Ortofon type C

Analog når det bedst

Ortofon type C

Indlægaf hmt » lør 7. dec 2019 16:01

hej

Jeg har en Ortofon type C, som jeg gerne vil have testet inden jeg selv giver mig i kast med etablere mono. Det er den helt gamle udgave med 2 pins, der sider i hver sin side på midten. Enten kræver det en adapter eller en regulær mono Ortofon/ EMT tonearm at teste den på. Er der nogen som kan være behjælpelige?

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Ortofon type C

Indlægaf hmt » tirs 10. dec 2019 11:29

Resultatet af research; Ortofons adapter APJ-1 er kun til at opnå almindelig geometri i forskellen til størrelsen på A og G-huse.

Efterlysningen er altså stadig aktuel; nogen som har en fungerende Mono-Ortofon arm monteret, som jeg kan bruge til at teste en Type C?

Venlig hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Ortofon type C

Indlægaf mantelteo » tirs 10. dec 2019 21:05

Jeg har en passende arm
viewtopic.php?f=652&t=12319
Tænker du jeg skal sende den til dig og du returnerer den når du er klar?
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Ortofon type C

Indlægaf hmt » tirs 10. dec 2019 23:54

Tak for svar, Mathias. Der er en chance for at jeg får den klaret med hjælp fra en anden bruger. Men bare for en god ordens skyld, er din arm monteret og tilsluttet, så kan jeg eventuelt komme forbi med den, næste jeg er i København?

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Ortofon type C

Indlægaf mantelteo » ons 11. dec 2019 13:46

hmt skrev:Tak for svar, Mathias. Der er en chance for at jeg får den klaret med hjælp fra en anden bruger. Men bare for en god ordens skyld, er din arm monteret og tilsluttet, så kan jeg eventuelt komme forbi med den, næste jeg er i København?

Hilsen
Henrik


Nej, desværre.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Ortofon type C

Indlægaf hmt » ons 11. dec 2019 19:09

ok, tak for svar. Hvis det andet glipper, så skriver jeg lige!

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster