Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Maleren » lør 13. jul 2019 17:23

pokemon, du er meget klog at høre på...….
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf HrAndersen » lør 13. jul 2019 17:32

_s_
Jeg vil godt anmode redaktør/moderator om at gøre det obligatorisk at oplyse sin alder og/eller det afdelings-nummer, der står i nakken af tøjet, når man tilmelder sig sitet.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Pokemon » lør 13. jul 2019 17:48

Maleren skrev:pokemon, du er meget klog at høre på...….

i det minste kan du da få øje på det ... må vær de gulerøder du spiser
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf spuncut » lør 13. jul 2019 18:45

gasolin skrev:Man skal jo prøve sig frem, især når man ikke altid kan prøve før køb.

Kan være svært at købe brugt hvis ikke man kender kvaliteten, hvis man er uheldig så for man noget man ikke kan bruge og hvor det som det koster at lave overstiger langt det man gav for det.

Det har jeg prøvet med noget købt herinde.

Hvis du påtænker at købe et apparat til en tusse kan du meget vel regne med at renoveringen overstiger indkøbsprisen. Der går hurtigt for 500,- i materialer + 2-3 værkstedstimer og skal apparatet renses ordentligt igennem går der snilt et par timer mere. En standardrenovering løber derfor hurtigt op i 1500,-.
Skal renoveringsomkostningerne således holdes under anskaffelsesprisen nytter det ikke noget at indkøbe apparater i tusindkronersklassen.
Da jeg er fuldstændig enig i Freddys fremragende indlæg vil jeg tillade mig at knytte et par ord til din tilgang idet jeg forsøger at sætte mig ind i din position. De fleste vintagehifi-entusiasters engagement er drevet af en eller anden form for fortælling, man har måske trykket næsen flad mod KT-Radios butiksrude for at beundre den uopnåelige drøm af en forstærker eller ens far eller kusine har haft liiige den der receiver og nu er drømmen blevet opnåelig og jagten er gået ind på netop det apparat. Vintagehifi-entusiaster er derfor sjældent i tvivl om hvad de vil have. Men når man læser en tråd som denne lyder det meget som når jeg er tvunget ud og købe en brugt bil. Jeg ved at jeg kommer til at bruge en masse tid på dårligt forfattede salgsannoncer der undlader at oplyse om diverse skader og mangler som man først opdager når man har kørt land og rige rundt for at se på "vidunderet" og når man så endelig har købt et køretøj som der lå inden for budgettet og tilsyneladende havde den stand som man var ude efter, så ved man at der kommer en periode hvor diverse skjulte fejl, som ikke er omfattet af garantien, stille og roligt kommer ud af skabet og der går op for en hvad det er for noget skrammel men har sat sine sparepenge i......
Problemet er at jeg er ude efter et produkt når jeg skal købe en brugt bil, men det jeg får er en proces og processen er først startet når jeg har underskrevet slutseddelen. Havde det nu været en veteranbil til fritidsbrug jeg havde været ude efter så havde jeg været helt med på at der var tale om en proces og at det kunne risikere at blive en dyr en af slagsen.
Det er min vurdering af dine udsagn i denne tråd at du er ude efter et PRODUKT, men jeg må desværre skuffe dig for det er min erfaring at vintage-hi-fi kommer sjældent i produktpakker. Der er næsten altid tale om individuelle processer pr. apparat og indtil et apparat er gennemrenoveret kan man reelt ikke sige noget om apparatets helbred og holdbarhed. Det er dog en proces som de fleste vintagehifi-entusiaster gerne går ind i da den kan bringe dem tættere på deres drømme.
Som altid IMHO :thumbsup:
MVH Henning.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Stottrup » lør 13. jul 2019 19:07

Må det være en relativ newbie tilladt at foreslå, at denne tråd lukkes? Én ting er, at intet bevæger sig - på trods af adskillige særdeles tålmodige og hjælpsomme indlæg. En anden er, at jeg s'gu bliver forstemt, når tonen tager den drejning, som er tilfældet i nogle af de seneste indlæg. Jeg hygger mig på forum, jeg får uvurderlig hjælp, råd og vejledning, jeg nyder at læse om diverse spændende projekter og savle over nogle af de produkter/opstillinger, der regelmæssigt præsenteres. Men det skal helst foregå i en sober og rar tone.

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Fredmarantz » lør 13. jul 2019 19:27

Jeg er så lige kommet ind fra havearbejdet og kan konstatere, at et par indlægsholdere - primært "Pokemon" og "maleren" åbenbart ikke er i stand til at holde tonen. Indlæg som disse ser vi os helt sikkert fri for. Vi forventer, at alderen på brugerne har passeret børnehavestadiet. Kan man ikke holde en voksen tone, er man uvelkommen her.


Til Pokemon og Maleren:

Kommer der mere af den kaliber - er der en formel advarsel i vente. I må begge have noget bedre at byde på, end det bavl, som i demonstrerer i disse timer.

Jeg har egentlig (som det ser ud lige nu) - ikke lyst til at lukke tråden, da vi faktisk KAN risikere, at der kommer fonuftige indlæg som fx det seneste, som Spuncut begik - sådan skal det være.

Vi er et voksent velmenende forum - som trods det lidt besværlige ved at hjælpe Gasolin stadig har lidt af hvert at byde på. Det kræver så, at Gasolin også lige tilretter sin stil og læser vores indlæg samt fx kigger alvorligt på Spuncuts lange indlæg. Det kan man godtnok lære meget af.

Lignende tråde - oprindeligt startet af Gasolin ved juletid i år - blev begge lukket, da de ikke udviklede sig til andet end ingenting og irritation. Dette har jeg nu ikke fortrudt, men håber og tror på (indtil videre) at denne tråd KAN udvikle sig positivt.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » lør 13. jul 2019 21:09

Fredmarantz skrev:.......Kommer der mere af den kaliber - er der en formel advarsel i vente. I må begge have noget bedre at byde på, end det bavl, som i demonstrerer i disse timer.

Jeg har egentlig (som det ser ud lige nu) - ikke lyst til at lukke tråden, da vi faktisk KAN risikere, at der kommer fonuftige indlæg som fx det seneste, som Spuncut begik - sådan skal det være.


Undskyld jeg blander mig ! Men det er i min optik ret uheldigt af man i dette forum udviser en dømmekraft af den kaliber der lige demonstreres her.

Maleren bliver jo direkte provokeret af Pokemon, som jo dybeste set bebrejder Maleren at han ikke hjælper Gasolin.

Hvem kan forresten hjælpe en person der demonstrerer den form for kognitiv udfordring som Gasolin endnu engang i en tråd demonstrerer.

og nu snakkes der om at give en formel advarsel til maleren og Pokemon - Javel ja ... Undskyld men "nogen" har da tabt sutten. Hold op en børnehave. I'm out !
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Stottrup » lør 13. jul 2019 21:42

Jeg er ikke helt klar over, hvad Jan advokerer for? Er det, at en tråd af denne slags blot skal køre ud af alverdens tangenter? At medlemmerne kan anvende en hvilken som helst tone - hvis man er blevet provokeret? Hvornår kan det vurderes, at man er blevet provokeret nok? Jeg vil gerne lette på hatten for Freddys (og andres) helt enorme tålmodighed - også med medlemmer, der siges at have kognitive vanskeligheder. Et forum som dette bør vel være kendetegnet af en høj grad af tolerance, hvilket dog ikke indebærer, at enhver sprogbrug tolereres. Derfor mit forslag om at lukke tråden.
Af ren nysgerrighed: Hvem er det, der har tabt sutten?
I'm still in.

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » lør 13. jul 2019 21:53

Stottrup skrev:... Et forum som dette bør vel være kendetegnet af en høj grad af tolerance, hvilket dog ikke indebærer, at enhver sprogbrug tolereres. Derfor mit forslag om at lukke tråden.
Af ren nysgerrighed: Hvem er det, der har tabt sutten?
I'm still in.


En tråd der bliver totalt afsporet af trådstarters legen kispus med de der bruger tid på at prøve at hjælpe - bør i min optik sættes på køl ret hurtigt.

At "true" med formelle advarsler offentligt , hører ingen steder hjemme - det gør man ad andre kanaler.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Fredmarantz » lør 13. jul 2019 22:07

Jeg har fuld respekt for Jan's vurdering af min dømmekraft- og jeg vil ikke kaste mig i debat omkring dette. Alle har lov at have deres meninger og begrunde disse, hvilket også er sket..

Blot vil jeg opfordre alle til at komme tilbage til trådens egentlige emne. Har man mere konstruktivt, der kan hjælpe Gasolin- må man gerne komme på banen med det. Det ER ikke let af hjælpe Gasolin med de ønsker han har - og det er heller ikke let at greje, hvad man egentlig skal anbefale - da ønskerne ikke synes at være realistiske- og måske endda lidt svære at forstå grundet Gasolin's skrivestil, som altså ikke gør det nemt for os. Tilmed skaber den irritation.

Jeg håber, at der kommer lidt mere - og gør der ikke det, ja, så ender tråden vel stille og roligt.

Jeg vil helst ikke, at vi fortsætter debatten om min dømmekraft og handlemåde her, da jeg finder det OT - det må foregå andetsteds - fx i pb til admin. Så vil vi i redaktørgruppen tage det sagligt op.

venligst
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » lør 13. jul 2019 22:54

Fredmarantz skrev:.....Jeg vil helst ikke, at vi fortsætter debatten om min dømmekraft og handlemåde her, da jeg finder det OT - det må foregå andetsteds - fx i pb til admin. Så vil vi i redaktørgruppen tage det sagligt op.


Du har mail (pb) Og så vi ljeg lige pointere mit udbrud ikke er møntet på Freddy som person, udelukkende bolden , altså hvordan en tråd håndteres/ikke håndteres af en administrator ( Per, palle, poul eller hvad navnet så end måtte være........)

Hyg jeg herinde - jeg har 4550 nyindkøbte kvadratmetre der lige trænger en kærlig hånd overalt, så der er ikke tid til at lege gættelege ;)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf cdp » søn 14. jul 2019 07:14

...Vender lige tilbage hvis det bliver til noget, pt besluttede jeg rent faktisk at købe en ny onkyo, hvis ikke den falder i min smag kan jeg altid returnere den og overveje om jeg vil købe den du har....


- Har en Onkyo A 8170 + CP 1055/2 pladespiller stående.. Var det noget ?
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf spuncut » søn 14. jul 2019 17:09

Et hurtigt scan på dba:
https://www.dba.dk/forstaerker-nikko-na ... 056220766/
https://www.dba.dk/forstaerker-nad-3140 ... 057164776/
https://www.dba.dk/forstaerker-luxman-a ... 057156740/
https://www.dba.dk/forstaerker-sony-ta- ... 057153745/
https://www.dba.dk/integreret-forstaerk ... 057108994/
https://www.dba.dk/integreret-forstaerk ... 056975417/
https://www.dba.dk/forstaerker-nikko/id-1046329949/
Nu er det sådan at mine integrerede forstærkere helst skal lyde navnet "Pioneer", være blankeloxerede og stamme fra midt-70'ernes "Mark II"-serie, i min optik er det ganske enkelt en af universets grundlove :Skor: . Der er dog to stk. Nikko NA-2090 der springer i øjnene. NA-2090 var Nikko's topmodel fra starten af 80'erne. Der er et par tråde ovre på Audiokarma omhandlende NA-2090 som er værd at læse inden man stiger ombord. Der er bla. en post som handler om et eksemplar der bliver temmelig varm og det er selvfølgelig værd at undersøge om det er en generel tendens. Alt i alt går renoverede eksemplarer af NA-2090 for at være vellydende og kraftfulde. Efter renovering vil prisen komme op på 1500, til 2000,- men det kan meget vel gå hen og blive til rigtig meget forstærker for pengene.
Nu ved jeg godt at Gasolin er ude efter en integreret forstærker, men jeg vil alligevel anbefale en Nikko Alpha III og dem er der to af på dba. Alpha III er altså en særdeles vellydende forstærker, den leverer en dynamik og en klarhed som der normalt skal meget dyrere grej til at mestre. Desuden skal den selvfølgelig også renoveres for at få fuld nydelse ud af den og der skal findes en forforstærker, som jo nok også skal renoveres. Men det er jo sådan processen typisk udvikler sig og regelen om "No Pain No Gain" gælder også her.
Allways IMHO ;)
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » søn 14. jul 2019 17:19

spuncut skrev:Et hurtigt scan på dba:


Jeg er ikke sikker på det er andet en spild af tid - Gasolin har vist købt sig en ny forstærker af en eller anden slags.

-Jan

Måske man kan opfordre Gasolin til at blive en smule klar i mælet og fortælle folk om "projekt vintageforstærker", er noget han (Gasolin) vil forfølge yderlige - inden flere spilder den gode sommer på flere luftkasteller ;)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf spuncut » søn 14. jul 2019 17:47

janfroerup skrev:
spuncut skrev:Et hurtigt scan på dba:


Jeg er ikke sikker på det er andet en spild af tid - Gasolin har vist købt sig en ny forstærker af en eller anden slags.

-Jan

Måske man kan opfordre Gasolin til at blive en smule klar i mælet og fortælle folk om "projekt vintageforstærker", er noget han (Gasolin) vil forfølge yderlige - inden flere spilder den gode sommer på flere luftkasteller ;)

Så er det da egentlig påfaldende at denne tråd indeholder så mange poster fra min gode ven janfroerup. :lol:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster