Michell Gyro-Dec

Analog når det bedst

Michell Gyro-Dec

Indlægaf Hifilover » søn 21. feb 2021 18:30

kære hifi venner
Jeg har arvet en Michell Gyro-Dec.
Der mangler strømforsyning samt kablet der forbinder den med motoren.
Jeg kan se at der finde opgrade strømforsyninger på nettet, men de er langt over mit budget.
Tænker at en universalstrømforsyning kan bruges?
Jeg kan dog ikke identificere hvilken model det er. Der er åbenbart stor forskel på de forskellige udgaver.
Strøm stikket er et rundt hunstik til 3 ben, er der nogen der kender et sted hvor hanstikket kan købes?

De bedste hilsner
Kurt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Hifilover
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 16 mar 2019
Lokalitet: Kolding

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf bjerager » søn 21. feb 2021 18:46

Hifilover skrev:kære hifi venner
Jeg har arvet en Michell Gyro-Dec.
Der mangler strømforsyning samt kablet der forbinder den med motoren.
Jeg kan se at der finde opgrade strømforsyninger på nettet, men de er langt over mit budget.
Tænker at en universalstrømforsyning kan bruges?
Jeg kan dog ikke identificere hvilken model det er. Der er åbenbart stor forskel på de forskellige udgaver.
Strøm stikket er et rundt hunstik til 3 ben, er der nogen der kender et sted hvor hanstikket kan købes?

De bedste hilsner
Kurt


Du skal være opmærksom på, at det er den tidlige udgave med en AC Papst Aussenläufer motor. Man kan vist ikke bare klare sig med en standard strømforsyning, der skal i hvert fald en fasekondesator på. Se evt. her i en tråd om en Acoustical, der også har sådan en Assenläufer motor:

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=569&t=810&start=240
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf his067 » søn 21. feb 2021 19:27

Du har brug for en QC Powersupply (som Michell ikke laver mere). En extra krølle er at at QC forsyningen næsten altid går i stykker når den bliver sendt med posten (det skete to gange for mig da jeg var heldig nok at finde en hos Michell som var venlige nok til tilsidst at refundere mine penge fordi de simpelthen ikke kunne få den herop fra London med postvæsenet)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf hmt » man 22. feb 2021 16:21

Jeg har vist nogle originale fjedre til en Gyrodeck anno din version til at ligge. Kan fås mod betaling af porto.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf vagten » man 22. feb 2021 17:47

Hej Henrik.
Hvis Kurt ikke vil have dem vil jeg meget gerne købe dem, har selv en sådan GyroDec
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf Helikon » man 22. feb 2021 18:38

Jeg har haft og har muligvis stadig sådan en standard trafo "wallmount type" til at ligge et eller andet sted. Jeg skal prøve at kigge efter den her i løbet af ugen/weekenden. Men det er dælme længe siden jeg har set den.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf Hifilover » man 22. feb 2021 19:16

hmt skrev:Jeg har vist nogle originale fjedre til en Gyrodeck anno din version til at ligge. Kan fås mod betaling af porto.

Vh
Henrik

Hej Henrik
Mange tak, det vil jeg rigtig gerne.
Sender dig lige en PB.

Mvh
Kurt
Hifilover
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 16 mar 2019
Lokalitet: Kolding

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf Hifilover » tors 25. feb 2021 16:56

Hej Helikon
Ja du må meget gerne prøve at lede efter den strømforsyning.
Jeg har fået en sendt fra en anden bruger, men den er defekt.
Mvh
Kurt
Hifilover
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 16 mar 2019
Lokalitet: Kolding

Re: Michell Gyro-Dec

Indlægaf his067 » tors 25. feb 2021 17:42

Hvis det lykkes at restaurere den defekte QC forsyning ville jeg være interesseret i at prøve den med mein Mørch gs6. Hvis jeg er heldig kan Helikon have den liggende til jeg kommer til landet og kan hente.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Legore, MaxJ, TomO og 23 gæster