akai test bånd

Spaghetti sektionen

akai test bånd

Indlægaf jepsen79 » man 8. apr 2019 14:45

hej...har skiftet komponenter i min akai gxc 760d kassettebåndoptager så der skal indstilles nogle værdier , har købt to testbånd til henholdsvis hastighed og playback level ...level båndet er 315hz i 0 db men viser alt for højt på vu metrene , optager man musik eller 400hz test tone fra min nakamichi highcom viser den for lavt under afspilning...har så spurgt dem jeg har købt båndet af hvorfor jeg får disse aflæsninger , de siger så at det er fordi min akai er kalibreret til 185 nb/m standard istedet for 250 nwb/m så test båndet vil afspille højere :( så kan jeg jo ikke bruge det til noget ...er der nogen det har et testbånd der kan bruges til min akai som har de rigtige værdier ?
vh martin.
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris

Re: akai test bånd

Indlægaf KenRas » tirs 9. apr 2019 09:20

Prøv at læse denne tråd:
http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=38457
Den forklarer en del omkring det du spørger om.
Som jeg læser det skal du justere til +3 dB i stedet for 0 dB.

Hvor har du købt dine testbånd? Kunne godt bruge et selv.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: akai test bånd

Indlægaf jepsen79 » tirs 9. apr 2019 15:49

tak , jeg må prøve at læse det så...de er købt her https://www.duplication.ca/test-tapes/
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris

Re: akai test bånd

Indlægaf KenRas » fre 17. apr 2020 23:52

jepsen79 skrev:tak , jeg må prøve at læse det så...de er købt her https://www.duplication.ca/test-tapes/

Hej Martin,

Hvordan gik det med justeringen af din Akai? Fik du det til at virke?
Jeg har selv en GXC-730D og et par Marantz'er der muligvis trænger til en niveau justering.
Den ene Marantz gør, ved jeg.

Kan du anbefale at købe båndene? Låner du dem evt. ud?

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: akai test bånd

Indlægaf jepsen79 » søn 19. jul 2020 01:41

Låner gerne test båndene ud....fik hastighed justeret perfekt , playback level er justeret til +3 Db....den optager og afspiller helt perfekt... skal dog nævnes at det er i forbindelse med en nakamichi highcom noisereduction enhed....så record level er justeret til den.
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris

Re: akai test bånd

Indlægaf KenRas » søn 19. jul 2020 10:07

jepsen79 skrev:Låner gerne test båndene ud....fik hastighed justeret perfekt , playback level er justeret til +3 Db....den optager og afspiller helt perfekt... skal dog nævnes at det er i forbindelse med en nakamichi highcom noisereduction enhed....så record level er justeret til den.

Hej Martin,

Tak for tilbuddet. Jeg sender dig en PB med kontaktinfo. Jeg har ferie nu, så jeg kan kigge forbi hvis du har tid.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster