Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Rosinen i pølseenden

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » lør 9. jan 2021 17:07

Hej alle.
Tak for de mange kommentare. Der er godt nok mange meninger om JBL højtalere. :lol:
Her er lige et par billeder af rummet hvor jeg skal bruge de pågældende højtalere. ;)
De nuværende Coral højtalere står oprest oppe på en stor hylde som det kan ses på billederne her under. Men jeg har tænkt mig at de kommende JBL højtalere må lægges ned, ellers kniber det med højden. Der ud over bliver der ommøbleret på hylden så der bliver plads til et sæt liggede JBL højtalere, og derfor passer det også bedst med højtalere som ikke fylder mere end JBL L112. ;) Så det gælder om at få så god lyd så muligt til en fornuftig pris med de begrænsede dimensioner.
Rummet er kun omkring 9 kvarratmeter, så der er fyldt godt op med ting og sager. :lol: Så ikke noget problem med ekkolyd. :lol:

MVH Kim B S.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf highfive » lør 9. jan 2021 19:17

Hej Kim
Ser att du gilla Volvo :Thumpsup:

Också hemstaden för U66 Elektronik, Inertia, Telefrang, QLN, AUDAX, Live Recording, (som modifierade REVOX A77 till fantastiska specifikationer och välljud)

Med vänlig hälsning, highfive / Björn i Göteborg, Volvos hemstad
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » søn 10. jan 2021 01:57

Hej Björn.
Ja, jeg kan godt lide mange ting fra Sverie. Jeg har selv en blå Volvo 240 GL fra 1990 i fin stand, som jeg er meget glad for.
Og jeg kan også godt lide en del svensk musik, blandt andet med Zara Larson, Robyn og ABBA og mange flere.

MVH Kim B S.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 10. jan 2021 08:52

Kim B S skrev:Rummet er kun omkring 9 kvarratmeter,

Med den (begrænsede) rumstørrelse og den placering (i hjørnerne af rummet) samt korte afstand til lyttepositionen (som jeg ser det) ville jeg i udgangspunktet ikke vælge en højttaler som L112. Jeg tror at du vil få for meget og for dårligt kontrolleret bas - hjørne-placering hæver bas-niveauet (så vidt jeg husker med 9 dB) og gør bas-gengivelsen mere mudret, end placering længere fra væg/hjørne.

For mig at se vil L96 (med dens meget kontrollerede bas) eller måske endda L86 (samme serie med 8" bas og næsten samme diskant-enhed) have større chancer for at give et godt lydbillede.

PS: Du kan nok med fordel vende de nuværende højttalere om, så diskanten kommer mere ned i ørehøjde.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » søn 10. jan 2021 12:55

Hej Claus.
Tak for din komentar. Jeg vil da lige prøve at vende mine nuværende højtalere som du nævner.

Ja, nu har jeg gjort det, og som du siger diskanten er nu tæt på ørehøjde.
Umiddelbart tror jeg faktisk at lyden er forbedret en anedelse alene ved den lille ændring.
De ligger nu sådan at diskanten er nederst og bassen ligger ind mod midden af rummet, og får dermed lidt mere afstand til ende-væggene i rummet. ;)

MVH Kim.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » søn 10. jan 2021 13:26

Her kan det ses hvordan det ser ud nu. ;) :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf ole n 84 » tirs 12. jan 2021 00:56

Hej

Hvad er det for et Denon skilt du har.
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » tirs 12. jan 2021 01:52

ole n 84 skrev:Hej

Hvad er det for et Denon skilt du har.


Hej Ole.
Det er faktisk et skilt som som virker som et lille løbe-lysshov. Jeg fik det med i købet en gang jeg købte et stort Denon stereoanlæg af en arbejdskolega. Jeg forestiller mig at det oprindelig har været brugt i en forretningsudstilling i HiFI-Klubben, der hvor anlæget blev købt som nyt. :lol:

MVH Kim B S.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf ole n 84 » tirs 12. jan 2021 02:01

Kim B S skrev:
ole n 84 skrev:Hej

Hvad er det for et Denon skilt du har.


Hej Ole.
Det er faktisk et skilt som som virker som et lille løbe-lysshov. Jeg fik det med i købet en gang jeg købte et stort Denon stereoanlæg af en arbejdskolega. Jeg forestiller mig at det oprindelig har været brugt i en forretningsudstilling i HiFI-Klubben, der hvor anlæget blev købt som nyt. :lol:

MVH Kim B S.


Fedt, jeg vil også gerne have sådan et skilt.
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Torand » ons 13. jan 2021 22:32

Jeg har selv haft jbl 4430,4435,4343,L250ti,jbl L220 jbl 250 jubilee jbl L150/150A jbl DD66000 trukket af Mark Levinson ML532 ml512 ml 326S Bertram proxima sølv ht kabler
Mine helt klare favoritter er DD66000 den er helt suveræn så kommer Jbl 4435 Jbl 250 Jubilee og JBL L220
Jbl 4430 ligger langt under 4435 synes 4343 spiller fantastisk men ikke optimal bund
Torand
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18 maj 2019
Lokalitet: Grenaa

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » søn 31. jan 2021 15:17

Hej alle.
Nu er der sket en ændring i mit musik og bil-rum. Jeg er blevet ejer af mit første sæt JBL højtalere. Og i mine øre er der meget tydelig forbedring af lydkvalitet. Det endte med at jeg købte nogen 4412ere som var til salg på DBA for 3800 kr. Basenhederne er kun to år gamle og discanterne er helt nyrenoverede. Jeg synes at de lyder fantastisk, især når man ser i forhold til prisen. :p Det er under alle omstændigheder de bedst lydene højtalere jeg har harft. :OLO:

MVH Kim B S.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Nillerviborg » søn 31. jan 2021 17:53

Jaeh, 4412'erne er ikke så ringe. Det ser ud til at det er uoriginale basser ??
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hørbar Forskel på forskellige JBL højtalere.

Indlægaf Kim B S » man 1. feb 2021 01:00

Nillerviborg skrev:Jaeh, 4412'erne er ikke så ringe. Det ser ud til at det er uoriginale basser ??


Hej Nillerviborg.
Basenhederne er JBL128H-1. Jeg kan se på nettet at de også findes hvor de er sorte. Den tidligere ejer fortalte at der var monteret nogen uorginale da han købte dem, men han købte de enheder som jeg har købt højtalerene med, og det gav en væsentelig forbedring i følge ham. :p

MVH Kim B S.
Kim B S
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21 feb 2018
Geografisk sted: Assens 9550 Mariager
Lokalitet: Assens 9550 Mariager

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster