Llille opdatering på TDA 1540 chez Vincula. Takker være X-Ray gennemtrængende super-powers (og et smittende lidenskab for Tandberg grej), så er jeg blevet både Tandberg beundrer og TDA 1540 afhængig
Jeg er blevet fra start til slut meget glad for den lille Philips CD104 kæmpe, som X-Ray lånte mig -den sidder her endnu. Efter nogle dage så jeg en Marantz CD84 i Dba, der var i absolut MINT cond, og købte den. Den lød godt, dog ikke så godt som den modificeret CD104'en. So... a Mission for X-Ray!
Han han skiftet OP amps til Burr Brown OPA2604, NOS og nogle kondensatorer i analog delen. Det kan han skrive om. Han kæmpede åbenbart lidt med japaneren. Jeg hentede den idag og har lyttet til den i et par timer nu... med et par Tandberg TL1210'er, som også passerede min vej
Hvordan lyder den? Godt. Selv om det er svært at beskrive lyd, så prøver jeg mig lidt frem alligevel. Den er lidt lysere end CD 104'en. Måske en tand hurtigere og mere åben også. Til gengæld savner lidt den vidunderlige tone, som Philips maskinen har. Den sidstnævnte er mørkere og lidt mere farvet (på den gode måde). Svært at vælge mellem de to!
To be continued...
Hilsen,
Vincula