft megen god og konstruktiv kontakt med flere medlemmer i forbindelse med nogle af mine beskedne projekter og synes, det ville være vanvittigt hyggeligt at møde dem in person.

Derfor: Er et anlæg bestående af Pioneer SA-8500 MKII, Thorens TD 320 MKII og B&W DM 2A noget at sætte op næste gang? Evt. i familieafdelingen :lol: .

Sjældent, om nogensinde, har jeg på et forum mødt tilsvarende imødekommenhed, tålmodighed og, ikke mindst, overbærenhed :thumbsup:

Vh Karl


Du skal være så velkommen, og jeg er da sikker på at dit anlæg lyder godt, selv om det ikke er det mest eksklusive. Faktisk er det sjoveste når noget enkelt og billigt viser sig at lyde godt.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf Alubrian » man 25. mar 2019 21:24

Hej.
Jeg vil også lige sige tak, for en super hyggelig og interesant dag, med en masse fantastiske anlæg, og hyggelige hi-fi tosser. Jeg er relativ ny i dette forum, men har fået god hjælp og masser af nyttig information, når jeg har spurgt om hjælp, så godt at få mødt nogle af dem, som har hjulpet mig, og se hvad folk har derhjemme.
Venlig hilsen Alubrian.
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Tak for et godt og hyggeligt træf

Indlægaf KlausM » man 25. mar 2019 21:25

Som altid dejligt og hyggeligt selskab, inspirerende samtaler, tak til dem der "bar" mest, men især tak til Anders for at lægge hus til og for en formidabel middag.

Og jeg fik en dejlig version af Bach's Mathæus Passion i mono med Kathleen Ferrier med hjem, gudskelov kan den spilles på et stereo anlæg også.

MH Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2019



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster